Ingår inte det bandet i stor boxen? Jag kanske blandar ihop det med velcro och nato?Ingen som testat detta band? Lite sugen men kostar 1700:-...
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ingår inte det bandet i stor boxen? Jag kanske blandar ihop det med velcro och nato?Ingen som testat detta band? Lite sugen men kostar 1700:-...
![]()
Det är väl plexi på dem med? Antar det borde kosta liknande som för en vanlig speedmaster, typ 800:-.Ngn här som har ett hum om vad ett glasbyte på en Speedmaster Reduced kan gå på? Är i kontakt med flera AD, men då den behöver skickas in för kostnadsförslag tänkte jag om någon här nyligen bytt glas och vad det gick på ca?
Nej, i boxen ingår vanligt nato & det långa velcro-bandet. Detta är ett kortare band, mer passande för oss som inte har rymddräkt till vardagsIngår inte det bandet i stor boxen? Jag kanske blandar ihop det med velcro och nato?
Tjena gruppen. Är sugen på en Speedy, antingen klassiska Moonwatch, Broad Arrow eller en FOIS. ÄR lite kluven. Svårt tycker jag. Vad skulle ni rekommendera? För mig handlar mest om det estetiska och har en väldigt liten handled. Gillar Plexi men inget måste. Gillar FOIS då storleken är PERFEKT men man får ju ingen länk till den, hur löser man det? Ni får jättegärna ge lite refnr eftersom jag tycker det är en djungel och Omega är jag inte insatt i alls.
Har ni bild på de 2 senare? Har ni bilder på de 3 tillsammans så jag kan jämförelse hade varit sjyst! Tack på förhand!
Hej! Bara haft speedy pro och FOIS, personligen tyckte jag inte att det kändes som så stor skillnad i storlek. Länk kan man fixa till FOIS, jag hade en 1125-länk med 617 end links, finns säkert fler varianter. Jag tycker du ska prova de olika varianterna hos en AD innan du bestämmer dig. Skulle jag köpa en skulle jag slå till på en speedy pro men alla är verkligen fina.![]()
Den till vänster är den senaste referensen av speedmaster professional (.005) och den till höger är en FOIS.Riktigt fina båda 2! Vad är refnr för dessa?
Känner man av markant av storleksskillnaden. Moonwatchen, är det 42 INKLUSIVE kronorna?Den till vänster är den senaste referensen av speedmaster professional (.005) och den till höger är en FOIS.
Själva caset är 42mm dvs ex kronan.Känner man av markant av storleksskillnaden. Moonwatchen, är det 42 INKLUSIVE kronorna?
Nu har jag aldrig ägt en fois men jag upplever inte någon större skillnad när jag provat på armen.Känner man av markant av storleksskillnaden. Moonwatchen, är det 42 INKLUSIVE kronorna?
Jag tycker FOIS med straight lugs är snyggare än professionals asymmetriska case och twisted lugs faktiskt.
Skillnaden ligger i att FOIS inte har crown guards och ett riktigt så beefy case som 005 så den mäter 39,7mm ist för 42mm, men lug to lug och bezel är exakt samma mått. Jag föredrar som sagt FOIS case.
Edit: ämnet har avhandlats tusen gånger i tråden. Sök och du ska finna.Jo jag vet att diametern skiljer sig pga kronskyddets form men iom samma L2L så lär det inte se så mycket bättre ut på smala handleder.
För mig är safirglaset på fois en deal breaker.
Tjena gruppen. Är sugen på en Speedy, antingen klassiska Moonwatch, Broad Arrow eller en FOIS. ÄR lite kluven. Svårt tycker jag. Vad skulle ni rekommendera? För mig handlar mest om det estetiska och har en väldigt liten handled. Gillar Plexi men inget måste. Gillar FOIS då storleken är PERFEKT men man får ju ingen länk till den, hur löser man det? Ni får jättegärna ge lite refnr eftersom jag tycker det är en djungel och Omega är jag inte insatt i alls.
Har ni bild på de 2 senare? Har ni bilder på de 3 tillsammans så jag kan jämförelse hade varit sjyst! Tack på förhand!
Helt rätt som @David71 skriver att 60th Anniversary är magisk. Va lite snabb på att rekommendera FOIS men utan tvekan den klockan jag varit nöjdast med, oavsett varumärke, är Trilogyn-speedy.Vill slå ett slag för Speedmaster 60th Anniversary Limited Edition. Den har länk, plexi och är 38.6 mm
Den är så galet fin den. Inte haft tillfälle att prova men den ser verkligen fantastisk ut.Helt rätt som @David71 skriver att 60th Anniversary är magisk. Va lite snabb på att rekommendera FOIS men utan tvekan den klockan jag varit nöjdast med, oavsett varumärke, är Trilogyn-speedy.
![]()
Köpte min i ett lite för tidigt stadie av mitt klock-flippande så hade inte riktigt landat i vad jag ville ha så den såldes bara några månader efter inköpet. Hade jag haft den idag hade den aldrig sålts. Får du möjlighet att prova så testa denDen är så galet fin den. Inte haft tillfälle att prova men den ser verkligen fantastisk ut.
Stort tack för den infon! Hittade dock en vänlig själ på forumet som hade en extra så löste sig inom landets gränser!Testa ange koden "moon" i kassan så kanske du får fri fraktDock osäker om det funkar från UK!
Snyggt!Stort tack för den infon! Hittade dock en vänlig själ på forumet som hade en extra så löste sig inom landets gränser!![]()
Har beställt en, kan återkomma med en recensionTankar om Uncle Seikos nya länk för Speedyn? Lätt och rassligt lät ju bra: https://www.uncleseiko.com/store/p238/US-Mexico_Holzer_Omega_Speedmaster_Bracelet.html
![]()
Tankar om Uncle Seikos nya länk för Speedyn? Lätt och rassligt lät ju bra: https://www.uncleseiko.com/store/p238/US-Mexico_Holzer_Omega_Speedmaster_Bracelet.html
![]()
Mer nyfiken på det här projektet!
![]()
Har säkert redan avhandlats i denna tråd men varifrån kommer bandet? Riktigt snyggt.Glad tisdag!
![]()
https://www.atelier-romane.com/product-page/textured-tan-calfskin-watch-strap-contrast-sewingHar säkert redan avhandlats i denna tråd men varifrån kommer bandet? Riktigt snyggt.![]()
Tackar!Har säkert redan avhandlats i denna tråd men varifrån kommer bandet? Riktigt snyggt.![]()