Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Kul när man tillslut kommer fram till vad man ska satsa på och du gjorde ju helt rätt val!Äntligen är jag också redo att åka till månen! Efter många års betänketid och en resa som stundtals hållt kurs mot seamaster och submariner blev det en landning på månen! En fantastisk känsla. Stort tack till alla för inspirationen och informationen som ni delat. På tisdag blir det premiär för wrist shot och speedy tuesday (om jag hinner med då vill säga, jag har hört att tisdagarna är snabba)
![]()
![]()
Kul när man tillslut kommer fram till vad man ska satsa på och du gjorde ju helt rätt val!Grattis igen och välkommen in i värmen!
Grattis, bra valÄntligen är jag också redo att åka till månen! Efter många års betänketid och en resa som stundtals hållt kurs mot seamaster och submariner blev det en landning på månen! En fantastisk känsla. Stort tack till alla för inspirationen och informationen som ni delat. På tisdag blir det premiär för wrist shot och speedy tuesday (om jag hinner med då vill säga, jag har hört att tisdagarna är snabba)
![]()
![]()
Gratulerar till en grym klocka med en ännu grymmare historia! Min har suttit på sen jag fick den för två veckor sedan. Skulle nog kunna bli owg med dennaÄntligen är jag också redo att åka till månen! Efter många års betänketid och en resa som stundtals hållt kurs mot seamaster och submariner blev det en landning på månen! En fantastisk känsla. Stort tack till alla för inspirationen och informationen som ni delat. På tisdag blir det premiär för wrist shot och speedy tuesday (om jag hinner med då vill säga, jag har hört att tisdagarna är snabba)
![]()
![]()
Grattis, bra val
Har haft min en vecka nu och är helnöjd.
Gratulerar till en grym klocka med en ännu grymmare historia! Min har suttit på sen jag fick den för två veckor sedan. Skulle nog kunna bli owg med denna![]()
Äntligen är jag också redo att åka till månen! Efter många års betänketid och en resa som stundtals hållt kurs mot seamaster och submariner blev det en landning på månen! En fantastisk känsla. Stort tack till alla för inspirationen och informationen som ni delat. På tisdag blir det premiär för wrist shot och speedy tuesday (om jag hinner med då vill säga, jag har hört att tisdagarna är snabba)
![]()
![]()
Titta en gång till. Modellerna är ju inte ens i närheten av varandra.Är det någon som kan hjälpa mig med vad det är för skillnad på:
https://klocksnack.se/threads/omega-speedmaster-57.85092/
och
https://klocksnack.se/threads/omega-speedmaster-1957-‘trilogy’-60th-anniversary-limited-edition.84487/
För mig ser det ut att vara samma klocka!
Jag ser att länken är annorlunda, men inte ens i närheten kan jag inte hålla med om. Jag får använda dubbelskärm när jag kommer hem för att kolla...Titta en gång till. Modellerna är ju inte ens i närheten av varandra.
Datum är väl den uppenbara skillnaden för oinvigda.Är det någon som kan hjälpa mig med vad det är för skillnad på:
https://klocksnack.se/threads/omega-speedmaster-57.85092/
och
https://klocksnack.se/threads/omega-speedmaster-1957-‘trilogy’-60th-anniversary-limited-edition.84487/
För mig ser det ut att vara samma klocka!
Klockorna har helt olika urverk. Det ser du enklast genom att den ena 2 subdials samt datum och den andra har 3 subdials. Att klockorna delar några designelement gör dem inte så lika att de går att förväxla.Jag ser att länken är annorlunda, men inte ens i närheten kan jag inte hålla med om. Jag får använda dubbelskärm när jag kommer hem för att kolla...
Underbart! Stort grattis!Dags att sova efter en hel dag på BB med denna pärla.
![]()
Bjuder på denna lumenbild som god nattbild...
![]()
Datum är väl den uppenbara skillnaden för oinvigda.
Okej, jag är dum i huvudetKlockorna har helt olika urverk. Det ser du enklast genom att den ena 2 subdials samt datum och den andra har 3 subdials. Att klockorna delar några designelement gör dem inte så lika att de går att förväxla.
Dum i huvudet är väl kanske en överdrift men du kanske ska överväga en synundersökning?Okej, jag är dum i huvudetFattar inte hur jag kunde missa så uppenbara skillnader.
Tack ska ni ha!
Är bandet ett Hirsch Liberty?Imorgon är det tisdag hörni
![]()
Nope orginalbandet som är till denna STÄr bandet ett Hirsch Liberty?
Japp imorgon är det dagen då det blir invasion av månklockor på ksImorgon är det tisdag hörni
![]()
Den gör sig riktigt bra !Här är lite bilder annars på Speedy med Hirsch Liberty (inte mina bilder) för inspiration. Jag måste säga att jag tycker den ser riktigt bra ut med det bandet.![]()
![]()
![]()
![]()
Du måste sluta bära med dig kvittona ut när du super!
Ber om hjälp...
Jag har hjärnsläpp och kan inte minnas namnet på mitt Hirsch-band..? Och jag har supit bort kvittot så kan inte kolla där.
Vad heter bandet?
![]()