gushen
Basic
Typ så här![]()
![]()
Jag förstår att du gillar den. Den känns härligt retro! Kul att gå ifrån normen lite även om jag själv har en vanlig mån speedy
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Typ så här![]()
![]()
Gillar skarpt! Var har du hittat det?Nytt band idag!![]()
Lite osäker, haft bandet liggandes men tror det är från Strapped.se.Gillar skarpt! Var har du hittat det?
Lite osäker, haft bandet liggandes men tror det är från Strapped.se.
Asså vafan jocke så jäkla phat pjäsTyp så här![]()
![]()
Ett canvas i blått eller grönt hade sett bra ut mot det vita. Annars ett kul nato.Dags att testa annat än länk. Vad tror ni hade gjort sig bra? Kan tillägga att jag är en 23 åring som inte strävar efter att se ut som en lillgammal kostymnisse.
nato hade nog kunnat bli riktgt snyggt, men har personligen svårt för det pga daniel wellington associationer hehe. Kanske lika bra att köpa isf i syfte att få den att försvinna..Ett canvas i blått eller grönt hade sett bra ut mot det vita. Annars ett kul nato.
Kul modell! Triple date är trevlig
nato hade nog kunnat bli riktgt snyggt, men har personligen svårt för det pga daniel wellington associationer hehe. Kanske lika bra att köpa isf i syfte att få den att försvinna..
Ja jag tycker modellen är speciell. Ganska sällsynt på forumet vad jag sett än så länge!
TackAsså vafan jocke så jäkla phat pjäs![]()
Det får du tänka bort. DW kanske har haft naton som sin grej men storyn om nato går tillbaka till 70-talet och brittiska soldater. Nato är ballt.nato hade nog kunnat bli riktgt snyggt, men har personligen svårt för det pga daniel wellington associationer hehe. Kanske lika bra att köpa isf i syfte att få den att försvinna..
Ja jag tycker modellen är speciell. Ganska sällsynt på forumet vad jag sett än så länge!
Hade nog kunnat bli riktigt bra! Har inte ens funderat över att ha ett ostarmband. Tack för inspiration!Grattis till en fin och ovanlig klocka. Gillar också canvas, eller läder. Testa detta kanske?
https://www.hirschstraps.com/products/hirsch-rally-natural-leather-racing-watch-strap-in-black
haha, jag hade mina aningar om att fenomenet inte härrörde från en 90-talist från innerstan..Det får du tänka bort. DW kanske har haft naton som sin grej men storyn om nato går tillbaka till 70-talet och brittiska soldater. Nato är ballt.
haha, jag hade mina aningar om att fenomenet inte härrörde från en 90-talist från innerstan..
Hade nog kunnat bli riktigt bra! Har inte ens funderat över att ha ett ostarmband. Tack för inspiration!
Just namnet kanske, men hade inte Bond sin Sub på nato redan på 60-talet?Det får du tänka bort. DW kanske har haft naton som sin grej men storyn om nato går tillbaka till 70-talet och brittiska soldater. Nato är ballt.
Ganska säker på att det inte var ett nato som vi känner det. Annat spänne och utan fållor typ. Men väldigt likt i övrigt. Någon amerikansk president körde också natoliknande på 60talet. Ska se om jag hittar artikeln.Just namnet kanske, men hade inte Bond sin Sub på nato redan på 60-talet?
Gillar from Moon to Mars och har lite halvhjärtat letat efter en sån under några år. Kul edition!Någon mer än jag som känner att många klockor i samling kommer bytas ut under åren men min speedy kommer aldrig säljas.
![]()
Kollade på en ett tag men till slut slog jag till, hittade min i Spanien via chrono.Gillar from Moon to Mars och har lite halvhjärtat letat efter en sån under några år. Kul edition!
Det du har är en 145.012-67 eller en 145.012-68 och som du skriver så har en 145.022-68 ett 861 verk och inget 321 så den referensen går bort. Är du säker på att boettlocket är märkt 145022-68 ST? Kanske har urmakaren läst fel även om det ju inte är speciellt troligt. Så här är insidan på boettlocken till 145.022-68 resp 145.012-67 märkta (jag har ingen bild på insidan av ett boettlock till en 145.012-68 ):Hej!
Helt ny här på forumet, och ny i klockvärden med.
Jag har fått ta över denna fina speedmaster från 1968. Min morfars tvillingsyster fick den i kärleksgåva från sin man vid månlandningen 1969.
Vid bouppteckning så värderades klockan hos en urmakare som kom fram till att Verknumret och boettnumret matchar inte till 100%. Boettnumret ST 145.022-68 borde ha ett urverk med kaliber 861 men klockan har kaliber 321. Kollar man på verknummer 26.073.458 då borde detta urverk sitta i en boett märkt ST 145.012-67 eller 145.022-68.
Han gissade på att bakboetten var utbytt vid senare tillfälle , eller att klockan var en ”övergångsmodell” med det gamla urverket (cal 321) med den ”nya” boetten.
Vad tror ni? Kan jag kolla upp den ytterligare på något sett?
Kommer självklart inte att sälja klockan, då det är den enda ”prylen” jag ärvt från min morfars sida. Tycker stor del av värdet ligger i att den varit hos min släkting i över 50 år och att jag nu får ta över den! Dock är jag självklart nyfiken över värdet. Urmakaren värderade den till mellan 35-70.000, men andra klockintresserade jag pratat med menar på att den bör vara värd mer. Bör jag värdera den ytterligare en gång innan jag försäkrar den?
Hej!
Helt ny här på forumet, och ny i klockvärden med.
Jag har fått ta över denna fina speedmaster från 1968. Min morfars tvillingsyster fick den i kärleksgåva från sin man vid månlandningen 1969.
Vid bouppteckning så värderades klockan hos en urmakare som kom fram till att Verknumret och boettnumret matchar inte till 100%. Boettnumret ST 145.022-68 borde ha ett urverk med kaliber 861 men klockan har kaliber 321. Kollar man på verknummer 26.073.458 då borde detta urverk sitta i en boett märkt ST 145.012-67 eller 145.022-68.
Han gissade på att bakboetten var utbytt vid senare tillfälle , eller att klockan var en ”övergångsmodell” med det gamla urverket (cal 321) med den ”nya” boetten.
Vad tror ni? Kan jag kolla upp den ytterligare på något sett?
Kommer självklart inte att sälja klockan, då det är den enda ”prylen” jag ärvt från min morfars sida. Tycker stor del av värdet ligger i att den varit hos min släkting i över 50 år och att jag nu får ta över den! Dock är jag självklart nyfiken över värdet. Urmakaren värderade den till mellan 35-70.000, men andra klockintresserade jag pratat med menar på att den bör vara värd mer. Bör jag värdera den ytterligare en gång innan jag försäkrar den?