• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Nu skall vi se hÄr....

Lumen grön? -- Check
10:14 Check (ungefÀr)

SĂ„:

3Hbu5VC.jpg

Fortsatt trevlig söndag

//Bosse

RÄkade anubbla över en GS GMT pÄ ebay som jag tÀnkte nÄn kan vara intresserad av.

Jag har ingen aning om det kan sea som en bra deal eller inte, det lÄter jag nÄn av Seiko experterna uttala sig om.

http://pages.ebay.com/link/?nav=item.view&alt=web&id=181633032557
Den hÀr Àr kanske mer intressant, om den bara sÄlts i Europa sÄ man sluppit moms...
http://www.ebay.com/itm/291355158316?_trksid=p2055119.m1438.l2649&ssPageName=STRK:MEBIDX:IT

$_57.JPG

Bra dÀr! Den ska vi hÄlla lite koll pÄ. :) De brukar dock gÄ upp rÀtt bra i pris, sÄ jag misstÀnker att den blir flr dyr i förhÄllande till vad som kÀnns OK.

Spindel
Du kan fÄ köpa min GMT för 40=jÀttebilligt. ;)
De brukar ligga pÄ 20-25, sÄ 45 var ju rena skÀmtet. :)

Ahhh ok ;)

Har noll koll pÄ vad som Àr normalt, Ä andra sidan misstÀnkte jag att det var lite dyrt utifrÄn vad den sÀljaren skulle ha för sina begagnade OS 300m och 200m.

Nu ger jag upp letande pÄ eBay. Var hittar jag 22mm bandstift, tjocklek 2mm (passar perfekt till Isofrane), med samma diameter i Àndarna som original till SKX?

Nu har jag. Verkar inte ha nÄgra 2mm tjocka.
Sluta var sÄ petig. Det kommer ta mÄnga Ärs daglig anvÀndning innan klockan skadas. Eller sÄ trycker du in originalen som sagt. AnvÀnd lite diskmedel som smörj sÄ gÄr det sÀkert att fÄ ut dem igen om du skulle vilja det.

Sluta var sÄ petig. Det kommer ta mÄnga Ärs daglig anvÀndning innan klockan skadas. Eller sÄ trycker du in originalen som sagt. AnvÀnd lite diskmedel som smörj sÄ gÄr det sÀkert att fÄ ut dem igen om du skulle vilja det.
Klart man ska vara petig! :D
Men plan B Àr helt klart att stoppa in originalen (det gör nog ingenting om de inte gÄr att ta ut, bandet ska nog endast anvÀndas till SKX:en, men dÀremot behövs isf en ny uppsÀttning original till de andra banden,)

Hittade för övrigt vad jag letade pÄ Otto Frei, men fraktkostnaden var minst sagt saftig, $23 om jag förstÄtt rÀtt.

Klart man ska vara petig! :D
Men plan B Àr helt klart att stoppa in originalen (det gör nog ingenting om de inte gÄr att ta ut, bandet ska nog endast anvÀndas till SKX:en, men dÀremot behövs isf en ny uppsÀttning original till de andra banden,)

Hittade för övrigt vad jag letade pÄ Otto Frei, men fraktkostnaden var minst sagt saftig, $23 om jag förstÄtt rÀtt.
LÀnkade till en försÀljare tidigare i trÄden men hÀr kommer den igen:
http://www.zuludiver.com/Fatter-Spring-Bars-for-Divers-Watches

Bör vÀl för övrigt passa perfekt till SBGM001?
Edit: Till lÀnken alltsÄ. Tror GS kör 2,0mm tjocklek till alla sin lÀnkar förutom pÄ dykarna som har feta stift.
Men det Àr vÀl bara dykarna som har den har den större dimensionen pÄ "spetsarna" sÄ det skulle jag nog inte rekommendera, har sjÀlv svÄrt nog att fÄ fast lÀnken pÄ min sbgm001 med rÀtt stiftstorlek ;)

Men det Àr vÀl bara dykarna som har den har den större dimensionen pÄ "spetsarna" sÄ det skulle jag nog inte rekommendera, har sjÀlv svÄrt nog att fÄ fast lÀnken pÄ min sbgm001 med rÀtt stiftstorlek ;)
OK, jag gick faktiskt in till Klockmaster och köpte bandstift. Jag svor hela tiden för det orimliga priset, men de passar i alla fall perfekt. :D

Jag skulle absolut kalla min vit, och inte blÄ. Den Àr dock vÀldigt vit, inte krÀmigt vit eller nÄnting. Brutalvit :)
Men ljust blÄ, neh. Dock kan den onekligen se ut som den "skimrar" i blÄtt pÄ bild. Men den Àr inte blÄ nÀr jag tittar pÄ den.

Jag tyckte min mestadels var ljust blÄ, men som med mÄnga urtavlor skiftar fÀrgen beroende pÄ ljuset. Kan vara sÄ att mönstret pÄ tavlan ger ett annorlunda fÀrgspel beroende pÄ ljus och betraktningsvinkel??

Tillbaka
Topp