Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
LÀtt en av de snyggaste kronograferna som tillverkats.Credor GCBP997 kom ut ur lÄdan för en gÄngs skull. FörtjÀnar definitivt mer anvÀndning.
Kan bara hÄlla med, lÀtt bland de bÀsta Seiko skapat. Dessutom Àr lÀnk och lÄs nog det bÀsta jag stött pÄ frÄn dem.LÀtt en av de snyggaste kronograferna som tillverkats.
NÄgon som sett SSA385J1 live? Har inte alls plats för den, inte rÄd (ska utomlands) och lovat att vÀnta tills nÀsta klockköp men den Àr limited edition och lÀr ta slut snart. Kanske inte sÄ smart att skriva om den pÄ KS dÄ men men.
"snötavlan" verkar grym, men Àr den det i verkligheten? NÄgon som har erfarenhet? Finns den i fysisk butik?
LĂ„nad bild:
Onödigt skitnödigt kanske men jag hade undvikit att skruva upp den medan den sitter pÄ handleden. KÀnns som risken för att man skruvar "snett/böjer" stammen ökar vÀsentligt jÀmfört med att hÄlla i klockan med handen.Hej!
Jag kanske Àr sen pÄ bollen men hade nÀstan samma dilemma.
Det var svÄrt att vÀlja mellan SSA385 och SSA361.
SSA385 ska ha tillverkats i 7000ex sÄ det gÄr nog att hitta hyfsat lÀtt.
Jag har sett att klockan har funnits pÄ Klockia men Àven pÄ Klockmaster butiker. Jag följer Klockmaster FÀltöversten och enligt inlÀgg pÄ deras instagram ska de ha haft klockan i butiken.
Jag hade bestÀllt bÄde SSA361 och SSA385. Samma klocka, olika tavlor och olika armband.
SSA361 fick stanna. Men det Àr bara ens personliga smak.
Hade jag inte hittat SSA361 hade jag definitivt behÄllit SSA385.
LÀnken var mycket snygg tyckte jag (vill gÀrna ha en sÄdan lÀnk till min SSA385 dÄ den kommer pÄ lÀderband).
Tavlan tycker jag ocksÄ Àr snygg. Enda nackdelen med den Àr att det finns GS-snowflake i liknande tema. Har man sett en snowflake tavla pÄ en GS dÄ tycker man att den Àr mycket snyggare. Men det Àr en annan prisklass ocksÄ sÄ det blir lite av dyrare konst mot billigare konst.
Mycket coola detaljer i en nyans av kall blÄ i visaren för Power Sereve, i sekundvisaren och i datumvisaren i Subdial.
En annan detalj som jag uppskattar pÄ dessa Cocktails Àr kronan (kommer posta ett eget inlÀgg om det).
Den Àr praktisk. Man kommer Ät den lÀtt. Man kan dra upp den utan att nödvÀndigtvis ta av sig klockan. Den pÄminner nÀstan om kronorna pÄ pilotklockor. Tanken var att de skulle vara stora sÄ att piloterna kan stÀlla in tiden utan att behöva ta av sig handskarna.
Sen tycker jag att kronan Ă€r oerhört snygg kosmetiskt! Visuellt förenas kronan med indexen (klockan tre) och den ser ut som en âspikâ som gĂ„r igenom boetten.
Postar Àven tvÄ bilder utan redigering för mer objektiv besömning:
Onödigt skitnödigt kanske men jag hade undvikit att skruva upp den medan den sitter pÄ handleden. KÀnns som risken för att man skruvar "snett/böjer" stammen ökar vÀsentligt jÀmfört med att hÄlla i klockan med handen.
En tanke bara
Gillar min nya gunmetal seiko
Uj va lÀcker :-OCredor GCBP997 kom ut ur lÄdan för en gÄngs skull. FörtjÀnar definitivt mer anvÀndning.
KÀnde ocksÄ för litet fÀrg en grÄ dag som denna.
Inte sommar, men i alla fall sol Seiko 7548-700C.
Tack för bra svar Bor i Stockholm sÄ blir nog att försöka fÄ kolla pÄ en.Hej!
Jag kanske Àr sen pÄ bollen men hade nÀstan samma dilemma.
Det var svÄrt att vÀlja mellan SSA385 och SSA361.
SSA385 ska ha tillverkats i 7000ex sÄ det gÄr nog att hitta hyfsat lÀtt.
Jag har sett att klockan har funnits pÄ Klockia men Àven pÄ Klockmaster butiker. Jag följer Klockmaster FÀltöversten och enligt inlÀgg pÄ deras instagram ska de ha haft klockan i butiken.
Jag hade bestÀllt bÄde SSA361 och SSA385. Samma klocka, olika tavlor och olika armband.
SSA361 fick stanna. Men det Àr bara ens personliga smak.
Hade jag inte hittat SSA361 hade jag definitivt behÄllit SSA385.
LÀnken var mycket snygg tyckte jag (vill gÀrna ha en sÄdan lÀnk till min SSA385 dÄ den kommer pÄ lÀderband).
Tavlan tycker jag ocksÄ Àr snygg. Enda nackdelen med den Àr att det finns GS-snowflake i liknande tema. Har man sett en snowflake tavla pÄ en GS dÄ tycker man att den Àr mycket snyggare. Men det Àr en annan prisklass ocksÄ sÄ det blir lite av dyrare konst mot billigare konst.
Mycket coola detaljer i en nyans av kall blÄ i visaren för Power Reserve, i sekundvisaren och i datumvisaren i Subdial.
En annan detalj som jag uppskattar pÄ dessa Cocktails Àr kronan (kommer posta ett eget inlÀgg om det).
Den Àr praktisk. Man kommer Ät den lÀtt. Man kan dra upp den utan att nödvÀndigtvis ta av sig klockan. Den pÄminner nÀstan om kronorna pÄ pilotklockor. Tanken var att de skulle vara stora sÄ att piloterna kan stÀlla in tiden utan att behöva ta av sig handskarna.
Sen tycker jag att kronan Ă€r oerhört snygg kosmetiskt! Visuellt förenas kronan med indexen (klockan tre) och den ser ut som en âspikâ som gĂ„r igenom boetten.
Postar Àven tvÄ bilder utan redigering för mer objektiv bedömning:
JodÄ, vi Àr vÀl nÄgra stycken iaf.Trodde mig hittat en "affordable", haha bet gick jag... ligger den alltsÄ pÄ runt 50.000 kr... SLA025 alltsÄ, har vi nÄgra Àgare till en sÄdan hÀr?
Tror inte det finns speciellt mkt att byta till för en sÄn modell jÀmfört med tex skx, turtle osv.Hej!
Ăr rĂ€tt grön pĂ„ detta med klockor sĂ„ detta kan eventuellt vara en korkad frĂ„ga. Men, jag undrar om det gĂ„r att byte bezel pĂ„ en sĂ„n hĂ€r klocka?
Tack pÄ förhand
Inte direkt vĂ€rt en egen trĂ„d va? SlĂ„r ihop med seiko-trĂ„den.Som rubriken lyder, baby vs monster? Ăr inne pĂ„ att införskaffa mig en monster.
Vad ska man satsa pÄ? Kom med synpunkter
Jag vet inte 100% sÀkert men iom att det Àr en modell som Àr "en i mÀngden" av Seiko skulle jag nÀstan kunna ta gift pÄ att det inte finns nÄgonting annat till den. Tror du isÄfall gör bÀttre i att kika pÄ en annan kul modell att komplettera medOkej tack för svar!
Men fattar jag det rÀtt sÄ vet du inte helt sÀkert och hoppet lever?
Ganska ny hÀr pÄ sidan sÄ hittar inte rÀtt. Men tack för hjÀlpenInte direkt vÀrt en egen trÄd va? SlÄr ihop med seiko-trÄden.
Nice! Ăr det min gamla?Credor GCBP997 kom ut ur lĂ„dan för en gĂ„ngs skull. FörtjĂ€nar definitivt mer anvĂ€ndning.
Ja, det finns 2-finns 2-3 personer hÀr som SEIKO lyckats lura att köpa den dÀr.Trodde mig hittat en "affordable", haha bet gick jag... ligger den alltsÄ pÄ runt 50.000 kr... SLA025 alltsÄ, har vi nÄgra Àgare till en sÄdan hÀr?
Ja, det finns 2-finns 2-3 personer hÀr som SEIKO lyckats lura att köpa den dÀr.
Yup, via john B. Tror inte det finns fler ex hĂ€r pĂ„ forumet.?Nice! Ăr det min gamla?
Ăr nog bara den. Riktigt cool!Yup, via john B. Tror inte det finns fler ex hĂ€r pĂ„ forumet.?