Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Damn!! Var e du?! Vikings?!Trevlig helg!
Är väl Nimis nere i Mölle?Damn!! Var e du?! Vikings?!
Haha eller hur! Påminner mig om infödingarna i King Kong-filmen med Jack BlackDamn!! Var e du?! Vikings?!
Stämmer!Är väl Nimis nere i Mölle?![]()
Grymt snygg! Vad är det för ref på den?Är sällan jag har den på länk, men så får det bli denna lördag![]()
![]()
Ok, tackar för ett snabbt svar! Det pratas om någon fasning hit och dit, men jag förstår inte skillnaden, den syns ivarjefall inte så tydligt så att jag greppat det.
Är man skadad om första klockbytet sker redan efter en timma?![]()
![]()
En solklar och tydlig förklaring! Tackar!![]()
Slipningen på luggarna har en distinkt brytning i slipningen. Det finns även andra detaljer men detta är den tydligaste. Finns bara på referensen ”105.012-66 CB” boetter. Finns inte på tex ”105.012-66 HF”
Byte klocka eller band är ett kraftig uppmaning från WIS guden till att köpa nyttÄr man skadad om första klockbytet sker redan efter en timma?
![]()
Kul! Det skrevs om just den listningen på Speedmaster101 (https://speedmaster101.com/blog/the-2998-2-in-phillips-geneva/) och hur den skulle kunna nå $100k-gränsen.
Är 3861 inte Lemania-baserat?verkar som 005 är här för stanna ytterligare 50 år!
(om man ska tro spekulationerna på OF)
![]()
eller vad säger du @ERIKSON URHANDEL![]()
Ej insatt i den amerikanska politiken men det måste ju vara en klok man om han bär en speedyVet inte om någon uppmärksammat detta innan men jag tycker det känns tryggt att Biden, åtminstone ibland, bär speedy.![]()
Ja, att plocka bort 005 som förmodligen är storsäljaren låter inte som ett smart drag. Sedan kan man ändå förstå att de höjer priserna. 005 är fortfarande prisvärd trots de höjningar som gjorts senaste åren. Smärtgränsen är nog inte nådd än.Ingen vet, mycket rykten nuförtiden. Själv tror jag på att 006 utgår och ersätts, och 005 består, men att priset höjs för båda varianterna. 005 fortsätt som instegsmodell. De senaste lanseringarna har alla kostat kring 100 000.
Exakt min tanke.Ej insatt i den amerikanska politiken men det måste ju vara en klok man om han bär en speedy![]()
Vet inte om någon uppmärksammat detta innan men jag tycker det känns tryggt att Biden, åtminstone ibland, bär speedy.![]()
Om nu 005 skulle ersättas med en ny variant antar jag att NASA vill testa denJa, att plocka bort 005 som förmodligen är storsäljaren låter inte som ett smart drag. Sedan kan man ändå förstå att de höjer priserna. 005 är fortfarande prisvärd trots de höjningar som gjorts senaste åren. Smärtgränsen är nog inte nådd än.
Ny länk vore ju trevligt på 005an assåIngen vet, mycket rykten nuförtiden. Själv tror jag på att 006 utgår och ersätts, och 005 består, men att priset höjs för båda varianterna. 005 fortsätt som instegsmodell. De senaste lanseringarna har alla kostat kring 100 000.
![]()