• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

-Uppdragning

Hur många varv brukar ni snurra på kronan vid uppdragning av er Speedy’s?

Enligt urmakaren ska man dra tills man börjar känna lite motstånd.

Enligt omegas instruktioner ska man dra upp tills det tar stopp.

Jag är ganska ny på Speedyn så jag är lite osäker på vad som gäller?

@Chuck kommer snart in och illustrerar hur han brukar göra när han drar upp Speedyn mot skinnstol :D

(Jag drar tills det tar distinkt stopp, nästan obehagligt då man kan tro att man ska ha sönder mekanismen där i ändläget)

@Chuck kommer snart in och illustrerar hur han brukar göra när han drar upp Speedyn mot skinnstol :D

(Jag drar tills det tar distinkt stopp, nästan obehagligt då man kan tro att man ska ha sönder mekanismen där i ändläget)
44A06E8A-85AD-4982-B343-7DBD27D0C7EE.gif

Då vart man positivt överraskad igår när mitt garantiärende skulle vara åtgärder på en vecka. Känsla var. Imponerande.
Promenerar glatt till Bergström för att hämta klockan idag.
Den positiva känslan förbyttes snabbt till en irritation.
Man lämnar in med felbeskrivning att klockan stannar när man sätter på tidtagning.
Vad gör swatchgroup?
Testar gångreserven!
Ja den höll ju 60-65 timmar. Men hålla det var inte felet!
I butik startar jag tidtagningen och klockan stannar på 5 sekunder.
Gör om gör rätt!

Lite skönt att få gnälla av sig lite...

Då vart man positivt överraskad igår när mitt garantiärende skulle vara åtgärder på en vecka. Känsla var. Imponerande.
Promenerar glatt till Bergström för att hämta klockan idag.
Den positiva känslan förbyttes snabbt till en irritation.
Man lämnar in med felbeskrivning att klockan stannar när man sätter på tidtagning.
Vad gör swatchgroup?
Testar gångreserven!
Ja den höll ju 60-65 timmar. Men hålla det var inte felet!
I butik startar jag tidtagningen och klockan stannar på 5 sekunder.
Gör om gör rätt!

Lite skönt att få gnälla av sig lite...
Var det skrvförmågan hos Bergströms eller läsförmågan på Swatch group som ställde till det?

Tillbaka
Topp