• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

Marieberg

Omega
Hej
Går i valet o kvalet om att komplettera min klocksamling med en Speedy Pro. Tacksam för övertygande argument om varför o vilken av modellerna man bör satsa på. Tack på förhand från en novis....vad jag menar är alltså det man kallar för månklockan i allmänna ordalag....
 
Senast ändrad:

FilipF

Vacheron
2-Faktor
I helgen blev jag nästan övertygad om att man behöver ett Nato från Omega till min Speedy. Är det värt det? Helsvart eller randigt? Alla dessa frågor. Ge mig inspiration!! Ge min bilder på era Omega naton!!
 

Knypplarn

Cartier
I helgen blev jag nästan övertygad om att man behöver ett Nato från Omega till min Speedy. Är det värt det? Helsvart eller randigt? Alla dessa frågor. Ge mig inspiration!! Ge min bilder på era Omega naton!!
Du kan köpa typ 26st andra natoband för priset av ett Omega. Visst att det är täta och fina band av hög kvalitet, men tycker det är fullkomligt vansinnigt när du kan köpa ett bra nato för ~150-200kr.
 

Rum Runner

Patek
2-Faktor
I helgen blev jag nästan övertygad om att man behöver ett Nato från Omega till min Speedy. Är det värt det? Helsvart eller randigt? Alla dessa frågor. Ge mig inspiration!! Ge min bilder på era Omega naton!!
Mig behöver du inte truga:)
image.jpeg

image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
 

Rum Runner

Patek
2-Faktor
Med Omega-naton tror jag han menade officiella naton från Omega, men dina är väldigt fina med. ;)
Tack Nic:D Inser att du har rätt nu när jag läser om @FilipF 's post. Blev lite uppspelt, ha ha. Det svarta originalnatot som följde med i boxen har jag låtit ligga kvar där. Jag håller med om att det är välgjort och hade jag inte velat ha så många olika hade jag kunnat förstå varför man vill ha ett även om det är till överpris.
 

FilipF

Vacheron
2-Faktor
Med Omega-naton tror jag han menade officiella naton från Omega, men dina är väldigt fina med. ;)

Korrekt uppfattat!

Tack Nic:D Inser att du har rätt nu när jag läser om @FilipF 's post. Blev lite uppspelt, ha ha. Det svarta originalnatot som följde med i boxen har jag låtit ligga kvar där. Jag håller med om att det är välgjort och hade jag inte velat ha så många olika hade jag kunnat förstå varför man vill ha ett även om det är till överpris.

Bara rädd att det ska vara för tjockt.?!
 
  • Like
Reactions: Nic

Marieberg

Omega
Ok
Jag tolkar frånvaron av svar, som att det inte går att motivera ett inköp av en Omega Speedmaster Professional (månklockan). Fortsätter jakten på att utöka min klocksamling med fler Sport Rolex klockor...
 

Nic

Rolex
2-Faktor
Ok
Jag tolkar frånvaron av svar, som att det inte går att motivera ett inköp av en Omega Speedmaster Professional (månklockan). Fortsätter jakten på att utöka min klocksamling med fler Sport Rolex klockor...
Oj, här var vi otåliga minsann. Du kan ju börja med att kolla runt lite i tråden då denna fråga varit uppe flertal gånger innan du lägger dig till med en tråkig attityd. Det verkar inte krävas så mycket för att du ska avstå från att köpa en Speedy så du kanske ska fråga dig om du verkligen vill ha en till att börja med?

Hade jag sett din fråga hade svaret varit att du ska köpa en klassisk 42mm med manuell urverk och plexiglas för att den är närmast originalet. Ny eller vintage är helt upp till preferens, personligen valde jag ny.
 
Senast ändrad:

Marieberg

Omega
Ok
Tack för ert svar, det var aldrig min mening att verka tråkig, en smula otålig kanske. Det kanske berodde på min lilla ironi i inlägget. Jag tolkar ditt svar som att du är nöjd med ditt inköp en keeper kanske....
 

Ville_W

Rolex
2-Faktor
Hej
Går i valet o kvalet om att komplettera min klocksamling med en Speedy Pro. Tacksam för övertygande argument om varför o vilken av modellerna man bör satsa på. Tack på förhand från en novis....vad jag menar är alltså det man kallar för månklockan i allmänna ordalag....
Är inte 86 sidor med inlägg i denna tråd övertygande nog;) Om jag utöver dessa ska lägga min röst så är det den klassiska månklockan du ska ha. Varför? Jo för att det är den mest ikoniska kronograf som gjorts. Dess historia är helt enkelt oslagbar. Punkt:D
 

Nic

Rolex
2-Faktor
Ok
Tack för ert svar, det var aldrig min mening att verka tråkig, en smula otålig kanske. Det kanske berodde på min lilla ironi i inlägget. Jag tolkar ditt svar som att du är nöjd med ditt inköp en keeper kanske....
Definitivt en keeper. Det är nog den klocka som sitter säkrast i samling som det känns just nu. Min SubC kan jag ibland känna mig frestad att byta bort mot något roligare men Speedyn har jag aldrig ens haft den tanken med.
 

Marieberg

Omega
Jag hade nog i tanken redan bestämt mig för just originalet, och en ny sådan. Men priset på 39 000:- hos AD kändes inte bra. Ibland kan man även söka argument för att ta det sista steget innan man slår till. Tackar för inputen o letar vidare;)
 
Topp