Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Aha, spira i bakgrunden, gött Speedy broder![]()
Jajjamen![]()
Det här bandet asså
![]()
Riktigt snyggt! Bra komboDet här bandet asså
![]()
Molequin hunter green?Det här bandet asså
![]()
Riktigt snyggt! Bra komboVad är det för band?
Molequin hunter green?
Oj, ja verkligen ett bra pris! Fantastiskt fintSkulle jag såklart skrivit i första posten.. Delugs Epsom Slim i Hunter green, så samma ovanläder som Molequin använder. Foder i Zermatt från Haas och stygn i linnetråd. Handsytt. Fenomenalt att dom lyckas hålla priserna så pass rimliga imo.
https://delugs.com/collections/ready-stock-straps/products/hunter-green-epsom-slim-strap
Tyvärr så har William fel ser det ut som. Bibeln säger 4,5x3,0mmGrottar ner mig lite i pushers så här på söndag morgon.
Lite oklart för mig vad som är korrekta pushers till 105.003-65. Enligt Speedmaster101.com ska de vara 4,5x3,5mm men jag har sett en annons där man säljer NOS pushers till Ed White på Omegaforums med måtten 4,5x3,0mm. https://omegaforums.net/threads/var...ers-for-most-references-including-nos.113362/
@Hasse Varg vad säger bibeln?
![]()
Suveränt, tack för snabbt svar! Betyder också att det sitter korrekta pushers på minTyvärr så har William fel ser det ut som. Bibeln säger 4,5x3,0mm
Skönt att höra att du har korrekt pushers till din Ed WhiteSuveränt, tack för snabbt svar! Betyder också att det sitter korrekta pushers på min
Nu återstår att ta reda på om 105.012-66 kunde komma med annat än de feta 5x3mm pushersen. Det finns vissa som säger det. Att det var bara CB casen av den referensen som kom med dem.
Tack gärna. All input är välkommen. Hittade denna tråden på OF där det finns teorier om pushers på 105.012. Min har inte de feta, korta men den är ju en sen ref med HF case vilka vissa hävdar att ska ha de "högre" knapparna.Skönt att höra att du har korrekt pushers till din Ed WhiteJag kan se vad jag hittar ang 105.012-66 senare idag om du vill ha hjälp i ditt forskande?
Min 105.012-66 HF har de feta pushersen, och jag är 99% säker att pushersen aldrig bytts ut, om det kan vara till någon hjälp.Tack gärna. All input är välkommen. Hittade denna tråden på OF där det finns teorier om pushers på 105.012. Min har inte de feta, korta men den är ju en sen ref med HF case vilka vissa hävdar att ska ha de "högre" knapparna.
https://omegaforums.net/threads/spe...flat-style-pushers-srew-in.14021/#post-158090
Intressant. Det stödjer uppgifterna om att varianten förekommer på båda casen.Min 105.012-66 HF har de feta pushersen, och jag är 99% säker att pushersen aldrig bytts ut, om det kan vara till någon hjälp.
Skulle jag såklart skrivit i första posten.. Delugs Epsom Slim i Hunter green, så samma ovanläder som Molequin använder. Foder i Zermatt från Haas och stygn i linnetråd. Handsytt. Fenomenalt att dom lyckas hålla priserna så pass rimliga imo.
https://delugs.com/collections/ready-stock-straps/products/hunter-green-epsom-slim-strap
Oj, ja verkligen ett bra pris! Fantastiskt fint![]()
Enligt Moonwatch Only (MWO), aka "bibeln", så är de korrekta tryckknapparna till 105.012-66 de som boken benämner som "Type 3. Wide and Short". Dock så finns det två varianter av pushers till caset, de som trycks i och de som skruvas i. I OF tråden du refererar till så tar Archer, mycket välrenommerad medlem av OF som själv är urmakare, upp de två typerna och skriver att de två är de enda som är korrekta för en 105.012-66Tack gärna. All input är välkommen. Hittade denna tråden på OF där det finns teorier om pushers på 105.012. Min har inte de feta, korta men den är ju en sen ref med HF case vilka vissa hävdar att ska ha de "högre" knapparna.
https://omegaforums.net/threads/spe...flat-style-pushers-srew-in.14021/#post-158090
Alltid intressant att läsa dina uppslag. Tack för att du tar dig tid att hjälpa oss andra.Enligt Moonwatch Only (MWO), aka "bibeln", så är de korrekta tryckknapparna till 105.012-66 de som boken benämner som "Type 3. Wide and Short". Dock så finns det två varianter av pushers till caset, de som trycks i och de som skruvas i. I OF tråden du refererar till så tar Archer, mycket välrenommerad medlem av OF som själv är urmakare, upp de två typerna och skriver att de två är de enda som är korrekta för en 105.012-66
![]()
Som synes så har den som skruvas i ett högre huvud, bilden nedan lånad från MWO
![]()
Så utan att veta så antar jag att dina pushers till din 105.012-66 är de som skruvas in då de har ett högre "huvud". Om de inte skruvas in så är de vad jag kan komma fram till inte korrekta för referensen utan är den senaste modellen som benämns "Type 4. Wide & Tall" i MWO och som är de som används sedan 145.012-67.