Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Vilken fantastisk färg på indexenÄntligen är speedyn tillbaka efter en välbehövlig service!
Trevlig Speedy Tuesday på er!
![]()
Ja, den har fin patina trots sina ringa ålderVilken fantastisk färg på indexen![]()
Låter väl inte orimligt, idag lyfte ju Artemis också som ska landa där, just 50 år sen senastFör 50 år sedan, den 14 december 1972, lämnade Apollo 17 månen, sedan dess har ingen människa varit på månen.
Tror ni att vi får se en "Last Man on the Moon 50th anniversary" i december?
Här är 30-, 40- och 45-års modellerna:
![]()
![]()
![]()
Mest troligtvis kommer det en modell. Bli förvånad annars. Sedan har modellerna inte varit de mest populära.För 50 år sedan, den 14 december 1972, lämnade Apollo 17 månen, sedan dess har ingen människa varit på månen.
Tror ni att vi får se en "Last Man on the Moon 50th anniversary" i december?
Här är 30-, 40- och 45-års modellerna:
![]()
![]()
![]()
Det är en X33 Skywalker
Godmorgon, förutsätter att det är den svarta?Funderar på att köpa min första Speedmaster. Är dock en ”Mark II”, senaste modellen. Fått ett väldigt bra pris fr en AD. Jag gillar modellen - men kommer jag att tråna efter den ”riktiga” månklockan? Sponta erfarenheter från Er med mångårigt innehav av Speedmasters?![]()
[URL unfurl="true"Godmorgon, förutsätter att det är den svarta?
Mark ll är en fin klocka, och mycket prisvärd då den inte följt med vanliga Speedmasters fördubblingen i pris. Dock så är det inte samma klocka. Mark ll är betydligt tjockare och bärs helt annorlunda på armen. Så vill du ha en Speedmaster köp den vanliga. Har du en handled som kan bära upp en Mark ll och vill göra ett fynd, kör på. Berätta gärna ungefär rabatt, skulle vara intressant att veta.
Edit: tror alla här köpt en Speedmaster tillslut om det är det man vill ha. Tur det går att ha fler klockor
[URL unfurl="true"
[URL unfurl="true"Godmorgon! Den svarta[URL unfurl="true"![]()
Moon Speedy är ju liksom baseline för Speedmastermodeller så jag skulle börja med en sånFunderar på att köpa min första Speedmaster. Är dock en ”Mark II”, senaste modellen. Fått ett väldigt bra pris fr en AD. Jag gillar modellen - men kommer jag att tråna efter den ”riktiga” månklockan? Sponta erfarenheter från Er med mångårigt innehav av Speedmasters?![]()
Jag går igång på denna, löjligt sugen.