Oktogon
Silver
Vet inte riktigt om det är detta du menar men går ju att flytta ett snäpp.Spännet på 005 saknar ju microjustering men finns det justermån med brandstiftet mellan länk och spänne? Googlat och sett antydan till det.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Vet inte riktigt om det är detta du menar men går ju att flytta ett snäpp.Spännet på 005 saknar ju microjustering men finns det justermån med brandstiftet mellan länk och spänne? Googlat och sett antydan till det.
Exakt det jag, lite oklart, menade. Tack.Vet inte riktigt om det är detta du menar men går ju att flytta ett snäpp.
![]()
köp ett microjusterings lås istället!!Spännet på 005 saknar ju microjustering men finns det justermån med brandstiftet mellan länk och spänne? Googlat och sett antydan till det.
köp ett microjusterings lås istället!!
4500 med frakt via jarl sandin!!frågan om det är värt att lägga över 7k för något sådant? Jag kan tycka det borde ingå utifrån att klockan kostar 50k +... men men
Säker på att du får med allt då? Räcker inte bara med spännet. Behövs två ändlänkbitar med tillhörande stift och skruv för att anpassa låset till länken.4500 med frakt via jarl sandin!!
det är bara erikssons som tar 2k mer för att skruva på skitet
tycker faktiakt det är rätt underligt eftersom näatan alla senare apeedmastersläpp har haft nån variant på den nya snabbjusteringen i låset senaste åren.frågan om det är värt att lägga över 7k för något sådant? Jag kan tycka det borde ingå utifrån att klockan kostar 50k +... men men
ja ca 4500 är med frakt och tillhörande spänne med dom två lånkbitarna.Säker på att du får med allt då? Räcker inte bara med spännet. Behövs två ändlänkbitar med tillhörande stift och skruv för att anpassa låset till länken.
Borde ingå nån typ av snabbjustering men många klockor som saknar det.frågan om det är värt att lägga över 7k för något sådant? Jag kan tycka det borde ingå utifrån att klockan kostar 50k +... men men
Hade också en Seamaster, SMPc förra versionen, som saknade snabbjusteringen men slog aldrig till på ett nytt spänne. Hade kanske haft kvar den om jag gjort det. Men om Speedmastern iallfall hade två lägen på spännet, med lite mer jobb vid justering, så räcker det för att jag inte skall avfärda den.tycker faktiakt det är rätt underligt eftersom näatan alla senare apeedmastersläpp har haft nån variant på den nya snabbjusteringen i låset senaste åren.
den serien med OS speedys som släpptes i japan hade ju den dära generiska omga claspen med justering medans förra årets speedy LE med gulddetaljer hade låset från den dära remake speedyn som ockaå har justering på insidan.
men det är ju rätt lätt att beställa delarna eftersom en hel del omega ad's är lite för snälla å säljer vilka delar som helst till en tillakillnad från de dära andra skitföretaget.
kul sak här är att klockmaster globen behövde ha in klockan för att kunna sälja delarna medana jarl sandin med glädje skickade dom som rek.
tror själva låset låg på 3400 i aomras när jag prata med dom.
köpte samma låa till en seamaster för ca 3 år sedan och då kostade det bara 1400
är det så att du akut behöver cashen så sälj annars så lägg bort den i nån låda å spara den!Dilema, ovisshet, tvekan..
Hur tänker ni klockvänner kring era dyrgripar. Jag brottas med att jag bär denna för sällan, veckan har ju fler dagar än tisdag
Har aldrig varit riktigt tillfreds med att saker inte används och uppskattas. har en annons ute nu, det är väl ett steg, men kommer man ångra sig..
Vad säger ni speedyfrälsta.. har ni sålt för snabbt och sedan bara fått starta jakten på nytt och i vissa fall betalat samma peng eller mer..
Kanske lägga undan den helt i en egen låda och se om jag kan hålla mig ifrån den helt i 1 månad?
Speedy från 1978
![]()
Dilema, ovisshet, tvekan..
Hur tänker ni klockvänner kring era dyrgripar. Jag brottas med att jag bär denna för sällan, veckan har ju fler dagar än tisdag
Har aldrig varit riktigt tillfreds med att saker inte används och uppskattas. har en annons ute nu, det är väl ett steg, men kommer man ångra sig..
Vad säger ni speedyfrälsta.. har ni sålt för snabbt och sedan bara fått starta jakten på nytt och i vissa fall betalat samma peng eller mer..
Kanske lägga undan den helt i en egen låda och se om jag kan hålla mig ifrån den helt i 1 månad?
Speedy från 1978
![]()
WatchCo-seamastern? Så fin!
Tack, stämmer bra!WatchCo-seamastern? Så fin!
Jag e med dig! Gjort samma resa 4 ggr nu, trots detta är jag nästintill 100% säker på speedyn kommer tillbaka när min nuvarande sålts. September 2021 om jag ska följa trendenDilema, ovisshet, tvekan..
Speedy från 1978
![]()
Kanske är fel sport man håller på medJag e med dig! Gjort samma resa 4 ggr nu, trots detta är jag nästintill 100% säker på speedyn kommer tillbaka när min nuvarande sålts. September 2021 om jag ska följa trenden![]()
kånns ju som att du snart ger bort den om du bumpar ner priset ännu merKanske är fel sport man håller på med
Kan uppriktigt bli trött på mig själv.. nu har jag gjort en riktigt bump.. säljes den inte inom någon dag så lägger jag undan den till oss i september![]()
Hoppa till i hjärtat när jag såg bilden, Mitsukoshin är lite av en holy grail!Återpostar en äldre bild från när jag fortfarande hade Mitsukoshi-tavlan monterad in min Speedmaster 38.72.50.31. Nu sitter den svarta tavlan monterad igen. Saknar Panda-tavlan ibland!
![]()
Har varit där jag med, ibland behöver man sälja för att inse om man tycker en klocka är tillräckligt intressant eller inte. En Speedy är ju inte precis svår att köpa igen heller. Sjukt bra pris du släppte den för förresten!Dilema, ovisshet, tvekan..
Speedy från 1978
![]()