• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

Nyhet för mig. Det borde innebära en funktionell skillnad mellan hesalitemodellen och safirmackan?
Hesalite har väl inget med det att göra? Men safirmackan har du ju rätt i att den inte har någon. Det har jag faktiskt inte ens tänkt på. Hur mycket den gör skillnad att ha har jag ingen aning om... sen kanske det är skillnad även på gamla och nya "dustcovers"?

Senast ändrad:
En till snabb "Applied metal logo" tisdag. Ahum. @Derix ;)

IMG_0120.jpg

Senast ändrad:
Hesalite har väl inget med det att göra? Men safirmackan har du ju rätt i att den inte har någon. Det har jag faktiskt inte ens tänkt på. Hur mycket den gör skillnad att ha har jag ingen aning om... sen kanske det är skillnad även på gamla och nya "dustcovers"?
Tänkte bara att hesalitemodellen har solid baksida, inte att själva hesaliteglaset har någon påverkan.

Tänkte jaga rätt på ett trevligt läder till speedyn.
Någon som har nåt tips på band av god kvalitet utan att kosta skjortan?
Tänker småhålat racingband eller vadderat läder i mellanbrunt ,eller kanske nåt annat tips?

Tänker småhålat racingband eller vadderat läder i mellanbrunt ,eller kanske nåt annat tips?
Även om du efterfrågar racing eller vadderat läder så kan jag inte låta bli att rekommendera Molequin. De är tunna men trevliga som fan tycker jag. Bra kvalitet, många olika material, färger, bredder, längder, ok pris etc.
image.jpg

Tänkte också först på Moleqiun men de ligger strax norr om tusenlappen vilket får klassas som ett lite dyrare band. Jag har detta från @Royal Straps som nu kostar 295 kr såg jag: https://www.royalstraps.se/collecti...roducts/geckota-vintage-winchester-dark-brown
Tycker helt klart det är snyggt och av bra kvalité, har även ett svart till min Seiko som jag tyvärr inte fotat :)
img_20200428_204902-jpg.1421686

img_20200430_183308-jpg.1423431

Kör också Geckota från Royal straps (se ovan). De har även racingband till rimligt pris. Kul att iaf kunna köpa ett gäng och variera med då Speedyn är ett riktigt strap-monster :)

Här finns det en uppsjö och Speedmaster fungerar med det mesta.
Ser man till pris vs. kvalité så kan jag rekommendera Geckotas handgjorda band. Jag har själv följande och är riktigt nöj med den:
https://www.watchgecko.com/classic-handmade-italian-leather-strap
Och här är en bild...
IMG_7543.jpg

Även om du efterfrågar racing eller vadderat läder så kan jag inte låta bli att rekommendera Molequin. De är tunna men trevliga som fan tycker jag. Bra kvalitet, många olika material, färger, bredder, längder, ok pris etc.
image.jpg

Tänkte också först på Moleqiun men de ligger strax norr om tusenlappen vilket får klassas som ett lite dyrare band. Jag har detta från @Royal Straps som nu kostar 295 kr såg jag: https://www.royalstraps.se/collecti...roducts/geckota-vintage-winchester-dark-brown
Tycker helt klart det är snyggt och av bra kvalité, har även ett svart till min Seiko som jag tyvärr inte fotat :)
img_20200428_204902-jpg.1421686

img_20200430_183308-jpg.1423431

Kör också Geckota från Royal straps (se ovan). De har även racingband till rimligt pris. Kul att iaf kunna köpa ett gäng och variera med då Speedyn är ett riktigt strap-monster :)

Geckota har utförsäljning sista dagen i dag tror jag finns Straps från 20£

Här finns det en uppsjö och Speedmaster fungerar med det mesta.
Ser man till pris vs. kvalité så kan jag rekommendera Geckotas handgjorda band. Jag har själv följande och är riktigt nöj med den:
https://www.watchgecko.com/classic-handmade-italian-leather-strap
Och här är en bild...
IMG_7543.jpg

Köpte läderband till min speedy reduced från www.watchwear.se och är mycket nöjd. KS medlemmar har även 15% rabatt där :)

Tack alla för tipsen!
Ska kolla en sväng ikväll och förhoppningsvis få iväg en beställning. :)

Då jag suttit och stört mig på att "120" på Tachymetre-skalan på min senaste Speedy varit ocentrerad/misaligned så har jag lagt märke till att det är rätt många Speedies som har samma.
Men det förvånade mig ännu mer när jag såg detta produktfoto på en modernare Speedy som exempel, med kraftigt misaligned 120:
4e250a86-a6c2-4ff3-a58e-02268de4f70c-jpeg.1562572

Jag pratar alltså centreringen av 120 kontra "6"ans index.

Så min fråga är: Är det normalt med att tachymetre på detta sättet? I början funderade jag på att göra ett garantiärende av det hela men vrider man på ringen/inlägget en aning för att matcha 6'an så kommer det bli fel någon annanstans :D

(@Chuck :D taggar dig för frågan är intressant även för dig vet jag.)

Bump! Ingen som är intresserad av att diskutera frågan :D

Har du sett detta live? Mycket produkter som idag visas i kataloger m.m. är inte ens riktiga utan 3d modeller så kanske ett fel där?
Jag har likadant på min egen Speedy. Samt minst 2 personer till jag känner personligen.
Om man tittar på foton folk lägger upp här syns det tydligt att det är ett vanligt förekommande ”problem” ändå. Sök på Speedmaster på Instagram annars och kolla igenom ett tiotal foton på Speedytavlor rakt framifrån så förstår ni.

Tillbaka
Topp