• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

https://www.uncleseiko.com/store/p237/US1171_Omega_Speedmaster_President_Bracelet.html

Vet att den diskuterats tidigare, men nu finns den på Uncle Seikos hemsida. Vad säger ni? Jag tycker den ser riktigt schyst ut. Ett bra alternativ till originalet, främst med tanke på priset :)
Ser snyggt ut iaf. Trogen originalet i designen. Skulle nog kunna tänka mig en. Varit nyfiken på en 1171-länk men tycker den känns för dyr.
Lär nog oavsett vänta in den kortare versionen för att den ska kunna kortas ner till mina trumpinnar till handleder.

Tisdag = Speedmaster.

Grym morgon och en Speedmaster är självklart!

3A63977C-C1D7-4D14-8D26-E08EBE801C5E.jpeg
E2A1D2B9-5C70-4F5A-88F8-5589D038B722.jpeg
8F2DEFC1-AFD7-4D13-BF77-6770647EFF07.jpeg

Vad bättre än att börja Speedy Tuesday med en ny Speedy. Eller ny för mig iallafall. Det är en 105.012-66 tillverkad juli -67 enligt serienumret. 1171 länk och 633 ändlänkar. Ha en bra tisdag!
20200421_071221.jpg
Verkligen en fin 105.012-66 du har fått tag på, grattis :) Kul att den har ”closed T” tavla också, det var ju sista referensen som hade det men jag vet inte hur vanligt/ovanligt det är för referensen. Har du någon aning om det?

Verkligen en fin 105.012-66 du har fått tag på, grattis :) Kul att den har ”closed T” tavla också, det var ju sista referensen som hade det men jag vet inte hur vanligt/ovanligt det är för referensen. Har du någon aning om det?
Tackar! Den är riktigt fin både i boett, tavla och visare. Osäker på hur vanligt det var med close T på 105.012-66. 1967 var det sista året för close T och även ett transition år för båda typer av tavlor.

-Det listar på 7500kr hos AD. Mitt fyndade jag här på KS för ett mycket bra pris.

Det kostar 7500kr för att det är Omega, vilket är vi medvetna om. Men jag tycker att det är ett band av högt kvalité.

Jag älskar Speedmaster. Jag bär min nästan dagligen. Vet man att man ska behålla sin klocka då tycker jag att det är värt med original prylar.
Ok, ja det var lite väl saftigt för min del. 7 lax för ett läderband..
Det får bli ett begagnat eller så får det bli Hirsch:)

Ok, ja det var lite väl saftigt för min del. 7 lax för ett läderband..
Det får bli ett begagnat eller så får det bli Hirsch:)
Har nämnt det förut, men jag kör detta band tillsammans med ett orginal-omega-c-spänne. Går väl på ungefär 3 lax iställer för 7,5. Skiter du i om det är äkta alligator är ju Hirsch Duke en väldigt trovärdig immitation!

Tillbaka
Topp