• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

Redan tisdag! Tiden går snabbt när man har roligt...

97998FE7-0BFD-4A42-9312-EB7D5E401B51.jpeg

Har en Fois på ingång och tänkte beställa en flatlink från Forstner. Den ska tydligen ha stretch-länkar intill spännet, vad innebär det?
Någon som har en sådan länk som kan förklara?

Älskar den här tråden! Era fina foton har fått mig att bli riktigt intresserad av vintage-reffarna också (ett ev köp ligger dock lååångt fram i tiden). Har lite svårt att minnas de subtila skillnaderna mellan modellerna så tänkte kolla med er två saker jag funderat på:
- Vilka ref har droppkronosekund?
- Vilken är den sista ref med applicerad logga (bortsett LE/anniversary och liknande)?

Kommer för övrigt önska mig Moonwatch Only i julklapp 🙂

Älskar den här tråden! Era fina foton har fått mig att bli riktigt intresserad av vintage-reffarna också (ett ev köp ligger dock lååångt fram i tiden). Har lite svårt att minnas de subtila skillnaderna mellan modellerna så tänkte kolla med er två saker jag funderat på:
- Vilka ref har droppkronosekund?
- Vilken är den sista ref med applicerad logga (bortsett LE/anniversary och liknande)?

Kommer för övrigt önska mig Moonwatch Only i julklapp 🙂
Helt rätt att du önskar dig Moonwatch Only i julklapp, man lär sig sjukt mycket av den boken :) Tips är att redan nu börja kika på www.speedmaster101.com för mycket bra gratisinfo.
Dropkkronosekund har många referenser, men sista att ha detta var 145.012-67 (Dock något vanligare att den reffen har platt ände på visaren). Sista ref med applicerad logga var 145.022-68 s.k "Transitional". Ser visuelt ut som en 145.012-67/68 men har det nyare 861-verket istället för 321. Välkommen till KS bästa tråd ;)

Tillbaka
Topp