• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

ajvar

Rolex
2-Faktor
Sen till ST
20230531_150058.jpg
 

Limeee

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
I januari 2022 blev jag erbjuden nya Speedy Sapphire för 55k hos AD i Spanien (även om den listade kring 70k då), nu nästan dubbla priset 🤯
Är dock glad att jag ändå inte slog till, utan jag gick för en älsre med tritium istället 🚀
3BA86316-7F74-4422-8225-10E82F729679.jpeg
 

WatchM

Panerai
2-Faktor
Man bör njuta sålänge man kan. Om några år kommer både Rolex och omega vara för dyra för att rättfärdiga för allt fler människor. Men man kan väl fortfarande få rabatt på omega hos AD?
 

Stefan S

Patek
2-Faktor
Galet. Minns när jag, för inte allt för många år sedan, kollade på en ny speedmaster… då kunde man hitta dem nya i butik för 50-55 tkr…
För inte allt för många år sedan så listade den 42.400:- , hesalit 005 på länk var det då och STOR box med nato/velcro/lupp samt bandverktyg :) Det priset stod sig till någon gång under sommaren 2018. Så sent som dec 2017 gav RobE 25% på vilken Omega som helst och följdaktligen fick man den för 31.800:-

Man skall väl inte gnälla då fler klockor inte är det man primärt behöver och det finns ju billigare märken som är fina och bra men onekligen var livet som Omega-fan och klocksnackare enklare då.
 

jappdapi

Rolex
2-Faktor
30 timmar har passerat sen jag avmagnetiserade klockan och kan konstatera att den tickar på som vanligt igen. En jättestor lättnad 🥲 +12 sekunder anser jag är helt ok för en 67a.

Tack för hjälpen!

När är den servad senast?

Jag hoppas att jag har fel förstås! Men du lär märka det ganska snabbt när du väl kör den i avmagnetiseraren. Jag har köpt samma grej från Amazon och den funkade perfekt för de klockor jag har testat den på (dock gick båda för snabbt, och ingen var en Speedy).

Det normala är att balansen svänger kortare pga fjädern klibbar ihop om den är magnetiserad vilket medför ganska rejält fortande. Men visst kan kanske ge andra effekter som att den stannar till sporadiskt? Finns ju andra delar i verket som som kan ha påverkats också. Steg ett är ju att avmagnetisera den så har man ju liksom uteslutit det. Vi får hoppas det hjälper :)
IMG_4019.jpeg
 

Matte96

Omega
2-Faktor
Denna fråga har säkert ställts innan men hittar det inte 😂

Någon som har koll på vad det kostar ungefär att byta hesalite plexi på en speedmaster?
Är speedy från 2021

Ha de bra!
 
Topp