• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

HallÄ!
Min kollega undrar om modell och Älder pÄ denna Seiko!?
image.jpg
image.jpg

Hoppas ni kan rÀkna ut nÄt av de inte alltför bra bilderna!
Fake-ihopplock frÄn Indien.
 
Finns det nÄgon som gÄr att handla hos online?
Jag vet med sÀkerhet att jag inte har nÄgon Seikohandlare inom rimligt avstÄnd.
Du kan ju alltid ringa en AD, de kan sÀkert skicka, kolla med Klockmaster Globen exempelvis.

Klockimport kanske sÀljer rÀtt stift men jag hade inte chansat för det priset, dÄ kan man ju lika gÀrna köpa frÄn AD.
 
Men den dÀr ser ju rÄfejk ut. Seiko 5 har vÀl aldrig varit quartz, dessutom sÄ ingÄr vÀl dag och datum i dom dÀr 5 sakerna som Seiko 5 ska jag representera tror jag.
Definitivt fejk, speciellt med tanke pÄ att det Àr nedan fem punkter som representerar femman i Seiko 5. Faller liksom pÄ punkt 1. :rolleyes:
  1. A self-winding automatic movement
  2. Resistance to water
  3. A day-date in a single window
  4. A recessed crown
  5. A durable case.
 
Men den dÀr ser ju rÄfejk ut. Seiko 5 har vÀl aldrig varit quartz, dessutom sÄ ingÄr vÀl dag och datum i dom dÀr 5 sakerna som Seiko 5 ska jag representera tror jag.
Visst Àr det ocksÄ en rÄfejk som du uttrycker det, men med samma serienummer, 170319, och det Àr ju inte sÄ bra.
 
SÀg att jag vill köpa en ny Seiko automat dykare, vilken ska jag vÀlja? Jag har kollat pÄ skx007 men bestÀmt att jag vill ha en lite finare. BÀttre finish, exaktare urverk , lÀngre gÄngtid och safirglas Àr exempel pÄ vad jag skulle uppskatta. Helst under 10 000 kr.
 
SÀg att jag vill köpa en ny Seiko automat dykare, vilken ska jag vÀlja? Jag har kollat pÄ skx007 men bestÀmt att jag vill ha en lite finare. BÀttre finish, exaktare urverk , lÀngre gÄngtid och safirglas Àr exempel pÄ vad jag skulle uppskatta. Helst under 10 000 kr.
SPB077 kanske? Bör gÄ att lösa ny (nÄgot) under 10 lax.
 
Tillbaka
Topp