• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

Mythos

Omega
Tar inte gift på det men det ska vara samma verk som i moonwatch. Alltså: -1 till + 11 spd
Tack för svar. Anledningen till att jag frågar är för att min fois avviker både åt ena och andra hållet utanför nämnda normalavvikelse. Som exempel mätte jag precis -55 spd. När jag tar av mig klockan för natten har jag provat att placera den både med kronan mot underlaget och tvärtom. Har nu under ca en veckas tid mätt med appen Toolwatch. Rekommendationer?
 

NRE

Vacheron
2-Faktor
Tack för svar. Anledningen till att jag frågar är för att min fois avviker både åt ena och andra hållet utanför nämnda normalavvikelse. Som exempel mätte jag precis -55 spd. När jag tar av mig klockan för natten har jag provat att placera den både med kronan mot underlaget och tvärtom. Har nu under ca en veckas tid mätt med appen Toolwatch. Rekommendationer?
Lämna in för garantiåtgärd, inget snack. Tyvärr.
 

NRE

Vacheron
2-Faktor
Hmm...så pass allvarligt. Jag hade hoppats på att det skulle räcka med en ruckning... Kanske borde jag testa att mäta med en annan app för att säkerställa fynden. Vilka appar använder ni för att mäta gångavvikelse?
Alltså, det är förmodligen em ruckning som behöver göras men den ska gå på garantin.

Jag använder WatchCheck. Funkar likadant som Toolwatch och de andra som finns.

Tips: ta kontakt med SGN direkt för åtgärd. När det är garanti så skickas klockorna - som jag förstår det - ändå dit för åtgärd.
 

carlmartin

Rolex
2-Faktor
Skulle också föreslå garanti. Kan ju vara lättlöst.
Som referens diffade min moonwatch typ 7-11 första månaden men hittade sen en standard runt +3.
 
  • Like
Reactions: NRE

Mythos

Omega
Alltså, det är förmodligen em ruckning som behöver göras men den ska gå på garantin.

Jag använder WatchCheck. Funkar likadant som Toolwatch och de andra som finns.

Tips: ta kontakt med SGN direkt för åtgärd. När det är garanti så skickas klockorna - som jag förstår det - ändå dit för åtgärd.
Ursäkta min nybörjarfråga men vad är SGN?

Skulle också föreslå garanti. Kan ju vara lättlöst.
Som referens diffade min moonwatch typ 7-11 första månaden men hittade sen en standard runt +3.
Tack för återkoppling. Nej min varierar åt båda hållen för varje mätning.
 

Mythos

Omega
Sorry! Swatch Group Nordic.

Var har du köpt klockan? Har du cert så ska det gå att ta det direkt via SGN men annars är säkert AD som sålde den behjälplig.
Tack för förtydligandet!
Jag bor i Göteborg men klockan är inhandlad i Stockholm från Franks Ur. Vid ruckning skickas alltid klockan till SGN? Det kan inte utföras på plats hos AD utan att skickas iväg?
 

DrKlocka

Audemars
Tack för förtydligandet!
Jag bor i Göteborg men klockan är inhandlad i Stockholm från Franks Ur. Vid ruckning skickas alltid klockan till SGN? Det kan inte utföras på plats hos AD utan att skickas iväg?
Det är inte säkert att det är bara en ruckning som behövs. En minut per dag är mycket att justera.
Det är bäst att höra av sig direkt till Franks eller SGN så får du förhoppningsvis ett tillfredsställande svar :)
 

1965ek

Patek
2-Faktor
Tack för förtydligandet!
Jag bor i Göteborg men klockan är inhandlad i Stockholm från Franks Ur. Vid ruckning skickas alltid klockan till SGN? Det kan inte utföras på plats hos AD utan att skickas iväg?
Jag hade en SMPC som saktade sig utanför cosc. SGNhar ett formulär man fyller i så skickar de portofri kartong och serviceetui. Ledtid på en vecka inkl transport. Min FOIS plussar 1,5 stadigt men bara på armen i två dagar. Lycka till!!!
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Tänker att det jag skriver nu kanske är lite överdrivet och nördigt men men. Vill minnas att jag har läst eller hört att hårfönar genererar relativt mkt magnetism vilket klockor inte alltid uppskattar. Jag brukar använda en gasbrännare på ett rimligt avstånd, har fungerat väldigt bra. Någon klok person som vet hur mycket magnetism som krävs för att få en klocka att tappa precision? Tänker att vi kan utgå från en speedy... :pompus:
Tror inte länken blir magnetiserad dock :)
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Någon som kör 1125 länk till sin FOIS?

4F7C1EE9-9FCC-42DB-94D0-8B00562A0DC5.jpeg
 
Topp