Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Nästan 100k för en safir.. svettigtPrishöjningar idag.
Speedmaster 3861 Hesalit från 82.400 till 86.900
Speedmaster 3861 Safir från 94.500 till 99.800
Ca 5,5% prishöjning alltså.
Wow. 20k upp sen jag köpte min förra året. Galet!Prishöjningar idag.
Långt ifrån prisvärt. Gör att vintage blir mer motiverat köp.Prishöjningar idag.
321 Ed White har gått upp ca 40 tusen på 1,5 år, nästan30% prisökning. Kan väl ändå inte bara vara infation och lågt värderad krona.Prishöjningar idag.
Ändå helt galet att några år begagnade fortfarande går för runt halva nypriset.Prishöjningar idag.
Nästan 100k för en safir.. svettigt
Galet. Minns när jag, för inte allt för många år sedan, kollade på en ny speedmaster… då kunde man hitta dem nya i butik för 50-55 tkr…
Oj! Ibland var det bättre förr
För inte allt för många år sedan så listade den 42.400:- , hesalit 005 på länk var det då och STOR box med nato/velcro/lupp samt bandverktyg Det priset stod sig till någon gång under sommaren 2018. Så sent som dec 2017 gav RobE 25% på vilken Omega som helst och följdaktligen fick man den för 31.800:-Galet. Minns när jag, för inte allt för många år sedan, kollade på en ny speedmaster… då kunde man hitta dem nya i butik för 50-55 tkr…
Intressant... på bara 4månader...
Hyfsad inflation
Har man flera lägen på det dära låset?Det nya justerbara viklåset är installerat. Tack för all hjälp Erikson urhandel!
Tog lite längre tid än jag räknat med på grund av Omegas ovilja att sälja reservdelar.
Det har två lägen.Har man flera lägen på det dära låset?
Har du koll på vilka delar man behöver?
När är den servad senast?
Jag hoppas att jag har fel förstås! Men du lär märka det ganska snabbt när du väl kör den i avmagnetiseraren. Jag har köpt samma grej från Amazon och den funkade perfekt för de klockor jag har testat den på (dock gick båda för snabbt, och ingen var en Speedy).
Det normala är att balansen svänger kortare pga fjädern klibbar ihop om den är magnetiserad vilket medför ganska rejält fortande. Men visst kan kanske ge andra effekter som att den stannar till sporadiskt? Finns ju andra delar i verket som som kan ha påverkats också. Steg ett är ju att avmagnetisera den så har man ju liksom uteslutit det. Vi får hoppas det hjälper
Det var ju härligt !30 timmar har passerat sen jag avmagnetiserade klockan och kan konstatera att den tickar på som vanligt igen. En jättestor lättnad +12 sekunder anser jag är helt ok för en 67a.
Tack för hjälpen!
Härligt att höra!!!30 timmar har passerat sen jag avmagnetiserade klockan och kan konstatera att den tickar på som vanligt igen. En jättestor lättnad +12 sekunder anser jag är helt ok för en 67a.
Tack för hjälpen!