Tack igen för att du tar dig tid och ger ett utförligt svarEnligt Moonwatch Only (MWO), aka "bibeln", så är de korrekta tryckknapparna till 105.012-66 de som boken benämner som "Type 3. Wide and Short". Dock så finns det två varianter av pushers till caset, de som trycks i och de som skruvas i. I OF tråden du refererar till så tar Archer, mycket välrenommerad medlem av OF som själv är urmakare, upp de två typerna och skriver att de två är de enda som är korrekta för en 105.012-66
![]()
Som synes så har den som skruvas i ett högre huvud, bilden nedan lånad från MWO
![]()
Så utan att veta så antar jag att dina pushers till din 105.012-66 är de som skruvas in då de har ett högre "huvud". Om de inte skruvas in så är de vad jag kan komma fram till inte korrekta för referensen utan är den senaste modellen som benämns "Type 4. Wide & Tall" i MWO och som är de som används sedan 145.012-67.
Det stämmer att de tryckknappar som sitter på min inte är wide and short. Dock vet jag inte om de är skruvade eller pressade in i boetten. Ska ha min urmakare att kolla eftersom den är inlämnad för ruckning. Det jag inte förstår är hur det kan funka med både pressade och skruvade pushers i samma boett? Har vissa boetter gängor och andra inte eller är det någon gängstam som är ipressad som går att ta bort?
Det vi kan konstatera är i allafall som du säger, och även som skrivs på OF att det finns två typer av pushers som är korrekt. Frågan är då om den skruvade varianten (wide and tall) är en servicedel eller om den satt på vissa ex av referensen från ny?