• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

Växlande målnighet idag.
IMG_5955.JPG

(Börjar bli dags att rengöra klockan ser jag...)

Jag har en leverans med "Two-Stitch Beige Reversed Leather Watch Strap" som är på väg (19mm). Har tagit sjukt lång tid bara (en månad sen jag beställde). Jag antar att det är pga Covid-19. Jag kan skriva ett utlåtande när den väl dimper ner om så önskas.
gärna!!
men det är väl för att dom är baserade nere på balkan om jag har fattat det rätt

Coolt!:cool: Ska bli kul å få se lite bilder när du har mottagit länken. Hoppas leveranstiden inte drar ut påt pga corona:shifty:

Uncleseiko säger att det tar typ 4 veckor för frakten:shifty:

länken ser riktigt lovande ut!
Ska bli kul att testa ja!

Det får ta den tiden det tar tänker jag. Beställde ett Forstner Komfit i april och det har inte kommit än... Trots att de skickat 2 stycken (de befarade att det första kommit bort). Det senaste har anlänt till Arlanda men varit där i ca 2 veckor :(

Ska bli kul att testa ja!

Det får ta den tiden det tar tänker jag. Beställde ett Forstner Komfit i april och det har inte kommit än... Trots att de skickat 2 stycken (de befarade att det första kommit bort). Det senaste har anlänt till Arlanda men varit där i ca 2 veckor :(
posten är ju allmänt sega när det gäller att tulla in saker ...
i början när dom startade med den skiten så hade jag ett paket som låg där i över 2 månader föräns nåt hände.
om man har de urpsrungliga spårningsnumret så kan man ringa till posten å tjata så kollar dom och då kanske det kan börja hända saker (fd anställd på de skit företaget)

fick testat både förra årets LE med den typen av länk plus den dära remake 57an i höstas och omegas riktiga länk är nice
är då uncle seikos länk nära så pass bra så har man en vinnare plus att man kan få US länken helt bostad!

frågade om uncle seiko UK skulle ta in länkarna men det skulle dom ej göra.

Av någon anledning tror jag smått mer på Forstner då jag tror den är mer likt orginalet. Ska bli intressant med ett test mellan UncleSeiko, Forstner Bands och vintage.
Ja Forstner hade ändå stretch-länkar så kanske mer originaltroget, men däremot solida ändlänkar som puristerna inte accepterar. Ska bli kul att se vad Forstners kostar, tänkte jag hugger första bästa för att testa :D

Nu är den lanserad och jag beställde en direkt :)
Skärmavbild 2020-07-03 kl. 21.44.39.png

-Länken i sig ser mycket bra ut.

Men det är sak jag inte förstår. Det ser jag ofta på FOIS som man köpt länk till.

Luggarna och ändlänkarna ser inte ut att vara lika långa. Är det meningen att det ska vara så eller är det så bra det kan bli?

Men det är sak jag inte förstår. Det ser jag ofta på FOIS som man köpt länk till.

Luggarna och ändlänkarna ser inte ut att vara lika långa. Är det meningen att det ska vara så eller är det så bra det kan bli?
Är det vanligt att de är lika långa? De är inte de på mina Rolex.

*edit* såg att en modernare speedmaster har lika långa luggar som ändlänkarna. Men antar att det ger lite mer vintagekänsla kanske?
20200704_121100.jpg
20200704_121050.jpg

Senast ändrad:

Tror det har att göra med att du då fått en onaturligt utstående länk, den hade inte följt handledens form lika bra åtminstone på klenarmade individer som jag.

Är det vanligt att de är lika långa? De är inte de på mina Rolex.

*edit* såg att en modernare speedmaster har lika långa luggar som ändlänkarna. Men antar att det ger lite mer vintagekänsla kanske?
20200704_121100.jpg
20200704_121050.jpg
Tror det har att göra med att du då fått en onaturligt utstående länk, den hade inte följt handledens form lika bra åtminstone på klenarmade individer som jag.

-Det låter rimligt. Det är nog vintage och modernt som avgör skillnaden. Själv har jag en .005:a och där de lika långa
66F07586-31F6-4C12-9B59-4B14C1548CFE.jpeg

Då har jag beställt polerad/borstad till min 005. Vet någon vad som menas när det står på IG ”Will the Hollow end link cut into the lugs” ?

Vad är er teori ? Blir det repor av denna Bracelet då passformen ej är bra? Vad är er teori

Uncle Seikos länkar har fått en del kritik på Omegas forum för att repa boetten med sina ändlänkar. Men som jag även förstått det förekommer det även på vissa OEM-länkar som inte har solida ändlänkar.

Tillbaka
Topp