• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

steffe

Rolex
Professional Dealer
2-Faktor
Första tisdagen utan spöregn på väldigt länge i Göteborg, så äntligen kan jag vara med i tisdagsklubben igen! :)
20201110_084714.jpg
 

Derix

Patek
2-Faktor
Har varit där jag med, ibland behöver man sälja för att inse om man tycker en klocka är tillräckligt intressant eller inte. En Speedy är ju inte precis svår att köpa igen heller. Sjukt bra pris du släppte den för förresten!
Been there, done that. Samtidigt som det är lätt att hitta en nyare Speedy så måste jag säga att det är svårt att hitta en mysig vintage, iallafall om man ska hålla sig inom Sveriges gränser.
 

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
Been there, done that. Samtidigt som det är lätt att hitta en nyare Speedy så måste jag säga att det är svårt att hitta en mysig vintage, iallafall om man ska hålla sig inom Sveriges gränser.
Tja, svårare definitivt men tycker ändå det poppar upp en hel del fina vintage både här på KS och Kaplans rätt frekvent. Jakten är ju rolig :)
 

rambo_amadeus

Vacheron
2-Faktor
Hmm nu blir jag lite fundersam.. Jag har fått för mig att det inte alls finns halvlänkar till Speedmaster professional??

Screen Shot 2020-11-10 at 11.39.29.png
Hmmm.. Jag trodde inte heller att det fanns?? När jag köpte min Speedy så löste AD passformen genom att använda en halvlänk från Planet Ocean.
Schysst av dem att bjuda på porto/försäkring för köp av halvlänk. Kan inte kosta många 100 lappar för en halvlänk.
 
Topp