• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

-Vi rÀddar oceanen
05AC33B4-CD73-4D01-9F7D-AC2655FD33E0.jpeg

@yonsson om jag gillar min sbcm023 som Ă€r pĂ„ ingĂ„ng sĂ„ Ă€r det NÄSTAN att jag kan se mellan fingrarna att du glider runt med stekpannor, panacotta och panerai pĂ„ handleden... ❀

Hehe, kul! Satan vad fort det gick!
JajjamÀn, ingen aning hur svÄra dom Àr att dÄ tag i men jag hade kanske tur. Den Àr pÄ g med posten as we speak. Tack till dig och @S.L som tipsade om denna. Blir kul att klÀmma pÄ!

Btw: Àr sbcm en klocka i prospex serien? Kul isf dÄ jag diggar dom dyrare prospexarna men skrÀms av storleken .

JajjamÀn, ingen aning hur svÄra dom Àr att dÄ tag i men jag hade kanske tur. Den Àr pÄ g med posten as we speak. Tack till dig och @S.L som tipsade om denna. Blir kul att klÀmma pÄ!

Btw: Àr sbcm en klocka i prospex serien? Kul isf dÄ jag diggar dom dyrare prospexarna men skrÀms av storleken .
Lite (en hel del) flyt hade du, och god forumhjÀlp!
Och ja, den Àr Prospex.

Old school Prospex. :)

Ibland gÄr det ruggigt fort... Jag la upp en köpesannons och fick napp pÄ nÄgra timmar. Ett fullset damp ner hos paketombudet idag:)

Sbcm023 , grym dinka:) lite skÀmmigt kanske men det hÀr Àr bara min andra Seiko sedan jag sÄlde ett monster för ett par Är sedan ....
IMG_20190412_123343.jpg
IMG_20190412_123431.jpg
IMG_20190412_123517.jpg

Hej allihop! Jag spontanköpte en Seiko Presage SRPA27K1 för 1900 spÀnn pÄ rea. Det Àr ju vÀldigt billigt för en automatare sÄ jag undrar vad Àr haken?

NÄgon som vet nÄt om denna klocka? Hittade inte mycket info eller recensioner och dyl. pÄ nÀtet.

Jag har tidigare haft en Orient Bambino som jag var mycket nöjd med, med tanke pĂ„ priset. Är denna Seiko likvĂ€rdig tror ni?

Jag vet att jag inte fÄr nÄgon superklocka för 1900 kronor, Àr bara nyfiken pÄ om nÄgon haft en sÄdan Seiko?

srpa27k1-1-1473689346-4074.jpg

Det finns vÀl inte direkt nÄgon hake, massproduktion leder som bekant till lÀgre tillverkningskostnad och i mÄnga fall ett lÀgre pris till slutkund. Det sitter ett 4R35-verk i denna verkar det som vilket Àr helt OK och Äterfinns i en hel del av deras billigare modeller (kallas 4R36 om den Àven har dagvisning).

DĂ€rmed inte sagt att det Ă€r nĂ„gon dĂ„lig klocka. Seiko Ă€r allmĂ€nt kĂ€nda för att vara vĂ€ldigt prisvĂ€rda och erbjuda hög kvalitet till en relativt lĂ„g prislapp. Är det nĂ„got specifikt du funderar över?

Tack för svar! Jag Àr sÀker pÄ att det Àr en helt okej klocka, tÀnkte bara om nÄgon visste nÄgot mer om den eller har en sÄn. Hittade som sagt inte sÄ mycket recensioner pÄ nÀtet. För 1900 kronor verkar det vara en prisvÀrd klocka sÄ jag Àr nöjd med köpet, ska bli kul att se hur den kÀnns.

Tillbaka
Topp