Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Är ingen Seiko-länk som tur ärVärt att beakta.
Har länk till min speedmaster.
Har även länk till min Seiko Padi.
Stor skillnad i kvalite på länkarna. Skulle nog vilja känna på seikolänken innan jag köper en sådan till min speedmaster.
"Originalet", Speedmaster Pro (.005-ex) kommer knappast dras ner i produktion på. Säljer fortfarande som smör dagligen världen över.Såg ett klipp på tuben där killen pratade om att det inte finns något vett i att ta 140k för den nya modellen när en Speedy Pro kan köpas för 30-40k och det är därför rimligt att anta att Omega antingen kommer sluta producera övriga modeller av speedyn, alternativt dra ner kraftigt på produktionen. Vad tänker vi om det? Skulle det gagna Omega?
Någon som testat uncle seikos BoR för Speedyn?
Roligt att höra. Har du några foton?Är mycket nöjd.
"Originalet", Speedmaster Pro (.005-ex) kommer knappast dras ner i produktion på. Säljer fortfarande som smör dagligen världen över.
Dags att begära att få den utbytt om du haft upprepade fel det är ju en chronometer för bövelen, den ska man lita på.Är tredje eller fjärde garantiärendet på denna klocka på lite över tre år.
Kommer nog tveka på att köpa Omega igen.
Inte omöjligt men jag tror dom säljer många Seamaster också005 måste vara en av omegas populäraste modeller ?
Roligt att höra. Har du några foton?
Vad blev slutpriset?
Geckota Kingston Vintage Racing från Royalstraps. Nu t.o.m. på rea för 195kr. Ett fynd imho.Känner att jag behöver förnya speedyn, behöver tips på nått läderband eller nått annat trevligt band, hade vart bra om det inte kosta skjorta heller då det är årets fattigaste månad
Geckota Kingston Vintage Racing från Royalstraps. Nu t.o.m. på rea för 195kr. Ett fynd imho.
7500:- startpris för service inkl polering för en modernare Speedmaster hos Nymans ur. Besök hemsidan för mer specificerad infoNi som äger en Speedy, vad ligger en service på kostnadsmässigt?
Okej tack!7500:- startpris för service inkl polering för en modernare Speedmaster hos Nymans ur. Besök hemsidan för mer specificerad info
https://www.nymansur.com/service-prislista
Bada på mateHur vattentålig är Speedmastern egentligen? Den skall vara vattentät till 50m, men skulle man exempelvis våga bada/duscha med den? Hittills så har jag tagit av den varje gång jag ska utföra en aktivitet som involverar vatten, är detta något jag ska fortsätta göra?
Hur vattentålig är Speedmastern egentligen? Den skall vara vattentät till 50m, men skulle man exempelvis våga bada/duscha med den? Hittills så har jag tagit av den varje gång jag ska utföra en aktivitet som involverar vatten, är detta något jag ska fortsätta göra?
Bada på mate
Han ville bara få dig att addera en SMP i samlingen när de ändå hade dig på kroken-Jag köpte min igår. Enligt urmakaren så ska man inte duscha med klockan på.
Han ville bara få dig att addera en SMP i samlingen när de ändå hade dig på kroken
Ja, klart du ska bada och duscha med den om du vill det. Läs på Omegas hemsida vad 5ATM fixar.Hur vattentålig är Speedmastern egentligen? Den skall vara vattentät till 50m, men skulle man exempelvis våga bada/duscha med den? Hittills så har jag tagit av den varje gång jag ska utföra en aktivitet som involverar vatten, är detta något jag ska fortsätta göra?