Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Will do!Bomba gärna på med bilder när den är monterad!![]()
Köp en 321a och sluta lalla.Kära speedyvänner, som bekant är jag en obotlig WIS. Har ju haft 5 Speedys och inser att jag kanske inte skulle sålt min senaste. IgenFöreställer mig ett köp innan nyår.
Däremot måste jag fråga även om de i slutändan är mitt eget val på plats som kommer avgöra. Finns de någon speedknarkare som rockat Hesalite speedys för att sedan valt att prova en sandwich? Era feelings?
Har youtubat en del och visst, mjölkiga randen på glaset osv, inte lika "magnified" urtavla som plastbrodern.
Köp en 321a och sluta lalla.![]()
Synd att låset är så överdimensioneratEn addon med 321 porr från en user på OF.COM
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Glad tisdag!
(Om någon har ett alligatorband med viklås till övers så är jag på jakt)
![]()
80% av Speedy för mig är just hesalit och hur glaset är välvt och ”varmt”.Kära speedyvänner, som bekant är jag en obotlig WIS. Har ju haft 5 Speedys och inser att jag kanske inte skulle sålt min senaste. IgenFöreställer mig ett köp innan nyår.
Däremot måste jag fråga även om de i slutändan är mitt eget val på plats som kommer avgöra. Finns de någon speedknarkare som rockat Hesalite speedys för att sedan valt att prova en sandwich? Era feelings?
Har youtubat en del och visst, mjölkiga randen på glaset osv, inte lika "magnified" urtavla som plastbrodern.
Har du haft vintage någon gång?Kära speedyvänner, som bekant är jag en obotlig WIS. Har ju haft 5 Speedys och inser att jag kanske inte skulle sålt min senaste. IgenFöreställer mig ett köp innan nyår.
Jag är en notoriskt nyköpare men älskar titta och känna på vintagepjäser i denna kaliber. Däremot kan jag tänka mig köpa "neovintage" typ trilogi Speedyn och 321:an, nya material med gammalt utseendeHar du haft vintage någon gång?Annars tycker jag @Chad s var en charmig och ärlig tritium-speedy!
https://klocksnack.se/threads/omega-speedmaster-145-022-från-ca-1978.136535/
Snyggt! Är på jakt efter ett Bond-nato som detta. Vilket har du och vad tycker du om kvaliteten jämfört med Omegas originalnato?
Det där kändes extremt långt från vad jag menade.En addon med 321 porr från en user på OF.COM
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Håller med. Köper man samma nya klocka gång på gång och säljer den så kan det vara bra tips att prova något annat. Helt annan själ i vintage speedys än nya. Men det är bara min åsikt.Det där kändes extremt långt från vad jag menade.
![]()
FOIS är prisvärd, med 1125/617-länk är det bra neovintage. Finns 1125-liknande och flatlink från Uncle Seiko också. Safirglas förvisso men det har 321 med. Trilogy är lite dyra tycker jag och jag föredrar svart tachymeterskala.Jag är en notoriskt nyköpare men älskar titta och känna på vintagepjäser i denna kaliber. Däremot kan jag tänka mig köpa "neovintage" typ trilogi Speedyn och 321:an, nya material med gammalt utseende
Oavsett trevlig klocka @Chad!
Kan det här vara ett alternativ?Jag är en notoriskt nyköpare men älskar titta och känna på vintagepjäser i denna kaliber. Däremot kan jag tänka mig köpa "neovintage" typ trilogi Speedyn och 321:an, nya material med gammalt utseende
Fattar! 60th anniversary vill jag också testa någon dag, men framförallt för att en 2915-1 inte direkt får plats i min budgetJag är en notoriskt nyköpare men älskar titta och känna på vintagepjäser i denna kaliber. Däremot kan jag tänka mig köpa "neovintage" typ trilogi Speedyn och 321:an, nya material med gammalt utseende
Lite dagsfärska bilder kan kanske öka intresset för den här rackaren
![]()
![]()
![]()
Så smuuuut!Lite dagsfärska bilder kan kanske öka intresset för den här rackaren
![]()
![]()
![]()
HahaVi väntar på att @Chuck ska ta klivet![]()