• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

Chuck

Patek
2-Faktor
@fc2 :cigar:
0BA16BAC-83AD-4D77-89D9-33541FC3426E.jpeg
 

105.012

Cartier
2-Faktor
Hur vattentålig är Speedmastern egentligen? Den skall vara vattentät till 50m, men skulle man exempelvis våga bada/duscha med den? Hittills så har jag tagit av den varje gång jag ska utföra en aktivitet som involverar vatten, är detta något jag ska fortsätta göra? :)
Den klarar det som står på klockan när den är ny / nyservad med avklarat trycktest. Dvs. du kan bada, duscha osv. med den. Men man ska alltid vara medveten om att det finns risk med att ha den i vatten och det finns olika faktorer som kan skada tätheten. Jag personligen tar alltid av mig klockor när jag ska vara i vatten för att ta bort sådan risk.

Här är omegas tabell för täthet...
upload_2020-1-13_11-45-18.png
 

thewordfox

Vacheron
2-Faktor
Det är så jäkla roligt. Det finns bokstavligt talat en miljard FB-inlägg och trådar på olika klockforum runt i världen om huruvida man vågar duscha med sin Rolex Submariner eller valfri dykarklocka. Samtidigt har vi ett gäng glada grabbar som trycker ner sina månklockor i diverse vätskor :D
 
Topp