Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Är det gott då?Testar nytt mån-snus
![]()
gärna!!Jag har en leverans med "Two-Stitch Beige Reversed Leather Watch Strap" som är på väg (19mm). Har tagit sjukt lång tid bara (en månad sen jag beställde). Jag antar att det är pga Covid-19. Jag kan skriva ett utlåtande när den väl dimper ner om så önskas.
Coolt!Nu är den lanserad och jag beställde en direkt
![]()
Uncleseiko säger att det tar typ 4 veckor för fraktenCoolt!Ska bli kul å få se lite bilder när du har mottagit länken. Hoppas leveranstiden inte drar ut påt pga corona
![]()
Coolt!Ska bli kul å få se lite bilder när du har mottagit länken. Hoppas leveranstiden inte drar ut påt pga corona
![]()
Ska bli kul att testa ja!Uncleseiko säger att det tar typ 4 veckor för frakten
länken ser riktigt lovande ut!
posten är ju allmänt sega när det gäller att tulla in saker ...Ska bli kul att testa ja!
Det får ta den tiden det tar tänker jag. Beställde ett Forstner Komfit i april och det har inte kommit än... Trots att de skickat 2 stycken (de befarade att det första kommit bort). Det senaste har anlänt till Arlanda men varit där i ca 2 veckor![]()
Kanske skulle göra det jag med. Den var ju inte alls så dyr tycker jag.Nu är den lanserad och jag beställde en direkt
![]()
Kändes ju helt klart värt att testa. Men kan invänta min först och recensera om du känner dig osäker!Kanske skulle göra det jag med. Den var ju inte alls så dyr tycker jag.
Av någon anledning tror jag smått mer på Forstner då jag tror den är mer likt orginalet. Ska bli intressant med ett test mellan UncleSeiko, Forstner Bands och vintage.Nu är den lanserad och jag beställde en direkt
![]()
Får väl se. Gissar att den blir lätt att sälja vidare om den inte faller mig i smakenKändes ju helt klart värt att testa. Men kan invänta min först och recensera om du känner dig osäker!![]()
Ja Forstner hade ändå stretch-länkar så kanske mer originaltroget, men däremot solida ändlänkar som puristerna inte accepterar. Ska bli kul att se vad Forstners kostar, tänkte jag hugger första bästa för att testaAv någon anledning tror jag smått mer på Forstner då jag tror den är mer likt orginalet. Ska bli intressant med ett test mellan UncleSeiko, Forstner Bands och vintage.
Nu är den lanserad och jag beställde en direkt
![]()
Är det vanligt att de är lika långa? De är inte de på mina Rolex.-Länken i sig ser mycket bra ut.
Men det är sak jag inte förstår. Det ser jag ofta på FOIS som man köpt länk till.
Luggarna och ändlänkarna ser inte ut att vara lika långa. Är det meningen att det ska vara så eller är det så bra det kan bli?
Tror det har att göra med att du då fått en onaturligt utstående länk, den hade inte följt handledens form lika bra åtminstone på klenarmade individer som jag.-Länken i sig ser mycket bra ut.
Men det är sak jag inte förstår. Det ser jag ofta på FOIS som man köpt länk till.
Luggarna och ändlänkarna ser inte ut att vara lika långa. Är det meningen att det ska vara så eller är det så bra det kan bli?
Är det vanligt att de är lika långa? De är inte de på mina Rolex.
*edit* såg att en modernare speedmaster har lika långa luggar som ändlänkarna. Men antar att det ger lite mer vintagekänsla kanske?
![]()
![]()
Tror det har att göra med att du då fått en onaturligt utstående länk, den hade inte följt handledens form lika bra åtminstone på klenarmade individer som jag.
Borstad eller borstad/polerad? Vet inte riktigt vad jag vill ha i så fall vill ha (till FOIS). Tänkte invänta Forstners och omdömen om bägge, har ju inte så bråttom faktiskt.Nu är den lanserad och jag beställde en direkt
![]()
Nu är den lanserad och jag beställde en direkt
![]()
Då har jag beställt polerad/borstad till min 005. Vet någon vad som menas när det står på IG ”Will the Hollow end link cut into the lugs” ?
Vad är er teori ? Blir det repor av denna Bracelet då passformen ej är bra? Vad är er teori
Köpte borstad/poleradBorstad eller borstad/polerad? Vet inte riktigt vad jag vill ha i så fall vill ha (till FOIS). Tänkte invänta Forstners och omdömen om bägge, har ju inte så bråttom faktiskt.
Ja, har en 1125-länk som är borstad så talar också för med polerat. Blir mer varierat.Köpte borstad/poleradKlart snyggare imo och mer originaltroget!
Kul med variation absolutJa, har en 1125-länk som är borstad så talar också för med polerat. Blir mer varierat.
Uncle Seikos länkar har fått en del kritik på Omegas forum för att repa boetten med sina ändlänkar. Men som jag även förstått det förekommer det även på vissa OEM-länkar som inte har solida ändlänkar.
vet du hur man ska tejpa för att undvika det?