• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Testar oris-tropic pÄ min nya skx013. Har ni tips pÄ bra aftermarket tropicband? Har nÄgon testat det som sÀljs pÄ singular straps?
646A162E-E02E-431A-B8AE-AB7587A1F6EF.jpeg

Fick precis hem detta svarta mockaband frÄn Tradera. Köpt av en som hette Watchesgothenburg (sÀkert medlem pÄ forumet). VÀldigt nöjd!
D5C8F806-A289-4BBB-8AD6-59E4888BAF58.jpeg

NÄgon som sett SSA385J1 live? Har inte alls plats för den, inte rÄd (ska utomlands) och lovat att vÀnta tills nÀsta klockköp men den Àr limited edition och lÀr ta slut snart. Kanske inte sÄ smart att skriva om den pÄ KS dÄ men men.

"snötavlan" verkar grym, men Àr den det i verkligheten? NÄgon som har erfarenhet? Finns den i fysisk butik?

LĂ„nad bild:

Screenshot_20181225_093514.jpg

Hej!

Jag kanske Àr sen pÄ bollen men hade nÀstan samma dilemma.

Det var svÄrt att vÀlja mellan SSA385 och SSA361.

SSA385 ska ha tillverkats i 7000ex sÄ det gÄr nog att hitta hyfsat lÀtt.

Jag har sett att klockan har funnits pÄ Klockia men Àven pÄ Klockmaster butiker. Jag följer Klockmaster FÀltöversten och enligt inlÀgg pÄ deras instagram ska de ha haft klockan i butiken.

Jag hade bestÀllt bÄde SSA361 och SSA385. Samma klocka, olika tavlor och olika armband.

SSA361 fick stanna. Men det Àr bara ens personliga smak.

Hade jag inte hittat SSA361 hade jag definitivt behÄllit SSA385.

LÀnken var mycket snygg tyckte jag (vill gÀrna ha en sÄdan lÀnk till min SSA385 dÄ den kommer pÄ lÀderband).

Tavlan tycker jag ocksÄ Àr snygg. Enda nackdelen med den Àr att det finns GS-snowflake i liknande tema. Har man sett en snowflake tavla pÄ en GS dÄ tycker man att den Àr mycket snyggare. Men det Àr en annan prisklass ocksÄ sÄ det blir lite av dyrare konst mot billigare konst.

Mycket coola detaljer i en nyans av kall blÄ i visaren för Power Reserve, i sekundvisaren och i datumvisaren i Subdial.

En annan detalj som jag uppskattar pÄ dessa Cocktails Àr kronan (kommer posta ett eget inlÀgg om det).

Den Àr praktisk. Man kommer Ät den lÀtt. Man kan dra upp den utan att nödvÀndigtvis ta av sig klockan. Den pÄminner nÀstan om kronorna pÄ pilotklockor. Tanken var att de skulle vara stora sÄ att piloterna kan stÀlla in tiden utan att behöva ta av sig handskarna.

Sen tycker jag att kronan Ă€r oerhört snygg kosmetiskt! Visuellt förenas kronan med indexen (klockan tre) och den ser ut som en ”spik” som gĂ„r igenom boetten.

50B797CE-2FD5-4A80-A330-5130A7335385.jpeg

231C50E6-031B-4E13-B2C7-D8CEC29A8D0A.jpeg

Postar Àven tvÄ bilder utan redigering för mer objektiv bedömning:

56037998-3EB4-4E35-A487-9C1129A10B3A.jpeg

FCBBF3CE-A7F1-4069-A3D6-23656DF0E633.jpeg

Senast Àndrad:
Hej!

Jag har sett att klockan har funnits pÄ Klockia men Àven pÄ Klockmaster butiker. Jag följer Klockmaster FÀltöversten och enligt inlÀgg pÄ deras instagram ska de ha haft klockan i butiken.

Jag hade bestÀllt bÄde SSA361 och SSA385. Samma klocka, olika tavlor och olika armband.

LÀnken var mycket snygg tyckte jag (vill gÀrna ha en sÄdan lÀnk till min SSA385 dÄ den kommer pÄ lÀderband).

Tavlan tycker jag ocksÄ Àr snygg. Enda nackdelen med den Àr att det finns GS-snowflake i liknande tema. Har man sett en snowflake tavla pÄ en GS dÄ tycker man att den Àr mycket snyggare. Men det Àr en annan prisklass ocksÄ sÄ det blir lite av dyrare konst mot billigare konst.

Mycket coola detaljer i en nyans av kall blÄ i visaren för Power Sereve, i sekundvisaren och i datumvisaren i Subdial.

En annan detalj som jag uppskattar pÄ dessa Cocktails Àr kronan (kommer posta ett eget inlÀgg om det).

Den Àr praktisk. Man kommer Ät den lÀtt. Man kan dra upp den utan att nödvÀndigtvis ta av sig klockan. Den pÄminner nÀstan om kronorna pÄ pilotklockor. Tanken var att de skulle vara stora sÄ att piloterna kan stÀlla in tiden utan att behöva ta av sig handskarna.

Sen tycker jag att kronan Ă€r oerhört snygg kosmetiskt! Visuellt förenas kronan med indexen (klockan tre) och den ser ut som en ”spik” som gĂ„r igenom boetten.

Postar Àven tvÄ bilder utan redigering för mer objektiv besömning:

Onödigt skitnödigt kanske men jag hade undvikit att skruva upp den medan den sitter pÄ handleden. KÀnns som risken för att man skruvar "snett/böjer" stammen ökar vÀsentligt jÀmfört med att hÄlla i klockan med handen.

En tanke bara :)

Onödigt skitnödigt kanske men jag hade undvikit att skruva upp den medan den sitter pÄ handleden. KÀnns som risken för att man skruvar "snett/böjer" stammen ökar vÀsentligt jÀmfört med att hÄlla i klockan med handen.

En tanke bara :)

-Yes, det Àr helt korrekt. Det var ingen rekommendation att man skulle skruva pÄ kronan utan att ta av sig klockan. Jag ville betona hur lÀtt det Àr att komma Ät kronan, det Àr sÄ lÀtt sÄ att man inte behöver ta av sig klockan.

Det finns massvis klockor dÀr det Àr svÄrt att komma Ät kronan oavsett om klockan Àr pÄ eller av armen...

Men kronan pÄ denna Àr mycket praktisk:happyhappy:

7F789CB7-1DBF-4928-BFB4-64CC409B874F.jpeg

Hej!

Mycket coola detaljer i en nyans av kall blÄ i visaren för Power Reserve, i sekundvisaren och i datumvisaren i Subdial.

Postar Àven tvÄ bilder utan redigering för mer objektiv bedömning:

Tack för bra svar :) Bor i Stockholm sÄ blir nog att försöka fÄ kolla pÄ en.

Hej!

Är rĂ€tt grön pĂ„ detta med klockor sĂ„ detta kan eventuellt vara en korkad frĂ„ga. Men, jag undrar om det gĂ„r att byte bezel pĂ„ en sĂ„n hĂ€r klocka?

Tack pÄ förhand

Bilagor

• 110672AB-7185-4395-A5E2-820FFD3D6E56.jpeg
    110672AB-7185-4395-A5E2-820FFD3D6E56.jpeg
    45.6 KB · Visningar: 1
Hej!

Är rĂ€tt grön pĂ„ detta med klockor sĂ„ detta kan eventuellt vara en korkad frĂ„ga. Men, jag undrar om det gĂ„r att byte bezel pĂ„ en sĂ„n hĂ€r klocka?

Tack pÄ förhand
Tror inte det finns speciellt mkt att byta till för en sÄn modell jÀmfört med tex skx, turtle osv.

Som rubriken lyder, baby vs monster? Är inne pĂ„ att införskaffa mig en monster.

Vad ska man satsa pÄ? Kom med synpunkter:)

Okej tack för svar!
Men fattar jag det rÀtt sÄ vet du inte helt sÀkert och hoppet lever? ;)
Jag vet inte 100% sÀkert men iom att det Àr en modell som Àr "en i mÀngden" av Seiko skulle jag nÀstan kunna ta gift pÄ att det inte finns nÄgonting annat till den. Tror du isÄfall gör bÀttre i att kika pÄ en annan kul modell att komplettera med :)

Tillbaka
Topp