• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

Glad ST alla!
D0B5048E-BF92-4324-A84C-DD3C71A93396.jpeg

Blev inte först med Forstner “Komfit” JB mesh i tråden men jag kanske är den förste (och ende?) som både har den ny utgivna Forstner “Komfit” JB mesh och en original JB Champion mesh :) Satte på Forstner meshen på min 105.012-65 men den bilden får vänta till morgonens Speedy Tuesday :D
IMG_2159.jpeg
IMG_2163.jpeg
Vad tycker du om det nya bandet jämfört med originalet? Kul att höra från någon som har båda :)

Vad tycker du om det nya bandet jämfört med originalet? Kul att höra från någon som har båda :)
Det nya har ändlänkar som klarar 16-20mm lugg bredd så den sitter ju fast mot luggarna utan glapp. Jag har ett original JB Champion som har max 19mm breda ändlänkar vilket medför att de givetvis glappar om man nu inte har t.ex. en Ed White som är 19mm mellan luggarna. Original Komfit Forstner har max 18mm breda ändlänkar så de lär även glappa om man har en sån till sin Ed White :) Meshen till den nya är grövre än original JB Champion men är lika breda, 15.6mm, som original JB Champion så den känns klart strävare. Har ingen original Komfit Forstner men jag utgår ifrån att de har samma mesh som JB Champion. Nya länken är helt OK men personligen så tycker jag att det känns mer häftigt med original JB Champion då det är den länken Neil Armstrong hade till sin 105.012, tror tom. att han hade en 105.012-65 vilket i så fall ger exakt samma kombo som mina bilder redan visar :)
IMG_0314.jpeg
IMG_0316.jpeg
IMG_0317.jpeg

Det nya har ändlänkar som klarar 16-20mm lugg bredd så den sitter ju fast mot luggarna utan glapp. Jag har ett original JB Champion som har max 19mm breda ändlänkar vilket medför att de givetvis glappar om man nu inte har t.ex. en Ed White som är 19mm mellan luggarna. Original Komfit Forstner har max 18mm breda ändlänkar så de lär även glappa om man har en sån till sin Ed White :) Meshen till den nya är grövre än original JB Champion men är lika breda, 15.6mm, som original JB Champion så den känns klart strävare. Har ingen original Komfit Forstner men jag utgår ifrån att de har samma mesh som JB Champion. Nya länken är helt OK men personligen så tycker jag att det känns mer häftigt med original JB Champion då det är den länken Neil Armstrong hade till sin 105.012, tror tom. att han hade en 105.012-65 vilket i så fall ger exakt samma kombo som mina bilder redan visar :)
IMG_0314.jpeg
IMG_0316.jpeg
IMG_0317.jpeg
Tack för info och bilder! Gillar verkligen ändlänkarna (eller vad man ska kalla det) på originalet.

Tillbaka
Topp