• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

En liten tidsrapport frÄn min KS5626 (28800bph).
(Kollad mot atomur varje dag)
fre-lör: PÄ armen +-0s.
Lör-Sön: PÄ armen +-0s
Sön-MÄn: pÄ armen -0,5s
MÄn-Tis: I klocklÄdan -1s

En gĂ„ngavvikelse pĂ„ cirka- 0,25s/dygn alltsĂ„. RÄTT sjukt för en klocka i denna prisklass. MisstĂ€nker dock att den var nyservad nĂ€r jag köpte den, sĂ„ om du sitter pĂ„ en gammal KS eller GS du gillar, se till att serva den!
image.jpg
Mmmmmmmm....

Min jakt pÄ en hyfsat billig stryktÄlig solardriven chrono leder ingenstans eller överallt. Byter stil och mÀrken varenda dag. :confused:

Nu sitter jag och glor pÄ denna och tycker den ser redigt frÀn ut pÄ mÄnga sÀtt men blir jÀkligt osÀker hur den sitter med de korta luggarna. NÄgon som haft nÄgon tuna-modell och kan ge lite intryck? Och vad tycker ni om modellen i övrigt? :)

Bilder stulna frÄn nÀtet
SBDL021.jpg

sbdl021_3.jpg

Jag har ju skrivit en recension om tonfiskarna Sledger , lÀs den. :)
Edit: Tror det Àr en cool klocka. Har sjÀlv varit lite sugen pÄ den. Gillar att den har blank tavla, men har lite svÄrt för inlÀgget och det finns tydligen inga andra som passar.

En liten tidsrapport frÄn min KS5626 (28800bph).
(Kollad mot atomur varje dag)
fre-lör: PÄ armen +-0s.
Lör-Sön: PÄ armen +-0s
Sön-MÄn: pÄ armen -0,5s
MÄn-Tis: I klocklÄdan -1s

En gĂ„ngavvikelse pĂ„ cirka- 0,25s/dygn alltsĂ„. RÄTT sjukt för en klocka i denna prisklass. MisstĂ€nker dock att den var nyservad nĂ€r jag köpte den, sĂ„ om du sitter pĂ„ en gammal KS eller GS du gillar, se till att serva den!
image.jpg

Otroligt bra!

Du hittar Àven nya Seiko 5or pÄ Tratten med passande verk (sitter 7s26 el. 7s36 i de flesta) för under 500:- och med lite tur fÄr du en passande lÀnk som bonus! ;)

[Edit] 2a pÄ bollen

Tack, bedrövligt av mig att inte hitta dem. Var nyss inne pÄ Tradera.
DHL-frakt, positivt. Fick nyligen leverans frÄn UPS och det var ett jÀkla meck med leveranstider etc.

Jag har ju skrivit en recension om tonfiskarna Sledger , lÀs den. :)
Edit: Tror det Àr en cool klocka. Har sjÀlv varit lite sugen pÄ den. Gillar att den har blank tavla, men har lite svÄrt för inlÀgget och det finns tydligen inga andra som passar.

Tack ska du ha för det dÀr. Fin sammanstÀllningen av modellerna. Jag visste inte att modellen var sÄ pass gammal som 1975. HÀftigt!

Jag Àr i samma tankar som du, inserten skulle jag gÀrna kunna byta till nÄgot mer enfÀrgat neutralt och mindre plottrigt. Synd om det Àr sÄ att det inte finns nÄgot alls som passar. Ja ja! Modellen Àr Àndock jÀkligt frÀn sÄ det kan nog bli en bestÀllning snart. Om jag inte rÄkar titta runt för mycket pÄ annat sÄ jag gÄr vilse igen. :)

Ingen speciell modell alls men vÀldigt soeciell för mig. Inköpt 1996 för tvÄ mÄnadslöner (studiebidrag/barnbidrag) pÄ den tiden. Var sÄ sjukt nöjd och stolt över att bÀra en sÄdan dyr klenod. Fem batteribyten pÄ 19 Är fÄr anses vara bra och bÀr den fortfarande relativt frekvent. image.jpg

Gott snajgel !
Är du nöjd eller?
Vinkeln pÄ undersidan av glasringen vet jag att jag reagerade pÄ innan jag köpte klockan, det Àr samma vinkel pÄ mÄnga GS-boetter. Tyckte det sÄg konstigt ut, men IRL tÀnker man inte ens pÄ att det Àr en vinkel dÀr. :)

Edit: HÀr Àr en bild pÄ min föredetta SBGX083. Samma vinkel dÀr:
DSC_0532_zpsbcfb3289.jpg

Edit2: Och pÄ min gamla KS.
06D53C41-BBBC-4F4C-A28C-0C8B63E616DC_zpssdzhryc3.jpg

De Àr rÀtt konsekventa med sina designlinjer, vilket jag gillar.

Gott snajgel !
Är du nöjd eller?
Vinkeln pÄ undersidan av glasringen vet jag att jag reagerade pÄ innan jag köpte klockan, det Àr samma vinkel pÄ mÄnga GS-boetter. Tyckte det sÄg konstigt ut, men IRL tÀnker man inte ens pÄ att det Àr en vinkel dÀr. :)

Edit: HÀr Àr en bild pÄ min föredetta SBGX083. Samma vinkel dÀr:
DSC_0121.jpg
Grymt nöjd!
De polerade ytorna kontra de matta Àr magiska, kommer ofta pÄ mig sjÀlv att sitta och spegla mig.
Gillar Àven de upphöjda mittlÀnkarna!

MÄste erkÀnna, trots att jag tittat pÄ vÀldigt mycket bilder innan köp, att jag missade den vinkeln. Men den gillar jag extremt mycket.

KÀnner att man behöver ett macro för att komma Ät alla detaljer.. :)

Klart du ska ha makro-objektiv snajgel ! Köpte ett 50mm för 1500kr til min Nikon DX, vilket jag tycker rÀcker gott och vÀl.
Har du upptÀckt att tavlan inte Àr helt svart Ànnu?

Tillbaka
Topp