Danielpalandet
Basic
Vasaloppet frÄn soffan.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
NÄn som vet var man kan köpa sÄnt hÀr band, förutom pÄ Strapcode?
https://www.royalstraps.se/?gclid=C...4bUlKadNTYHxXfTwsIlk-eQFb6vV6tToaAnVnEALw_wcBNÄn som vet var man kan köpa sÄnt hÀr band, förutom pÄ Strapcode?
Kollade pÄ Royal straps men sÄg ingen. Ok vilken fÀrg Àr din? SÀlja?
Efter att ha hÀngt anonymt pÄ forumet ett par Är har jag Àntligen gÄtt med och skaffat min första dinka. Det tog ett tag att bestÀmma sig. Det skulle ju vara Rolex, men jag hade fasligt svÄrt att hitta en som jag kÀnde nÄgot för. Jag ville att den skulle sticka ut lite och jag hittade Milgauss. Tyckte den var riktigt cool, men nÀr jag provade den var det inte direkt kÀrlek. NÀ, kÀndes inte rÀtt helt enkelt.Eftersom det inte finns en SLA025-trÄd sÄ offentliggör jag den hÀr. Nr 723.
Skicka SKXen, den Àr ju utan tvekan lÀttast att fÄ tag pÄ om du vill ha en igen.För diskussioner med mig sjÀlv angÄende vem av dom som ryker, mycket pekar pÄ SKX pga kÀnns helt plötsligt för stor vid jÀmförelse av de resterande. Jag vill testa en 7a28
Det har du rÀtt i, tyvÀrr verkar Seikos 7a28 desto svÄrare..Skicka SKXen, den Àr ju utan tvekan lÀttast att fÄ tag pÄ om du vill ha en igen.
Ja, de Àr svÄra att fÄ tag pÄ men de dyker upp lite dÄ och dÄ pÄ K&S.Det har du rÀtt i, tyvÀrr verkar Seikos 7a28 desto svÄrare..
Har du kvar alla? Bra smak, snygga allihop.
Har du kvar alla? Bra smak, snygga allihop.
Jag tĂ€nkte köpa den isblĂ„ Presage med Power Reserve pĂ„ tavlan. Men den kĂ€nns sĂ„ tjock? Ăr den vĂ€rd det? Tycker de Ă€r snygga men funderar pĂ„ att spara ihop lite till nĂ„t annat. Det jag ogillar Ă€r tjockleken, inte safir och bara 5 bar WR plus att jag vill ha pĂ„ lĂ€nk sĂ„ blir lite dyrare dĂ„ att köpa en schysst lĂ€nk till. Starlight Ă€r dock den snyggaste.
Aja bestÀllde nyss min tredje Seiko 5. Kollar runt pÄ alla möjliga klockor men kommer ofta tillbaka till 5orna.
Ah okej-Tack. Vi var inne pÄ en Klockmaster och provade klockor med en polare.
Starlighten Àr min och Pougen Àr polarens.
Tjockleken var ett dilemma för mig ocksÄ. Sen valde jag att se det som en av klockans egenheter som gör klockan mer unik.
Det Ă€r ju kul med komplikationer pĂ„ klockor, ska man fĂ„ plats med power reserve mĂ€taren i boetten dĂ„ blir boetten lite tjockare. Annars fĂ„r man titta pĂ„ âenklareâ Cocktails utan power reserven. Men de kanske Ă€r inte lite kula (?).
âąJag hĂ„ller med dig om att glaset kunde ha varit safir istĂ€llet.
âą5 bar WR - Jag Ă€r fine med det. Klockan Ă€r inte avsedd för dykning. Den anvĂ€nds oftast som dresswatch.
âąLĂ€debandet Vs StĂ„llĂ€nk - Det Ă€r ju smaksak. Visst det kostar lite med lĂ€nk frĂ„n Strapcode. Du kan fortfarande köpa klockan och ge lĂ€derbandet en chans. ViklĂ„set pĂ„ bandet Ă€r mycket schyst ocksĂ„. Trivs du fortfarande inte med det dĂ„ kan du kanske köpa lĂ€nk lite senare.
Seiko 5 Àr ett sÀkert kort. Jag har haft ett gÀng 5: or. Vilken har du bestÀllt nu?
Ser ju fin ut, klart att den ska ha ett nytt batteri.Lyckades spontanbuda till mig en seiko 7T92OKDO Àr det nÄt som Àr en bra klocka sÄ det Àr vÀrt att kosta pÄ den ett nytt batteri eller Àr det bara nÄt rat?
Poor mans Grand Seiko-Jag förstÄr, i mitt fall Àr Presagen enda klockan jag har pÄ lÀder...
Grattis! Det var en riktigt snygg Seiko 5 och fullt kvalificerad till #bluewatchmonday dessutom
Klart du ska! Kostar ju inte mycket och det Àr en fin klockaLyckades spontanbuda till mig en seiko 7T92OKDO Àr det nÄt som Àr en bra klocka sÄ det Àr vÀrt att kosta pÄ den ett nytt batteri eller Àr det bara nÄt rat?
Ett bra tillfÀlle att byta batteri sjÀlv. Köp lite silikonfett till baklockspackningen ocksÄ.Lyckades spontanbuda till mig en seiko 7T92OKDO Àr det nÄt som Àr en bra klocka sÄ det Àr vÀrt att kosta pÄ den ett nytt batteri eller Àr det bara nÄt rat?
DÀr sa du nÄt. Kul ide det ska jag göraEtt bra tillfÀlle att byta batteri sjÀlv. Köp lite silikonfett till baklockspackningen ocksÄ.
Det Àr ju lÀttare Àn man tror oftastDÀr sa du nÄt. Kul ide det ska jag göra