• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

Glömde ju bifoga bilden som togs tidigare! Hoppas ni alla haft en bra tisdag :D
20200526_110943.jpg

Är du nöjd med bandet? Fick du betala tull/moms? Jag är sugen på att beställa från dem...

Väldigt nöjd! Det absolut bekvämaste bandet jag har använt och då inkluderar jag Apple Watch på Sport Loop. Hög kvalitet och helt klart värt ett köp!
Eftersom de tillverkas och skickas från USA så tillkom det lite moms och tullavgift. Betalade $29 för bandet, $13 för frakt samt 148 kr för tull och moms. Så totalen hamnade på 558 kr.

Väldigt nöjd! Det absolut bekvämaste bandet jag har använt och då inkluderar jag Apple Watch på Sport Loop. Hög kvalitet och helt klart värt ett köp!
Eftersom de tillverkas och skickas från USA så tillkom det lite moms och tullavgift. Betalade $29 för bandet, $13 för frakt samt 148 kr för tull och moms. Så totalen hamnade på 558 kr.

Tack för snabbt svar. Jag beställde nyss två st band, ett svart och ett classic bond. Kommer nog ta rätt lång tid innan det kommer fram, men kul att ha något att se fram emot :)

Ifall någon annan är intresserad så finns det en rabattkod: NMDTY15 som ger 15% https://nickmankeydesigns.com

Jag har länge suktat efter en Speedmaster men inte gjort slag i saken än. Tycker det är mycket pengar att lägga på en klocka, men jag tror knappast jag kommer ångra mig när jag väl köpt en!
Ni lyckliga ägare till en (eller flera) Speedy: föredrar ni hesalit eller safirglas?
För- och nackdelar med båda?

Tack!

Jag har länge suktat efter en Speedmaster men inte gjort slag i saken än. Tycker det är mycket pengar att lägga på en klocka, men jag tror knappast jag kommer ångra mig när jag väl köpt en!
Ni lyckliga ägare till en (eller flera) Speedy: föredrar ni hesalit eller safirglas?
För- och nackdelar med båda?

Tack!
Det är inte direkt stora tapp på en speedmaster när du väl säljer. Troligen får du tillbaka det du gav (om begagnad dvs). Hesalite tycker jag är självklart men för att göra en för och nackdelslista:

Hesalite
+ Visuellt bättre
+ Går att polera lätt
+ Billig att byta om så behövs
+ Det man hade till månen
- Får lätt skrapmärken

Sapphire
+ Skraptåligt
- Går det sönder är det dyrt att byta
- Kan inte poleras (dvs kostnadseffektivt)
- Get en mjölkig kant mot tavlan.

Tillbaka
Topp