• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

Matts

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Hemmasnickrat fårskinnsnato på idag
image.jpeg
 

Rum Runner

Patek
2-Faktor
Är så himla nöjd med speedyn redan efter bara två dagar! Brukar ta längre tid för mig innan jag bondat helt och hållet med en ny klocka, men med denna har det känts superrätt ganska omgående.

Keeper med stort K (med risk för ytterligare nörderi på vintagemodeller)
image.jpeg
Jag håller med dig fullständigt. Speedyn är allt eller inget. Jag är inne i en tvåveckors byt/lån-period med speedyn på brädet. Kul att få chansen att uppleva andra fina klockor men samtidigt ett brutalt självplågeri:woot:
Ping:
@Patrik72 @Ruben @Stefanweei :)
 

Rum Runner

Patek
2-Faktor
Det stämmer att de gav alla KS-medlemmar 25% på Omega under december. Det finns de som säger att man utan vidare ska kunna pruta 25-30% på ett märke som Omega med det har jag svårt att se ska lyckas för merparten av oss. Får du 15-20% ska du nog vara väldigt nöjd skulle jag vilja påstå.
Jag fick ner det 12.5% i andra förhandlingsrundan men där blev det verkligen tvärstopp.
 
  • Like
Reactions: Nic

Rum Runner

Patek
2-Faktor
Ja jag tror man får vara nöjd med 10-15% vilket jag nämnt i nån tråd tidigare, där brukar jag själv hamna med när jag prutar. Får man över 15% ska man nog vara väldigt nöjd som sagt var.
Dessutom var det första gången jag köpte en klocka hos Bergströms. Jag hade visserligen precis servat en klocka hos dem men förväntade mig knappast röda mattan. "Kontakter" får man ju genom köp...
 

Snilsson

Cartier
Vad är det för fel på en ny Speedmaster Pro? De finns ju att köpa från butik nere på kontinenten för 25-26 000:- samtidigt som de billigaste begagnade börjar någonstans kring 22 000:- - åtminstone på C24. Jag förstår ingenting mer än att jag vill ha det bästa för pengarna. :cool:
 

Rum Runner

Patek
2-Faktor
Vad är det för fel på en ny Speedmaster Pro? De finns ju att köpa från butik nere på kontinenten för 25-26 000:- samtidigt som de billigaste begagnade börjar någonstans kring 22 000:- - åtminstone på C24. Jag förstår ingenting mer än att jag vill ha det bästa för pengarna. :cool:
Detta är en ofta återkommande frågeställning. Något förenklat brukar svaret bli att priset för en beg. + priset för en service = bättre att köpa nytt från tex c24, lägg till ytterligare några tusen och du närmar dig nypris efter lite prutande här hemma...
 

Snilsson

Cartier
Detta är en ofta återkommande frågeställning. Något förenklat brukar svaret bli att priset för en beg. + priset för en service = bättre att köpa nytt från tex c24, lägg till ytterligare några tusen och du närmar dig nypris efter lite prutande här hemma...
Okej, något märkligt men det är ju både bra och dåligt. :) Tusen tack för ditt svar!
 

Knypplarn

Cartier
Vad är det för fel på en ny Speedmaster Pro? De finns ju att köpa från butik nere på kontinenten för 25-26 000:- samtidigt som de billigaste begagnade börjar någonstans kring 22 000:- - åtminstone på C24. Jag förstår ingenting mer än att jag vill ha det bästa för pengarna. :cool:
Det är väl inget fel på de nya men jag gillar de äldre länkarna mer och gulnade index. :)
 

Thunell

Panerai
2-Faktor
Alla era fina bilder på speedys med olika armband ger mig blodad tand för att investera i ett eget. - Är ju så sjukt snyggt :) Är sugen att börja med ett brunt, mocca eller racing band.
Det lutar dock åt att jag vill ha viklås till, alternativt omega orginal spänne. Är det någon som har erfarenhet och åsikter om viklås eller omega spänne?
I min okunnighet så kanske jag ställer en dum fråga; kan man köpa ett eftermarknadsband och sätta dit omega orginal spänne? Tänker att spännet kanske har sprintar..

Slänger in två stulna, men sjukt snygga band från Singular straps, hoppas det är ok.
Racing.png
Speedmaster racing.png
 
Topp