Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Självklart! Hela idén med forumetÅnej, man lär sig nått nytt varje dag! Gör inte ni det??![]()
Trodde alla hade lärt sig nu att @FilPro bara kör med Orginal band?![]()
Ja det är klart, sist jag kollade så står det fortfarande Speedmaster på tavlanHoppas man får vara med på speedytuesday med en automatare![]()
![]()
synd att man inte bara kastat in ett vanligt manuellt 861/1861 verk i dessa!Hoppas man får vara med på speedytuesday med en automatare![]()
![]()
Blir ju inte riktigt samma sak då ju, är lite automatarnörd/stördsynd att man inte bara kastat in ett vanligt manuellt 861/1861 verk i dessa!
breitling har ju en mindre "version" som liknar chronomaten som har ett sådant verk i sig och dom är typ 36mm
vore fräckt med en manuell reduced
helt klart inte samma sak men då har man ju samma placering utan sub-dialsen på båda modellerna!Blir ju inte riktigt samma sak då ju, är lite automatarnörd/störd![]()
-Ja, jag väljer lätt Omega’s original band framför allt annat. De är dyra men någonstans tycker jag att det är värt då de är av mycket bra kvalité.
Speedmaster är ju ett ”bandmonster”, så det finns många bra alternativ av band som inte erbjuds från Omega. Som perlonbandet på bilden till exempel. Så det är inte bara Omega’s egna som jag kör på
Bondnatot är inte heller Omega’s original men det hade jag sedan innan och det funkar klockrent på Speedyn det med. Jag kommer dock att ersätta det med ett original bondnato också från Omega så småningom.
Ha en härlig Speedy Tuesday hela Speedmaster-familjen!
![]()
är inte det för att rent för många modeller har 19mm i deras sortiment?Riktigt fin samling kombinationer du har där! Håller med om att Omegas band är de bästa. Kvalitén är grym och spännet sitter direkt under handleden istället för på sidan som på vanliga natos. Det enda som kan störa mig lite är att de har en bredd på 19,5 mm istället för 20 mm.
Blir det lätt att tömma vintertid, eller håller du den varm?Plockat fram denna goding!
![]()
![]()
är inte det för att rent för många modeller har 19mm i deras sortiment?
Ärligt talat har jag ingen aning, inte mitt projektBlir det lätt att tömma vintertid, eller håller du den varm?
Jag har en leverans med "Two-Stitch Beige Reversed Leather Watch Strap" som är på väg (19mm). Har tagit sjukt lång tid bara (en månad sen jag beställde). Jag antar att det är pga Covid-19. Jag kan skriva ett utlåtande när den väl dimper ner om så önskas.Har någon erfarenhet med band från
twostitchstraps?
sett dom på insta och deras band ser inte alls fel ut!
kostar mellan 60-75 euro
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()