Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ni som har plockat ut speedys från Rob E nu det senaste, kan ni "hacka" sekundvisaren närsomhelst? På min funkar det fortfarande bara vid låg kraftreserv. Undrar bara om det är nått som är galet med min?
Håller med, den designen går inte att klaga på. Tidlös design passar minst sagt bra!Klart man kör Speedy idagHar iofs. använt den varje dag sedan jag fick den... I mitt tycke en mycket lyckad design Omega gjorde för 60 år sedan
Om man nu bara hade råd med en 2915-1 i lika fint skick...
![]()
Först nu kunde jag "hacka" sekundvisaren och då drog jag upp den fullt igår vid nio tiden på morgonen.Har varit olika på alla jag har haft hur detta har fungerat, det är ju inte en funktion egentligen utan ett inbyggt fel. Ett fel som Omega valt att utnyttja i instruktionsboken.
Speedmaster 38 gissar jag.Var inne precis i en affär på Lissabons flygplats. Fanns en speedmaster med vita subdials. Vad kan det ha varit för en? Med automatiskt urverk.
Edit: kostade typ 3600 euro
EDIT: det var en racing-variant
Denna!
Ursäkta, läste lite slarvigt. Vita subdials var det. Speedmaster racing är det där. Listar 38500 sek.
Föll mig inte riktigt i smaken, men provade en månklocka 57. Den var fantastisk! Synd bara att den har samma clasp som min AT. Gillar den lite större på typ referens .005.Ursäkta, läste lite slarvigt. Vita subdials var det. Speedmaster racing är det där. Listar 38500 sek.
Såg mysigt ut med Speedy på nato så det blev ett klockbyteSpeedymys idag.
![]()
Speedy på nato är livet!Såg mysigt ut med Speedy på nato så det blev ett klockbyte
![]()
Snyggt, vad är det för länk?I väntan på indisk mat:
![]()
Kunde inte säga det bättre självSpeedy på nato är livet!![]()
1116 heter den. 575 end linksSnyggt, vad är det för länk?
Stort grattis till er och den nyanlände! Hoppas allt gått bra!Dags att sova efter en hel dag på BB med denna pärla.
![]()
Bjuder på denna lumenbild som god nattbild...
![]()
Grattis, det är verkligen underbart när en ny liten människa anländer till världenDags att sova efter en hel dag på BB med denna pärla.
![]()
![]()
Stora gratulationer önskar gänget från Speedmaster trådenDags att sova efter en hel dag på BB med denna pärla.
![]()
![]()
Helt klart det bästa som händer i ens liv, efter det kommer speedynDags att sova efter en hel dag på BB med denna pärla.
![]()
![]()
GrattisDags att sova efter en hel dag på BB med denna pärla.
![]()
![]()