• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

Staafen

Hombre murciélago
2-Faktor
Fick hem detta coola band igår! 😃

2022_1124_12262300-01-01-01-01.jpeg
2022_1124_11031200-01-01.jpeg
2022_1124_12151700-01-01.jpeg
2022_1124_10565100-01.jpeg
2022_1124_10393300-01.jpeg
2022_1124_10433700-01.jpeg
 

watchen

Cartier
Hej! Nu behöver jag hjälp av proffsen här. Har en Speedmaster 3750.50.00 som är tillverkad 2004 eller 2005. Min fundering är om lådan är riktig. Klockan är riktigt för den har vart på service i min ägo. Men har sett andra lådor utan den där fickan i locket. Någon som har koll?
15DAB43A-3D14-4775-BB9D-6C84B1378BAA.png
 

Sigurd85

Breitling
Hej! Nu behöver jag hjälp av proffsen här. Har en Speedmaster 3750.50.00 som är tillverkad 2004 eller 2005. Min fundering är om lådan är riktig. Klockan är riktigt för den har vart på service i min ägo. Men har sett andra lådor utan den där fickan i locket. Någon som har koll?
15DAB43A-3D14-4775-BB9D-6C84B1378BAA.png
Den röda standardlådan har använts flitigt för standardmodeller av speedmaster ända sedan 1990-talet fram till 2014 när den större "Moonwatch boxen" kom. Jag har dock aldrig sett den här modellen utan de ska vara utan fickan I locket samt med ett omegatryck centriskt under locket. Mycket möjligt att detta är en aftermarket box??
 

watchen

Cartier
Den röda standardlådan har använts flitigt för standardmodeller av speedmaster ända sedan 1990-talet fram till 2014 när den större "Moonwatch boxen" kom. Jag har dock aldrig sett den här modellen utan de ska vara utan fickan I locket samt med ett omegatryck centriskt under locket. Mycket möjligt att detta är en aftermarket box??
Tack för svar, känns väldigt välgjord och ser riktigt bra ut. Men kan som sagt vara aftermarket eller till någon annan modell.
 

carlmartin

Rolex
2-Faktor
Släpptes ny bond-seamaster i veckan i stål med mesh-länk. Fick en ide´ och efter lite photoshop på amatörnivå blev resultatet följande. Jag gillar :D

Men till frågan; vet/ tror ni länken från en seamster passar på en speedy?

1669394936800.png
Alltså det är ju inga curved ends och båda är 20mm så svårt att se att det inte skulle passa. Ser riktigt bra ut 👌
 

carlmartin

Rolex
2-Faktor
Kan folk sluta vara så nöjda med sina 3861-speedys och kränga en till mig? Nyligen fanns det hur många som helst ute till salu och nu verkar alla nya ägare bara sitta och mysa 😄

Seriös fråga - ni som äger nya referensen och har testat föregående. Upplever ni den nya referensen som mindre? En del YouTubers har nämnt det och det är positivt i min bok om det nu är så.
Ja tycker det. Har haft en hel hög av .005 och av den nya. Utan att veta säkert skylla jag säga att den nya är marginellt tunnare men framförallt bygger länken typ inget mer än boetten (som den gör på .005), vilket gör att det absolut passar bättre på tunnare handleder. Mina 2c
 

McNulty

KS Explorers Club
Friends Of KS
2-Faktor
Trevlig helg på er allihopa! 😊
Snart haft denna klockan i 5år, köpte den ny på Rob Engström årliga julrea... har för mig det var 25%? Hursomhelst gav 32k för den och idag får man pynta typ det dubbla för en ny. Det känns iaf fortfarande som en keeper 😍
IMG_20221126_095228.jpg
Det var precis samma för mig! Tror vi båda köpte i samma veva? 😄

Och håller med! Min är också en keeper 🚀🥰
 

FredrikO

Omega
Kan folk sluta vara så nöjda med sina 3861-speedys och kränga en till mig? Nyligen fanns det hur många som helst ute till salu och nu verkar alla nya ägare bara sitta och mysa 😄

Seriös fråga - ni som äger nya referensen och har testat föregående. Upplever ni den nya referensen som mindre? En del YouTubers har nämnt det och det är positivt i min bok om det nu är så.
Jag har inte ägt .005, men däremot bangat på inköp pga att länken på den kändes för bulkig för mina taniga handleder. 3861 upplever jag däremot vara mycket nättare ur det perspektivet. Som sagts tidigare bör det väl däremot vara mindre skillnad om man kör med band istället för länk.
 

Lundgren🥊

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Det var precis samma för mig! Tror vi båda köpte i samma veva? 😄

Och håller med! Min är också en keeper 🚀🥰
Ja så kanske det var, trevligt! 😀 Fick dubbelkolla nu och 5jan -18 är den utplockad 😊.
Har försökt många gånger i tanken att sälja den för att prova nått annat men det går bara inte, kommer ångra ihjäl mig antagligen 🤦🏻‍♂️. Nä kul att det bara är jag som har haft den och bara jag som har orsakat diverse märken på den🥰
 

McNulty

KS Explorers Club
Friends Of KS
2-Faktor
Ja så kanske det var, trevligt! 😀 Fick dubbelkolla nu och 5jan -18 är den utplockad 😊.
Har försökt många gånger i tanken att sälja den för att prova nått annat men det går bara inte, kommer ångra ihjäl mig antagligen 🤦🏻‍♂️. Nä kul att det bara är jag som har haft den och bara jag som har orsakat diverse märken på den🥰
Och min plockades ut 3 januari -18 😃

Helt rätt. Den är för bra för att säljas! 🥰
 

Staafen

Hombre murciélago
2-Faktor
Hej! Nu behöver jag hjälp av proffsen här. Har en Speedmaster 3750.50.00 som är tillverkad 2004 eller 2005. Min fundering är om lådan är riktig. Klockan är riktigt för den har vart på service i min ägo. Men har sett andra lådor utan den där fickan i locket. Någon som har koll?
15DAB43A-3D14-4775-BB9D-6C84B1378BAA.png
Den röda standardlådan har använts flitigt för standardmodeller av speedmaster ända sedan 1990-talet fram till 2014 när den större "Moonwatch boxen" kom. Jag har dock aldrig sett den här modellen utan de ska vara utan fickan I locket samt med ett omegatryck centriskt under locket. Mycket möjligt att detta är en aftermarket box??
Jag har en fullset från 1995 och den har trädlåda. Den köptes från Svensk AD det året men det kanske var efter det de kom i röd skinnimitation?
 
Topp