Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Fick tillbaka min 80-tals Seiko 7T34-6A00 pilotklocka som jag övertog frÄn min far typ 88... @URsinne tipsade mig (tack för det!) om https://onlyvintagewatches.com/ och George som har sajten renoverade den till toppskick. Tog ett halvÄr mer Àn han hade lovat frÄn början men jag Àr mycket nöjd med resultatet. George fick en sliten skitig klocka med lösa visare och lÀckande batteri (som legat övergiven i min skrivbordslÄda i 15 Är), och returnerade denna fint renoverade sak.![]()
Nyinkommet och udda. 7518-8000 för synskadade, frÄn 1980. Kan bli anvÀndbar i framtiden!
![]()
Mycket trevligt
Det Àr inget förstoringsglas, om det var det du menade? Vanligt plexi som man lyfter sÄ man kan röra vid tavlan och kÀnna tiden.Ha! perfekt nÀr man skall kolla bÀst före datum pÄ ICA!![]()
Ahhh, ok dÄ fattar jag.Det Àr inget förstoringsglas, om det var det du menade? Vanligt plexi som man lyfter sÄ man kan röra vid tavlan och kÀnna tiden.
Nytt idag. MM200
Tycker den Àr över förvÀntan pÄ mÄnga sÀtt!
![]()
![]()
Ja! Ăr som sagt imponerad. LĂ€nken Ă€r ocksĂ„ över förvĂ€ntan!JĂ€klar vad den Ă€r grym. Bra linjer överallt.
Snygg! Hur stor upplevs den? Har du möjlighet att jÀmföra med nÄgon annan seiko?Nytt idag. MM200
Tycker den Àr över förvÀntan pÄ mÄnga sÀtt!
![]()
![]()
Absolut!Snygg! Hur stor upplevs den? Har du möjlighet att jÀmföra med nÄgon annan seiko?
Tackar!Absolut!
Kan Ă„terkomma lite senare alternativt imorrn med lite bilder och intryck![]()
Ett av det första intrycken Àr att den bÀrs mindre Àn sina mÄtt. LÀnk och lÄs Àr gedigna. Det mÀrks att den Àr nÄgra kliv upp kvalitetsmÀssigt frÄn skx och turtlemodellerna. Inte alls lÄngt ifrÄn storebrodern MM300.Snygg! Hur stor upplevs den? Har du möjlighet att jÀmföra med nÄgon annan seiko?
Magiskt!Jag kĂ€nde att min ânyaâ Seiko snkk47 inte levde ut sin fulla potential sĂ„ jag handpolerade centerlĂ€nkarna och borstade ovandelen av ringen. Skapar mer liv i klockan och framhĂ€ver designen bĂ€ttre, tycker jag.
Vad tycker ni?
![]()
Snyggt jobbatJag kĂ€nde att min ânyaâ Seiko snkk47 inte levde ut sin fulla potential sĂ„ jag handpolerade centerlĂ€nkarna och borstade ovandelen av ringen. Skapar mer liv i klockan och framhĂ€ver designen bĂ€ttre, tycker jag.
Vad tycker ni?
![]()
Hej,![]()
VÄgar man anvÀnda detta band? Finns trÄdar pÄ andra forum som sÀger att de gÄr av helt plötsligt. Kanske dÀrför de bytte?
Köp flera och ha hemma sÄ behöver du inte bry digHej,![]()
VÄgar man anvÀnda detta band? Finns trÄdar pÄ andra forum som sÀger att de gÄr av helt plötsligt. Kanske dÀrför de bytte?
TvÀrt om! Jag skulle tro att vid vanligt anvÀndande (kontakt med kemikalier som kan skada materialet) sÄ hÄller remmen i 10-20 Är. Om han dÄ ska byta till en av dem han köper nu, sÄ Àr ju de ocksÄ gamla nÀr det Àr dags.Köp flera och ha hemma sÄ behöver du inte bry dig![]()
Tack för svaret. Absolut - hÄller med. Dock verkar det vara ganska nya band som plötsligt gÄtt av. Snarare rÀdd dÄ att tappa klockan. Seikos Waffleband Àr ju hÄrdare Àn silikonet och kÀnns mer som plast. KÀnns spontant som att silikonbandet hÄller lÀngre men kanske bara en illusion...TvÀrt om! Jag skulle tro att vid vanligt anvÀndande (kontakt med kemikalier som kan skada materialet) sÄ hÄller remmen i 10-20 Är. Om han dÄ ska byta till en av dem han köper nu, sÄ Àr ju de ocksÄ gamla nÀr det Àr dags.
AnvÀnd den du har, skölj bort eventuellt salt efter bad/dyk och lagra den inte i solen. ErsÀtt den nÀr det Àr dags, se tidigare inlÀgg. Om jag inte har lugnat dig sÄ kan du alltid sÀkra den med ett tunt snöre, IDF-style![]()