• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

God tisdag vänner!
7FBAAB6B-484B-42B4-8E7E-5E303C70BB1F.jpeg

Kära speedyvänner, som bekant är jag en obotlig WIS. Har ju haft 5 Speedys och inser att jag kanske inte skulle sålt min senaste. Igen :bag: Föreställer mig ett köp innan nyår.

Däremot måste jag fråga även om de i slutändan är mitt eget val på plats som kommer avgöra. Finns de någon speedknarkare som rockat Hesalite speedys för att sedan valt att prova en sandwich? Era feelings?

Har youtubat en del och visst, mjölkiga randen på glaset osv, inte lika "magnified" urtavla som plastbrodern.

Kära speedyvänner, som bekant är jag en obotlig WIS. Har ju haft 5 Speedys och inser att jag kanske inte skulle sålt min senaste. Igen :bag: Föreställer mig ett köp innan nyår.

Däremot måste jag fråga även om de i slutändan är mitt eget val på plats som kommer avgöra. Finns de någon speedknarkare som rockat Hesalite speedys för att sedan valt att prova en sandwich? Era feelings?

Har youtubat en del och visst, mjölkiga randen på glaset osv, inte lika "magnified" urtavla som plastbrodern.
Köp en 321a och sluta lalla.:cool:

80% av Speedy för mig är just hesalit och hur glaset är välvt och ”varmt”.
Aldrig i livet med safir stel-sandwich för mig!!

Har du haft vintage någon gång? :) Annars tycker jag @Chad s var en charmig och ärlig tritium-speedy!
https://klocksnack.se/threads/omega-speedmaster-145-022-från-ca-1978.136535/

Singulars Nato ”Super” som jag verkligen kan rekommendera. Mindre sladdrigt än omega oem plus att öglorna sitter på rätt ställe (lagom avstånd från boett uppåt och nedåt).

all in bättre än det som följer med speedy imo
Snyggt! Är på jakt efter ett Bond-nato som detta. Vilket har du och vad tycker du om kvaliteten jämfört med Omegas originalnato?

Jag är en notoriskt nyköpare men älskar titta och känna på vintagepjäser i denna kaliber. Däremot kan jag tänka mig köpa "neovintage" typ trilogi Speedyn och 321:an, nya material med gammalt utseende :)
Oavsett trevlig klocka @Chad!
FOIS är prisvärd, med 1125/617-länk är det bra neovintage. Finns 1125-liknande och flatlink från Uncle Seiko också. Safirglas förvisso men det har 321 med. Trilogy är lite dyra tycker jag och jag föredrar svart tachymeterskala.

Jag är en notoriskt nyköpare men älskar titta och känna på vintagepjäser i denna kaliber. Däremot kan jag tänka mig köpa "neovintage" typ trilogi Speedyn och 321:an, nya material med gammalt utseende :)
Oavsett trevlig klocka @Chad!
Fattar! 60th anniversary vill jag också testa någon dag, men framförallt för att en 2915-1 inte direkt får plats i min budget ;)

Lite bandtest såhär på morgonkvisten. (Lädernatosarna behöver lite kärlek efter att tidigare ha dragits på en tight rolexboett). Natobanden har blandat ursprung men mest singular (tror jag), mocka + gummi är från Feskarn

AAF83F5A-53C9-440B-AC03-3A787CA043FF.jpeg
30978FA0-78C4-418C-860D-714D5955C73D.jpeg
FC1E785D-1A59-4BC0-B322-82EE4600D63A.jpeg
23A209C9-5251-4A22-94BB-5B4DCFCCA347.jpeg
78ADF786-4335-4722-8FF3-F1D9CF7FAEBE.jpeg
1CD18701-812C-4CA7-B006-3799E1E4F4B7.jpeg
A635E7BA-1AD2-41EF-9429-E8FF85914171.jpeg

Ljusbrunt och grått mocka samt gummi vinner nog den här ronden imo. Gummit passade faktiskt bättre på speedyn än på 16570 som det köptes till :)

Tillbaka
Topp