Tack. Bra att vetaFanns bara med ljus tavla. Alla röda, alla svarta och i princip alla blÄ Àr ommÄlade. Det har funnits vissa KS med mörkgrÄ och mörkblÄ tavla men de Àr vÀldigt ovanliga.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Tack. Bra att vetaFanns bara med ljus tavla. Alla röda, alla svarta och i princip alla blÄ Àr ommÄlade. Det har funnits vissa KS med mörkgrÄ och mörkblÄ tavla men de Àr vÀldigt ovanliga.
Antingen maximal otur eller sĂ„ har ingen av klockorna varit tillrĂ€ckligt âuppdragnaâ för att komma upp i den gĂ„ngreserv som förvĂ€ntas.Vad Ă€r en sĂ„n vĂ€rd?
Edit: slÀnger in en bild pÄ dagens Seiko. Denna Àr en mÄnad gammal men har kass gÄngreserv... Typ 15t bara. Min andra med 7S26 klarar inte ens 8t. Har jag haft otur?
Provat "Seiko shuffle" och haft klockan pĂ„ (Ă€ven pĂ„ natten) under flera dagar men har Ă€ndĂ„ fĂ„tt kass gĂ„ngreserv...Antingen maximal otur eller sĂ„ har ingen av klockorna varit tillrĂ€ckligt âuppdragnaâ för att komma upp i den gĂ„ngreserv som förvĂ€ntas.
AjdÄ. LÄter som att det Àr problem - riktig otur.Provat "Seiko shuffle" och haft klockan pÄ (Àven pÄ natten) under flera dagar men har ÀndÄ fÄtt kass gÄngreserv...
Den pÄ bilden Àr ju dock rÀtt ny sÄ den kanske mÄste "köras in" och den har ÀndÄ hyfsad (lÀs. bÀttre Àn andra) gÄngreserv redan. Men min andra (11mÄn gammal) kan dö efter nÄgon timme trots att man haft den pÄ sig och rört mycket pÄ den.
Det Àr inte sÀrskilt vanligt att klockor med den typen av billiga mekaniska urverk byter datum klockan tolv. De flesta börjar en stund innan och hÄller pÄ ett bra tag efter innan det slÄr över. Har du med bÄde dag och datum sÄ kan de ta flera timmar innan bÄda har bytt.Det hÀr med mekaniska klockor Àr fortfarande vÀldigt nytt för mig. Otroligt nöjd med min mini turtle och har mycket att lÀra...
Ăr den ovanligt att min Ă€ndrar datum 16 min innan kl 24:00? Har hört att dem inte alltid Ă€ndrar pĂ„ exakta klockslaget... min klocka Ă€r 1,5 vecka gammal.
Som jag anade, tack!Det Àr inte sÀrskilt vanligt att klockor med den typen av billiga mekaniska urverk byter datum klockan tolv. De flesta börjar en stund innan och hÄller pÄ ett bra tag efter innan det slÄr över. Har du med bÄde dag och datum sÄ kan de ta flera timmar innan bÄda har bytt.
Vad Àr en sÄn vÀrd?
Edit: slÀnger in en bild pÄ dagens Seiko. Denna Àr en mÄnad gammal men har kass gÄngreserv... Typ 15t bara. Min andra med 7S26 klarar inte ens 8t. Har jag haft otur?
Fanns bara med ljus tavla. Alla röda, alla svarta och i princip alla blÄ Àr ommÄlade. Det har funnits vissa KS med mörkgrÄ och mörkblÄ tavla men de Àr vÀldigt ovanliga.
De röda Àr ommÄlade, eller har du sett katalogfoton?Jo, 44 fanns bara med ljus tavla men senare med 56 och 52 verken fanns det rÀtt mycket icke vita, svart, blÄtt, grÄtt, grönt, rött, guld, beige...
Mindre vanliga men skulle inte sÀga vÀldigt ovanliga.
De röda Àr ommÄlade, eller har du sett katalogfoton?
Vilka röda menar du?
Ja, det finns röda KS i Seikos kataloger.
Försökte ocksÄ ta bilder idag men inte en enda blev bra!-Var ute en svÀng med Starlighten idag
Det var svÄrare Àn jag förvÀntade mig, nÀstan frustrerande Men nÄgot blev det i alla fall
(+bonusbild, ska man fota ordentligt sÄ Àr det en förutsÀttning att hÄlla sig vig)
Försökte ocksÄ ta bilder idag men inte en enda blev bra!
Kan rekommendera en bra Tripod och Macro glas för att fÄ det sÄ snyggt som möjligt. Men kan hÄlla med, inte helt enkelt att fÄ till det. Det tar sin lilla tid att fÄ ihop lite bilder-Var ute en svÀng med Starlighten idag
Det var svÄrare Àn jag förvÀntade mig, nÀstan frustrerande Men nÄgot blev det i alla fall
(+bonusbild, ska man fota ordentligt sÄ Àr det en förutsÀttning att hÄlla sig vig)