• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

Lundgren🥊

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
IMG_20180121_120250.jpg

Korspostar från den första och enda dagens klocktråd. Solig och härlig vinterdag idag:)Trevlig söndag på er!
 

A$H

Omega
Äntligen är jag också redo att åka till månen! Efter många års betänketid och en resa som stundtals hållt kurs mot seamaster och submariner blev det en landning på månen! En fantastisk känsla. Stort tack till alla för inspirationen och informationen som ni delat. På tisdag blir det premiär för wrist shot och speedy tuesday (om jag hinner med då vill säga, jag har hört att tisdagarna är snabba;))

IMG_4305.JPG


IMG_4339.JPG
 

Dennta

KS Explorers Club
2-Faktor
Äntligen är jag också redo att åka till månen! Efter många års betänketid och en resa som stundtals hållt kurs mot seamaster och submariner blev det en landning på månen! En fantastisk känsla. Stort tack till alla för inspirationen och informationen som ni delat. På tisdag blir det premiär för wrist shot och speedy tuesday (om jag hinner med då vill säga, jag har hört att tisdagarna är snabba;))

IMG_4305.JPG


IMG_4339.JPG
Kul när man tillslut kommer fram till vad man ska satsa på och du gjorde ju helt rätt val! ;) Grattis igen och välkommen in i värmen!
 

A$H

Omega
Kul när man tillslut kommer fram till vad man ska satsa på och du gjorde ju helt rätt val! ;) Grattis igen och välkommen in i värmen!

Ja verkligen! Det går inte att komma ifrån att den har en intressant historia och att den är iögonfallande från alla vinklar och håll vilket band den än sitter på. Tackar igen!:)
 

Dnyman

Omega
Äntligen är jag också redo att åka till månen! Efter många års betänketid och en resa som stundtals hållt kurs mot seamaster och submariner blev det en landning på månen! En fantastisk känsla. Stort tack till alla för inspirationen och informationen som ni delat. På tisdag blir det premiär för wrist shot och speedy tuesday (om jag hinner med då vill säga, jag har hört att tisdagarna är snabba;))

IMG_4305.JPG


IMG_4339.JPG
Grattis, bra val ;)
Har haft min en vecka nu och är helnöjd.
 

Lundgren🥊

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Äntligen är jag också redo att åka till månen! Efter många års betänketid och en resa som stundtals hållt kurs mot seamaster och submariner blev det en landning på månen! En fantastisk känsla. Stort tack till alla för inspirationen och informationen som ni delat. På tisdag blir det premiär för wrist shot och speedy tuesday (om jag hinner med då vill säga, jag har hört att tisdagarna är snabba;))

IMG_4305.JPG


IMG_4339.JPG
Gratulerar till en grym klocka med en ännu grymmare historia! Min har suttit på sen jag fick den för två veckor sedan. Skulle nog kunna bli owg med denna ;)
 

A$H

Omega
Grattis, bra val ;)
Har haft min en vecka nu och är helnöjd.

Gratulerar till en grym klocka med en ännu grymmare historia! Min har suttit på sen jag fick den för två veckor sedan. Skulle nog kunna bli owg med denna ;)

Tackar och grattis till er också!:) Gott att höra! Längtar redan till i morgon när jag får ta på den igen. Om det är någon klocka som kan göra en till en OWG så är det utan tvekan denna:)
 
Senast ändrad:

Omega87

Rolex
Äntligen är jag också redo att åka till månen! Efter många års betänketid och en resa som stundtals hållt kurs mot seamaster och submariner blev det en landning på månen! En fantastisk känsla. Stort tack till alla för inspirationen och informationen som ni delat. På tisdag blir det premiär för wrist shot och speedy tuesday (om jag hinner med då vill säga, jag har hört att tisdagarna är snabba;))

IMG_4305.JPG


IMG_4339.JPG

Moget och helt rätt val! Välkommen! :D
 
  • Like
Reactions: A$H

Knypplarn

Cartier
Jag ser att länken är annorlunda, men inte ens i närheten kan jag inte hålla med om. Jag får använda dubbelskärm när jag kommer hem för att kolla...
Klockorna har helt olika urverk. Det ser du enklast genom att den ena 2 subdials samt datum och den andra har 3 subdials. Att klockorna delar några designelement gör dem inte så lika att de går att förväxla.
 

dream_theater_

Cartier
2-Faktor
Datum är väl den uppenbara skillnaden för oinvigda.
Klockorna har helt olika urverk. Det ser du enklast genom att den ena 2 subdials samt datum och den andra har 3 subdials. Att klockorna delar några designelement gör dem inte så lika att de går att förväxla.
Okej, jag är dum i huvudet :D Fattar inte hur jag kunde missa så uppenbara skillnader.
Tack ska ni ha!
 
Hoppas att watch obsession ser till att Hirsch börjar tillverka Hirsch Medici med curved ends som ju passar som smäck på våra speedys. Det verkar vara helt slutsålt överallt i 20mm. Så jag beställde ett Hirsch Liberty i stället. Nån här som har en Speedy på Hirsch Liberty? Posta gärna bilder.
 

Omega87

Rolex
Ber om hjälp...
Jag har hjärnsläpp och kan inte minnas namnet på mitt Hirsch-band..? Och jag har supit bort kvittot så kan inte kolla där.
Vad heter bandet?
07CD0899-122C-4262-83AD-7BA4162037BB.jpeg

Borde inte modell stå på baksidan av bandet? Vet inte hur det är med Hirsch men alla jag har stå står just modell därbak, om nu det inte är utslitet.

Edit: fast då hade du nog sett det själv såklart :D:D
 
Topp