• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

Den riktiga Speedyn är på helservice! Gick inte igång längre vid uppdrag. Så var väl dags, inköpt dec -17.

Får nöja mig med låtsas-speedy till dess the real deal är åter 🥰
IMG_3168.jpeg

Någon som lyktas med att slå av den nedre tryckknappen som på min klocka? Knappen hittade jag men dessvärre är stiftet brutet, nollställningen av tidtagningen funkar fortfarande om man trycker på kvarvarande stift. Så till min fråga, någon som kan rekommendera någon bra urmakare i Göteborgsområdet?

Speed.jpg

IMG_1697.jpeg

Hej på er alla kunniga, har en fråga angående denna märkningen på en 1171 länk med 633 ändlänkar. Hittar ingen info om den. Tänkte om någon är duktig på detta. Tacksam för svar.

Med vänlig hälsning, Erik

Hej Speedy-gänget!

Funderar på att joina er inom kort med en stålvariant efter att ha haft MoonSwatchen som till slut fick lämna då den väger för lätt. Jag har spanat in Reduced för att komma undan lite billigare för att få se/klämma på designen så nära Moonwatchen det går innan jag isåfall tar steget.

Men ffter lite googling så har ett par frågor dykt upp som ni kanske kan hjälpa till med kopplat till serice och urverk.
Ni som har koll, stämmer det att Omega byter DD modulen på urverken mot ett refurbed vid service snarare än att plocka isär? Eller är det olika och spelar det egentligen någon roll vilket som ifall det är Omega som servat den?

Påverkar det andrahandsvärdet något på dessa att hela verket är bytt på dessa? Mig spelar nytt/gammalt inte så stor roll på standardgrejjer men betalar ogärna "för mycket" om koncensus är att original även på eta verket med DD modul pårverkar reduced modellen.

Bör man akta sig för service gjord från andra urmakare, jag har hört/läst (bl.a. här) att de ibland bara servar ETA verket och inte modulen (för den är svår)?
Kanske helt enkelt är så att är det inte specat på kvittot så ska man dra öronen åt sig!

Trevlig kväll!

Tillbaka
Topp