Är inget problem för mig och verkar vara vanligt så jag bryr mig inte. Har ju 5 års garanti på den (uttagen aug -18) så jag hinner fundera längeTimvisaren som var problemet, kollar man noga så ser man att den drar lite åt höger.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Är inget problem för mig och verkar vara vanligt så jag bryr mig inte. Har ju 5 års garanti på den (uttagen aug -18) så jag hinner fundera längeTimvisaren som var problemet, kollar man noga så ser man att den drar lite åt höger.
Är inget problem för mig och verkar vara vanligt så jag bryr mig inte. Har ju 5 års garanti på den (uttagen aug -18) så jag hinner fundera länge![]()
På min .006 låg centrumsekunden något lite åt höger vid nollställning. Din centrumsekund centrerar exakt på 12, det ser betydligt bättre ut.
Ok, det gick tydligen att feltolka detta, jag har rättat med fet text.Timvisaren som var problemet, kollar man noga så ser man att den drar lite åt höger.
Jag fattadeOk, det gick tydligen att feltolka detta, jag har rättat med fet text.
Snyggt jobbat! Första steget mot OWG.Då var man tillbaka i denna tråden! Satan så härligt!! 005
![]()
Tackar! Det är ett Hadley Roma. Fast det är cordura och inte canvas.Får satsa på canvas istället, det där var riktigt snyggt!
Dra mig tillbaka med en speedy har alltid varit en romantisk tanke!!Snyggt jobbat! Första steget mot OWG.![]()
En romantisk illusion vi alla delar och fortfarande inbillar oss är möjlig men som sedan länge är en pipe dream.Dra mig tillbaka med en speedy har alltid varit en romantisk tanke!!
Jag ser vid en noggrann koll att jag har samma fenomen men instämmer med dig att det är helt ok. Jag tycker att det ger lite liv åt tavlan och visar att klockan är mer av ett väsen än en död manick.Fotar i dagsljus för första gången. Inte så dum. Tyvärr upptäcker man en del när man makrofotar. Denna gång att kronometertimvisaren är något förskjuten åt höger. Syns knappt annars och en snabb googling visar att ganska många speedys har detta problem. Stör mig inte alls så det får vara.
Grymt nöjd med den och den håller tiden oförskämt bra. +1,3 spd med nästan ingen variation alls.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ja det verkar vanligt när man tittar runt på bilder men alltså vilken trevlig klocka att reflektera tv i skumt ljus. Det är ju en kameleont med hur många utseenden som helst beroende på ljus, Jag tittar på klockan hela tiden utan att ta notis om tiden så är fortfarande nykär. Bästa jag haft på armen!Jag ser vid en noggrann koll att jag har samma fenomen men instämmer med dig att det är helt ok. Jag tycker att det ger lite liv åt tavlan och visar att klockan är mer av ett väsen än en död manick.
![]()
Fortsätt bara!! Grymma bilder på en grym klockaTrevlig lördagskväll fartdårar. Jag kanske är lite överambitiös med bildbombandet men det tycker jag man har rätt till med en ny klocka och att man hittat hem
![]()
Original Omega Mesh?That watch band...
![]()
Efter att ha sett First Man igår med @Dr Puh har jag beställt ett Milanese Mesh från Strapcode. Det känns verkligen stekhett till Speedy Pro.Original Omega Mesh?
Vet ikke. Bruker som postet dette bildet på IG og Reddit, slettet kommentaren sin på Reddit - så jeg vil tro det er en replica-lenke.Original Omega Mesh?
På min 005 (som ff är iväg på garantiåtgärd) är subdialen för timmar också ocentrerad. Men, när man återställer kronografen efter att den gått mer än sex timmar linjerar den perfekt. Som du också konstaterat verkar detta vara ett vanligt problem.
Bra vet jag inte men intressant att det funkade. Eftersom det är en så vanlig företeelse sticker jag ut hakan och hävdar att det inte anses som ett egentligt fel.Kört kronografen över natten. Linjerar bra mycket bättre nu. Syns bara om man som på bilden vinklar klockan och jämför med centrumsekund. Tack för ett bra tips...
![]()
Kul! Lägg gärna upp bilder när du fått den. Går själv i köptankar men tänkte beställa från WatchgeckoEfter att ha sett First Man igår med @Dr Puh har jag beställt ett Milanese Mesh från Strapcode. Det känns verkligen stekhett till Speedy Pro.![]()
Spent på å se resultatet.Efter att ha sett First Man igår med @Dr Puh har jag beställt ett Milanese Mesh från Strapcode. Det känns verkligen stekhett till Speedy Pro.![]()
Kul! Lägg gärna upp bilder när du fått den. Går själv i köptankar men tänkte beställa från Watchgecko![]()
Idag dubbelkollade jag min beställning och inser att det finns två val: Borstad eller polerad. Jag har beställt borstad. Det är svårt att se nån egentlig skillnad på produktbilderna.Spent på å se resultatet.Jeg bestilte 3 ulike lenker selv for å se hva som er "riktig" møsnter på mesh. Dvs. Shark Mesh er for dykkere, så jeg leter etter noe som er mer i stil med JB fra 1960-tallet.
Tack för din input! Jag tror också det. Jag hoppas kunna lägga upp bilder med det monterat innan veckan är slut.Børstet er nok det smarte valget.![]()
Jag har själv funderat på exakt samma band till min FOIS. Se till att posta en massa bilder då du fått bandetEtt nytt band beställt. Det här tror jag blir toppen på min FOIS...
![]()