• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Ekberget

Cartier
En klassiker, slÄr de flesta nya samurajer
7DA47B84-CA74-4C85-9104-FB3E91A3FF80.jpeg
Har den svarta men skulle gÀrna ha den dÀr med. Hutlösa priser pÄ begmarknaden dock...
 

HSK

Patek
2-Faktor
Finns det nĂ„gra uppgifter om ersĂ€ttaren till SKX007? @yonsson nĂ€mnde det i senaste avsnittet av TWG och att lĂ€ckta bilder hade tagits ner frĂ„n bl.a. KS men det kanske finns andra uppgifter som inte Ă€r lika hemligstĂ€mplade och som man kan diskutera i generella termer? Är den större/mindre? Mer eller mindre samma design eller en helgalen redesign?
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Finns det nĂ„gra uppgifter om ersĂ€ttaren till SKX007? @yonsson nĂ€mnde det i senaste avsnittet av TWG och att lĂ€ckta bilder hade tagits ner frĂ„n bl.a. KS men det kanske finns andra uppgifter som inte Ă€r lika hemligstĂ€mplade och som man kan diskutera i generella termer? Är den större/mindre? Mer eller mindre samma design eller en helgalen redesign?
Samma boett som skx007, sÄ samma storlek. Det sa jag ju i podden. ;)
 
  • Like
Reactions: HSK

HSK

Patek
2-Faktor
Samma boett som skx007, sÄ samma storlek. Det sa jag ju i podden. ;)

Om jag minns rÀtt sÄ frÄgade jag det. Och mycket riktigt bekrÀftade du att det var samma boett men med glas-baksida.
Just det, sÄ var det ja och utan lumeplupp pÄ vridringen. Minnet Àr kort men dÄligt :bag:

Det nÀmndes att det skulle finnas en hel drös med olika fÀrgkombinationer osv. sÄ jag antar att designen kanske Àr lite roligare den hÀr gÄngen. Ganska osannolikt men det hade varit frÀckt om man kunde konfigurera den sjÀlv.
 

TobiasD

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Ser galet tunn ut, mÄste testa den dÀr modellen igen. Sitter som en smÀck!
Sitter verkligen bra ja :) du har @Klockaren som sÀljer sin SBDC065 om du vill ha samma urtavla som denna. Annars finns ju som du vet den svarta och den med blÄ bezel. Fina modeller tycker jag.
15588096175005981572073530432774.jpg
 

Bilagor

  • 15588095805775738185473548917271.jpg
    15588095805775738185473548917271.jpg
    71.9 KB · Visningar: 1

Lappenking

Rolex
2-Faktor
1BEA0556-7732-455F-975D-65B96B8BD54B.jpeg
66E93611-FFD8-4E50-B5DD-7D173586DAAF.jpeg
Köpte en Sbdc001 Sumo Japan modell.
Inget lustigt under solen dÀr, men insÄg ganska snart att den var snyggare Àn alla mina Seiko.
Den har inge X mitt i tavlan.
Jag gillar klockor med text och gÀrna i olika fÀrger.
Nu har Seiko tagit bort ”MARINMASTER” vilket gör att jag bara kommer sikt pĂ„ Ă€ldre modeller.

Hur tÀnker ni?
 

MrGoran

Cartier
Vad har jag köpt. Hittade denna och gillade fÀrgen,urtavla samt det facetterade glaset.
En 6309-8040 Àr det det andra numret Àr 64829 Àr det juni 74 eller. 84. UrsÀkta bilden.den Àr dessutom omöjlig att fota.
20190526_190948.jpg
 

FreakyLeo

Patek
2-Faktor
Vad har jag köpt. Hittade denna och gillade fÀrgen,urtavla samt det facetterade glaset.
En 6309-8040 Àr det det andra numret Àr 64829 Àr det juni 74 eller. 84. UrsÀkta bilden.den Àr dessutom omöjlig att fota.
20190526_190948.jpg
Inte 84 iallafall :) Jag gissar pÄ April 1976 utan att ha tittat nÀrmare pÄ det.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Nej. Bara lÀst. Funkar den i verkligheten?
Displayen har mycket bÀttre kontrast Àn en negativ GShock-display, man kan Àven öka displayens kontrast, gissningsvis med ökad batteriÄtgÄng som negativ effekt. Och den har backlight. NÀr man knackar pÄ glaset sÄ lyser displayen upp. Det enda som Àr störande Àr att den gÄr i energisparlÀge efter nÄgra timmars sömn. DÄ fÄr man först trycka pÄ valfri knapp för att vÀcka den och dÀrefter knacka pÄ glaset.
 

vlm1978

Cartier
Displayen har mycket bÀttre kontrast Àn en negativ GShock-display, man kan Àven öka displayens kontrast, gissningsvis med ökad batteriÄtgÄng som negativ effekt. Och den har backlight. NÀr man knackar pÄ glaset sÄ lyser displayen upp. Det enda som Àr störande Àr att den gÄr i energisparlÀge efter nÄgra timmars sömn. DÄ fÄr man först trycka pÄ valfri knapp för att vÀcka den och dÀrefter knacka pÄ glaset.
Ha. Jag fÄr pudla. DÄ vet jag vad nÀsta inköp blir. Tack för korrigering!
 
Topp