• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

Derix

Patek
2-Faktor
Nej, får bara upp att försändelsen lämnat UK. Inga uppdateringar i SE efter det.
Hur ser det ut för dig när du ex. söker via parcelsapp?
Nu har mitt börjat röra på sig! :woot:
Skärmbild 2020-10-02 151911.png
 

Johanw

Cartier
Ursäkta min okunskap men var JB en tillverkare av Omega länkar eller vad är historian? Riktigt snyggt hur som!
Omega, Made in USA Watch Bracelets

Once, in the not to distance past fantastic high quality metal watch bracelets were made in the USA. I bet that before I was born you needed more than two hands to count the companies making metal bracelets inside the USA. Now, only a couple of fingers if that are needed and the production numbers are very small for USA made Bracelets.

This genuine Omega clasps appears to have been made by "JB Champion" here in the USA and so was the rest of the bracelet.
JB Champion was an American jewelry icon during the 50s, 60s and 70s. They used to call themselves "the jewelry people". I am not sure exactly when JB went bankrupt, however again it was during the difficult times of the late 70s and early 80s that the end came.
 

Spud

Breitling
Det postades en jämförelse mellan Uncle Seiko / Omega / Forstner Bands på omegaforums nyss, tyckte den var bra och kanske gör det lättare för några här att bestämma sig för vilket som skall beställas :)
https://omegaforums.net/threads/ome...tnerbands-flatlink-a-pictorial-review.120591/
1076207-0e4753920d463e19ab66870574a57367.jpg
Tack för tipset! Jag är själv sugen att köpa en liknande länk, och Forstner/JB förefaller vara det bättre spännet med tanke på skruvlänkar och solid endlinks. Ni som har beställt och fått era Forstnerband, hur upplever ni kvaliteten och passformen?
 

steffe

Rolex
Professional Dealer
2-Faktor
Tack för tipset! Jag är själv sugen att köpa en liknande länk, och Forstner/JB förefaller vara det bättre spännet med tanke på skruvlänkar och solid endlinks. Ni som har beställt och fått era Forstnerband, hur upplever ni kvaliteten och passformen?
Jag beställde Uncle Seiko med icke solida ändlänkar då jag var osäker på om Forstner passade en äldre boett (går ju att böja till US). Men klockan är på service så har ännu inte haft möjlighet att installera!
 
  • Like
Reactions: C.C

Stefan S

Patek
2-Faktor

David71

Rolex
2-Faktor
Ingen mer som uppmärksammat att Silver Snoopy 50th släpptes idag? Trevlig färgkombination men kanske inte det jag vill ha på en Speedy. Safirglas också förstås. Sen, 100 papp list för en Speedy är saftigt öven om den förra för fem år sedan var ett bra köp så här i efterhand. Men denna verkar inte vara LE.
8562F841-ABCA-434A-841D-554AA6EB08F2.png

Skulle precis posta men du hann före. Tycker den är fantastisk, har grämt mig att jag inte köpte 45-års varianten, kanske får bli denna istället?

omega-speedmaster-moonwatch-31032425002001-gallery-1-large.jpg
omega-speedmaster-moonwatch-31032425002001-l.png
 

105.012

Cartier
2-Faktor
Ingen mer som uppmärksammat att Silver Snoopy 50th släpptes idag? Trevlig färgkombination men kanske inte det jag vill ha på en Speedy. Safirglas också förstås. Sen, 100 papp list för en Speedy är saftigt öven om den förra för fem år sedan var ett bra köp så här i efterhand. Men denna verkar inte vara LE.
https://www.omegawatches.com/watch-omega-speedmaster-moonwatch-anniversary-series-31032425002001
8562F841-ABCA-434A-841D-554AA6EB08F2.png
Intressant att den har vissa detaljer. Tex. DON, Short fat pushers och, vad det liknar, step dial.
 
Topp