• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

Lundgren🥊

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Fast vad har det med något att göra? :)

Klockan har producerats i typ identiskt utförande i 50 år och ändå babblar alla om 005. Många av dessa säljs till en betydligt billigare peng än 005 dessutom.
Det har nog ganska mycket med det att göra. Jag tror att senaste referensen är den "vanligt" folk inklusive mig själv känner till mest eftersom det är den som säljs just nu och har sålts i några år. Det handlar om okunskap helt enkelt?
Så gott om äldre referenser som är billigare än en begagnad 005 finns det väl ändå inte på begagnat marknaden?
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Det har nog ganska mycket med det att göra. Jag tror att senaste referensen är den "vanligt" folk inklusive mig själv känner till mest eftersom det är den som säljs just nu och har sålts i några år. Det handlar om okunskap helt enkelt?
Så gott om äldre referenser som är billigare än en begagnad 005 finns det väl ändå inte på begagnat marknaden?
Kom ut en i onsdags för 32.
 

Lundgren🥊

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Tycker inte det är ovanligt att folk begär 40 för dem.
Ja har också sett det men tror de blir svårsålda, har väl att göra med de senaste årens ökningar på ny speedy. Men de flesta ligger från 32 och några tusenlappar upp typ.
Har ju inte med det vi pratar om att göra men själv gav jag 32 för en ny för 2,5år sedan då Rob Engström körde sin årliga julrea på 25%. Det var så jag kunde motivera mitt klock köp att jag nästan skulle få tillbaka pengarna om jag skulle ångra mig efter ett tag, idag lär jag ju få det.
 

Stefan S

Patek
2-Faktor
Ja har också sett det men tror de blir svårsålda, har väl att göra med de senaste årens ökningar på ny speedy. Men de flesta ligger från 32 och några tusenlappar upp typ.
Har ju inte med det vi pratar om att göra men själv gav jag 32 för en ny för 2,5år sedan då Rob Engström körde sin årliga julrea på 25%. Det var så jag kunde motivera mitt klock köp att jag nästan skulle få tillbaka pengarna om jag skulle ångra mig efter ett tag, idag lär jag ju få det.
40’ från i Maj och i nyskick är väl rimligt utgångspris? Spanat under våren och att äldre referenser skulle vara påtagligt billigare är inte min bild. Att få en bra Speedy under 30’ är svårt oavsett ålder.
 

Lundgren🥊

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
40’ från i Maj och i nyskick är väl rimligt utgångspris? Spanat under våren och att äldre referenser skulle vara påtagligt billigare är inte min bild. Att få en bra Speedy under 30’ är svårt oavsett ålder.
Nä absolut inte orimligt med tanke på dagens nypris, kan dock va svårt att få det dock. Under 30 är det så är det servicebehov som gäller så det lär ju hamna över 30 iaf. Håller med om att äldre referenser inte är billigare, kan tom vara dyrare.
 

Lundgren🥊

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Försöker få speedyn lite somrig, nåja lite somrigare blev den iaf:cool:
IMG_20200626_195557.jpg
 

Lundgren🥊

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
-Härlig färg på nato!
Jodå, lite väl skrikigt orange kanske men får jag jobbat på brännan så kan det bli bra:cool:
Gillar ditt blåa mer men får hitta nått liknande då omegas känns lite väl dyr, säkerligen grym kvalle men ändå;)

Nu blir jag sugen på att slänga på nato också:)
Framförallt väldigt skönt när det är riktigt varmt! Krävs lite tillvänjning tycker jag iaf:), känns på nått sätt fel i början men ge inte upp så känns det bra tillslut:cool:
 

grujo

Omega
Till er som kanske är lite mer insatta i Omega, jag har kikat på en del på c24 och funnit flera stycken speedys för priser runt 10-16k, dock står inte årtal med och de är något repade. Köper folk dessa? Någon här som köpt en billigare speedy? Bifogar bild på exempel, ref nr 3513.50.
9ba1b230a226ea390f22b04c7136b404.png
 
Topp