Ni som kör OEM lädret till 005, är det värt pengarna och är det nån som vet hur mycket det listar?Måste man gå via AD eller kan man beställa det nånstans på nätet? Har försökt googla men vet inte riktigt hur jag ska värdera de träffar jag får och om de är kosher...
-Jag tycker att det är värt av följande anledningar
•En klocka i 50K-klassen förtjänar att ha prylar i motsvarande kvalité. Extra coolt när det är Omega original.
•Av det lilla jag kan, bedömer jag att mitt band är väldigt slittåligt, dvs lång livslängd vilket får en att känna att det är värt pengarna.
•Man kan ha ett billigt krokodil style för 100kr. Det är mjukt från dag 1 (då det är gjort av syntetiskt material) och det gör jobbet. Men om du ska ställa dem bredvid varandra ett Omega original läderband och ett fejk då märker du skillnaden i kvalitén.
Är du osäker på om du verkligen uppskattar att ha din Speedy på läderband så köp ett billigt och känn efter.
Älskar du att ha din Speedy på läder (som jag) för att dels variera dig och dels för att få klockan att se lite dressigare ut så köp Omega’s läder, du kommer älska det när det mjuknat upp och format sig efter din handled.
Det är originalet som är monterat på klockan. Bandet bredvid kostar 100kr. Det är skillnad i kvalitén. Men det gör absolut jobbet.