• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

B1884

Audemars
2-Faktor
Alla era fina bilder på speedys med olika armband ger mig blodad tand för att investera i ett eget. - Är ju så sjukt snyggt :) Är sugen att börja med ett brunt, mocca eller racing band.
Det lutar dock åt att jag vill ha viklås till, alternativt omega orginal spänne. Är det någon som har erfarenhet och åsikter om viklås eller omega spänne?
I min okunnighet så kanske jag ställer en dum fråga; kan man köpa ett eftermarknadsband och sätta dit omega orginal spänne? Tänker att spännet kanske har sprintar..

Slänger in två stulna, men sjukt snygga band från Singular straps, hoppas det är ok.
Racing.png
Speedmaster racing.png
Den översta bilden är ifrån min instagram :)

Kan verkligen rekommendera racingbandet. Är riktigt Nice på speedyn
 

Matts

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Alla era fina bilder på speedys med olika armband ger mig blodad tand för att investera i ett eget. - Är ju så sjukt snyggt :) Är sugen att börja med ett brunt, mocca eller racing band.
Det lutar dock åt att jag vill ha viklås till, alternativt omega orginal spänne. Är det någon som har erfarenhet och åsikter om viklås eller omega spänne?
I min okunnighet så kanske jag ställer en dum fråga; kan man köpa ett eftermarknadsband och sätta dit omega orginal spänne? Tänker att spännet kanske har sprintar..
]

Går alldeles utmärkt att sätta dit ett omegaspänne på ett hemmasnickrat band. Viklås går också bra men där kan det bli problem om bandet bygger för mycket på höjden. Min högst personliga uppfattning är att viklåsen är snyggare men inte alltid bekvämare än ett vanligt spänne.
Här är ett egensnickrat mockaband IMHO det bekvämaste att ha mot huden
image.jpeg
 

GH410

Cartier
2-Faktor
Alla era fina bilder på speedys med olika armband ger mig blodad tand för att investera i ett eget. - Är ju så sjukt snyggt :) Är sugen att börja med ett brunt, mocca eller racing band.
Det lutar dock åt att jag vill ha viklås till, alternativt omega orginal spänne. Är det någon som har erfarenhet och åsikter om viklås eller omega spänne?
I min okunnighet så kanske jag ställer en dum fråga; kan man köpa ett eftermarknadsband och sätta dit omega orginal spänne? Tänker att spännet kanske har sprintar..

Slänger in två stulna, men sjukt snygga band från Singular straps, hoppas det är ok.
Racing.png
Speedmaster racing.png
Det enklaste och billigaste är att köpa ett omega spänne hos en AD, kostade 250 kr i höstas för ett 18mm.
 

Thunell

Panerai
2-Faktor
Går alldeles utmärkt att sätta dit ett omegaspänne på ett hemmasnickrat band. Viklås går också bra men där kan det bli problem om bandet bygger för mycket på höjden. Min högst personliga uppfattning är att viklåsen är snyggare men inte alltid bekvämare än ett vanligt spänne.
Här är ett egensnickrat mockaband IMHO det bekvämaste att ha mot huden
image.jpeg

Tack för det utförliga svaret, uppskattas! Då har jag klart för mig hur jag ska göra. ;)
Ruggigt snyggt det där moccabandet!!

Det enklaste och billigaste är att köpa ett omega spänne hos en AD, kostade 250 kr i höstas för ett 18mm.

Gulders! Så får det bli. Tack och bock för svar! :)
 

Chuck

Patek
2-Faktor
Finns det någon vänlig själ som kan tänka sig mäta upp dimensionen på nya Speedmaster lådan? (Big black Box)
Tack på förhand!
 

Knypplarn

Cartier
Ursäkta en novis har blivit lite småsugen på en Speedy Prof men hur ser prisbilden ut tacksam för svar....
Finns gott om info i tråden.

Ny AD (listpris): 42k
Ny AD (prutat pris): ~33-36k
Ny Gråhandlare: ~32k
Beggad bättre skick (nästan ny eller känd servicehistorik): ~26k
Beggad sämre skick (80-90 tal, okänd servicehistorik): ~22k
Vintage: Sky is the limit.
 

Axman

Breitling
Är de de någon som känner för att ge några köp tips ang speedmastermodellerna?
Jag är sugen på en reduced, men är villig att vidga mina vyer.
Fördelar och nackdelar, priser, vad ska man kolla på, finns de mycket problem med kopior?
 
Topp