C.C
Basic
Jag har köpt dem här https://www.trendhim.se/svarta-meka...mgogYtZF2YVxY7PBQPGNjETx3I9V5XvRoC4hoQAvD_BwEberätta gärna mer om manschettknapparna!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag har köpt dem här https://www.trendhim.se/svarta-meka...mgogYtZF2YVxY7PBQPGNjETx3I9V5XvRoC4hoQAvD_BwEberätta gärna mer om manschettknapparna!
de andra klockorna får inte mycket handledstid nuförtiden
![]()
Riktigt cool den där! Hur upplever du läsbarheten med mörka visare, index etc mot den mörka tavlan?
Tack!
Tack!
Det låter inget vidare... Får inte länken sämre hållbarhet? Jag har iaf aldrig länken så tight att flex behövs.
Vad tycker du? Tillför det nåt eller spelar det ingen roll?
Jo, har sett det men lutar åt Forstner pga sel, skruvade länkar samt att den kan beställas via UK.Har testat klockor från 60-talet med snarlik konstruktion på länk som är original, och de har hållit ihop väl. Så det är nog inte så illa tror jag.
Personligen köpte jag en från Forstner då jag ville ha SEL och lite flex.
Men du har US Flatlink också, inget flex och vikta ändlänkar istället. Kanske kan vara något?
![]()
US1035 Flat Link Bracelet for Omega Speedmaster in 19mm and 20mm
Accessories for your Vintage Seiko Watches, Divers, Chronographs, Waffle Straps, Bracelets, 6309, 6105, 6139www.uncleseiko.com
Enoch lite rött.
![]()
Jag har kontaktat honom för att försöka få lite mer information. Tycker också visare samt tavla ser rätt ut (även om de är breda sekundvisaren).Såg denna på Blocket nu. Ett kap? 40k. Servicebehov dock, och inga ändlänkar till den för referensen felaktiga 1171 länken. Men tyckte spontant tavlan och visarna såg bra ut om än dåliga bilder.
Om jag ser rätt så är serienumret 24959713 vilket daterar den till oktober 1967 enligt https://www.ilovemyspeedmaster.com/productiondateprediction/
Har försökt lära mig en ”läxa” från alla i tråden som sålt och köpt tillbaka Speedys. När jag tröttnar lägger jag bara in den i valvet, ibland långa tider. Men varje gång man plockar fram den är man glad att den fortfarande finns kvar. Så sjukt trevlig klocka alltså.
Fick ett par bilder till, vad tycker ni. Felaktig krona? och hur ser lumen ut egentligen, kanske är normalt på 145.012?Jag har kontaktat honom för att försöka få lite mer information. Tycker också visare samt tavla ser rätt ut (även om de är breda sekundvisaren).
Har ju även DON som sig bör. Tycker kronan ser lite liten ut?
Klart man kan och ska använda en vintage Speedy! Det ska du inte vara såå orolig över tycker jag. Bada inte med den bara...Fick ett par bilder till, vad tycker ni. Felaktig krona? och hur ser lumen ut egentligen, kanske är normalt på 145.012?
Vore så klart roligt att ha en vintage Speedy men vet inte om de är "rätt" väg att gå eftersom jag verkligen vill kunna använda den också.
Ja visst ska man de, hur saftig är en service-kostnad på ett 321?Klart man kan och ska använda en vintage Speedy! Det ska du inte vara såå orolig över tycker jag. Bada inte med den bara...
Kronan är inte korrekt, men han skriver ju även i annonsen att kronan är på rep?
Be om en bättre bild från sidan, kanske jag som ser fel. Ska vara ett visst antal kuggar.Ja visst ska man de, hur saftig är en service-kostnad på ett 321?
Stämmer, men när jag frågade om kronan visste han inte att den inte var original.
Ser ut som den t.o.m. saknar omegalogga?Be om en bättre bild från sidan, kanske jag som ser fel. Ska vara ett visst antal kuggar.
Håller med, frågat om fler bilder men den verkar vara hos urmakaren om jag förstod det rätt.Ser ut som den t.o.m. saknar omegalogga?
Förstår om nyköp lockar ifall det är din första Speedy. Dock är vintage mycket intressantare men kräver lite förkunskaper eller att man får råd av någon som kan.Håller med, frågat om fler bilder men den verkar vara hos urmakaren om jag förstod det rätt.
Överväger dock att köpa en ny eftersom om allt går som det ska blir jag pappa i vår. Speedy känns som lite rätt som förtagångspappa och så vore roligt med en årsklocka.
7-8 är ju rimligt, dock dyrare än ett 1861 såklart.Förstår om nyköp lockar ifall det är din första Speedy. Dock är vintage mycket intressantare men kräver lite förkunskaper eller att man får råd av någon som kan.
Tycker klockan på blocket ser bra ut överlag men hade nog velat ha fler högupplösta bilder innan jag bestämmer mig för ett köp. Min urmakare (ej AD) servar ett 321 verk för 7-8kkr.
Alla speedyrävarna hänger i tråden så släng ur dig en fråga så kommer du garanterat att få ett utförligt svar7-8 är ju rimligt, dock dyrare än ett 1861 såklart.
Jag är väl inte helt grön på Speedys men har svårare för värdering. Kan inte riktigt avgöra vad man kan förvänta sig att ge för de olika versionerna och vad som är viktigt. Vem/vilka på forumet är bäst på speedys?
Patrik J, Hasse Varg, 105.012 bl.a. är kunniga på vintage speedys7-8 är ju rimligt, dock dyrare än ett 1861 såklart.
Jag är väl inte helt grön på Speedys men har svårare för värdering. Kan inte riktigt avgöra vad man kan förvänta sig att ge för de olika versionerna och vad som är viktigt. Vem/vilka på forumet är bäst på speedys?
Så är det säkert.Alla speedyrävarna hänger i tråden så släng ur dig en fråga så kommer du garanterat att få ett utförligt svar![]()
Ja, för under 50 servat är det billigt. De brukar ligga minst 10 uppSå är det säkert.
Spontant, är inte 40k väldigt billigt för en 145.012 i det skicket? Trots ny krona och service?
Jo jag tycker nog det. Se gärna price chart här: https://speedmaster101.com/price-chart-2/Så är det säkert.
Spontant, är inte 40k väldigt billigt för en 145.012 i det skicket? Trots ny krona och service?