• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

”Early to bed and early to rise makes a man healthy, wealthy and wise...”

SRPB11
BEC09DD5-2EDC-4C38-AE03-F885438E086A.jpeg
Vilken marknad Àr den dÀr för? Eller har du bytt daghjul?? Min har spanska tror jag...

Hej forumet.

Jag har köpt en Seiko diver som vardagsklocka i verkstaden, men tycker den Àr vÀldigt snabb.
GÄr det att justera och Àr det nÄgon ide?

Mvh Johan

Hej forumet.

Jag har köpt en Seiko diver som vardagsklocka i verkstaden, men tycker den Àr vÀldigt snabb.
GÄr det att justera och Àr det nÄgon ide?

Mvh Johan
GÄr att justera. Enklast Àr o ta till en urmakare som kan det dÀr. Men det gÄr att göra sjÀlv. Sök upp vilket urverk din klocka har och sen pÄ Google "how to regulate xxxx movement" om du ska göra det sjÀlv. Men som sagt, rekommenderar inte det utan gÄ helst till en urmakare.

Vad ligger hyfsade/halvslitna ex av 7548 pÄ idag? Kollade K&S men mÄnga av de senaste sÄlda kÀndes lite finare Àn jag tÀnkt :rolleyes:

Bild lyft frÄn WUS, legit?
F0F6215F-D365-49AA-9C8F-E6A3B32F3530.jpeg
Spontant skulle jag sÀga nej. Automatic stÄr ju skrivet med det gamla typsnittet som man gÄtt ifrÄn och vad Àr s:et under seikologgan för nÄt? Aldrig sett förut. Om seiko skulle göra om skx sÄ tror jag den skulle hamna under prospex-linjen.

Spontant skulle jag sÀga nej. Automatic stÄr ju skrivet med det gamla typsnittet som man gÄtt ifrÄn och vad Àr s:et under seikologgan för nÄt? Aldrig sett förut. Om seiko skulle göra om skx sÄ tror jag den skulle hamna under prospex-linjen.
Loggan kan vara en ny version av Seiko 5 loggan kanske?

Tillbaka
Topp