• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

MrIronMike

Panerai
3F38AAF4-2945-4313-BFAE-BA90EFC15C00.jpeg
 

Corgi

Rolex
2-Faktor
Jag går ofta tillbaka till denna bild. Från semestern förra året. Jag gick upp innan familjen för att sitta själv med en kaffe och starta dagen på bästa sätt: att vrida upp min Speedmaster. Nej hörrni, jag måste nog köpa en igen. PM om ni har någon 005 som hänger löst. Finns köpesannons strax ✌️
6476BA4F-B043-4560-8986-478FA134EDED.jpeg

Härlig bild. Vart var ni på semester? Nato ser bra ut på Speedmaster, tycker jag. Men vågade du bada med den?
 

Larsmustasch

Cartier
Härlig bild. Vart var ni på semester? Nato ser bra ut på Speedmaster, tycker jag. Men vågade du bada med den?

Tack! Vi var på Tjörn, västkusten. Riktigt fint men extremt mycket fästingar. Jag är en extrem badkruka, men jag tog med badklocka in case of. Däremot skulle jag absolut inte bli rädd om jag ramlade i med speedy på armen, då dem borde tåla ett dopp iaf :)
 

Corgi

Rolex
2-Faktor
Tack! Vi var på Tjörn, västkusten. Riktigt fint men extremt mycket fästingar. Jag är en extrem badkruka, men jag tog med badklocka in case of. Däremot skulle jag absolut inte bli rädd om jag ramlade i med speedy på armen, då dem borde tåla ett dopp iaf :)

Jaså! Har själv hållit till på Skaftö i över 30 år om somrarna. Så de där trakterna känner jag väl till. Fästingläget är väl åtminstone bättre än östkusten... Roslagen i synnerhet. ;)

Speedyn tål nog en hel del. Värre med kondens, men det kan ju hända de flesta.
 

beer_ok7

Breitling
Ja, man får syna grejerna :nailbiting: Tack för att ni gör oss uppmärksamma på det! Men min ser bra ut, länken är ju mindre än ett år och inte jättemycket använd.
Min är sparsamt använd. Köpte den samma dag som jag fick min ST2. Har den mest på helger och tisdagar. Ska definitivt vara uppmärksam nu innan varje användning. Oavsett vad så gillar jag länken grymt mycket.
 

Stein

Cartier
BA2B9320-BEAE-48A4-B5EE-0E41E15980D4.jpeg

Var försiktig, höll på att tappa min Ultraman ner i vattnet vid Nybrokajen. Länken släppte här...

Liknade hände mig. Har skrivit om det längre bak i tråden. Fin länk med just det lilla stiftet vid låset viker sig väldigt lätt. Eller snarare de två ”hakarna” som sitter runt stiftet

Hände mig med efter två dagar på länk. Klockan gick i golvet. Som tur är då satt jag i soffan och den landade på en matta.

Så skulle säga att problemet är där från början. Gick till AD och bad dem böja till stiften. Så nu sitter den säkert. Men absolut, det skadar inte att se över den emellanåt.
 
Senast ändrad:
Topp