• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

-Myser med nyheterna! :snaphappy:
:seiko:

SNJ025P1, ”Arnie”
FFEC1EBF-0E86-47D1-BFA4-17A7DD292A9C.jpeg

SRPD37J1, Coctail time, ”Mockingbird”
C8553139-C209-42C5-8252-A8731D4B5DC1.jpeg
Har tittat pÄ mockingbirden tidigare, men inte sett mer Àn produktbilder. Ser ju riktigt, riktigt bra ut! Jag som var pÄ vippen att pÄ allvar söka rÀtt pÄ en ny SARB017, som jag Ängrar att jag sÄlde. Men sÄ kommer den Seiko med grym grön tavla och i alla fall en detalj i guld. BerÀtta gÀrna mer om hur den upplevs. Ackompanjera gÀrna med bilder om du vill. :)

Har tittat pÄ mockingbirden tidigare, men inte sett mer Àn produktbilder. Ser ju riktigt, riktigt bra ut! Jag som var pÄ vippen att pÄ allvar söka rÀtt pÄ en ny SARB017, som jag Ängrar att jag sÄlde. Men sÄ kommer den Seiko med grym grön tavla och i alla fall en detalj i guld. BerÀtta gÀrna mer om hur den upplevs. Ackompanjera gÀrna med bilder om du vill. :)

-Du har faktiskt en poÀng i din resonemang. Jag resonerade pÄ samma sÀtt ;)

Det gör jag med nöje, jag Äterkommer:snaphappy:

Hade Àven funderar pÄ sumo Hulk eller nÄgon av de gröna nya Seiko 5:eek:rna, men tror ÀndÄ denna eller alpinisten Àr huvudkandidaterna. :)

-Grönt Àr otroligt fint men det rÀcker bra med en grön klocka.

Ska man köpa en Alpinist i begagnat skick i Sverige dÄ Àr det mycket sannolikt att man blir kallad till att betala överpris.

Det Àr fortfarande möjligt att köpa en helt ny Alpinist frÄn utlandet för ett rimligt pris men dÄ mÄste man brottas med att sÀkerstÀlla följande:

‱undvika fake
‱sĂ€ker transport
‱garanti
‹öppetköp kommer nog inte pĂ„ tal
‱mm

Och nu kommer den stora frÄgan:

Varför ta pĂ„ sig en hel del risker för att finansiera ett köp av en klocka som har haft sin ”prime”, medan det finns tillgĂ€ngligt ”heta” nyheter, för lĂ€gre pris som erbjuds för bĂ€ttre köpevillkor?

Personligen har jag tagit mig igenom bÄde det ena och det andra. För inte sÄ lÀnge sedan vÀnde jag jordkloten upp och ner för att fÄ hem tvÄ helt nya klockor som Àr relativt svÄra att hitta, en SARB035 och en SARB017.

Och sen kom jag pÄ mig sjÀlv och undrade varför?

Det Ă€r naturligtvis nĂ„got charmigt med Ă€ldre referenser, vintage osv. Men jag tror att jag trivs bĂ€ttre med att ha ”det nya”.

Oj, vilket lÄngt inlÀgg :facepalm:

Jag Ă„terkommer med bilder och tankar om Mockingbird (SRPD37J1) :D

Senast Àndrad:
-Grönt Àr otroligt fint men det rÀcker bra en med en grön klocka.

Ska man köpa en Alpinist i begagnat skick i Sverige dÄ Àr det mycket sannolikt att man blir kallad till att betala överpris.

Det Àr fortfarande möjligt att köpa en helt ny Alpinist frÄn utlandet för ett rimligt pris men dÄ mÄste man brottas med att sÀkerstÀlla följande:

‱undvika fake
‱sĂ€ker transport
‱garanti
‹öppetköp kommer nog inte pĂ„ tal
‱mm

Och nu kommer den stora frÄgan:

Varför ta pĂ„ sig en hel del risker för att finansiera ett köp av en klocka som har haft sin ”prime”, medan det finns tillgĂ€ngligt ”heta” nyheter, för lĂ€gre pris som erbjuds för bĂ€ttre köpevillkor?

Personligen har jag tagit mig igenom bÄde det ena och det andra. För inte sÄ lÀnge sedan vÀnde jag jordkloten upp och ner för att fÄ hem tvÄ helt nya klockor som Àr relativt svÄra att hitta, en SARB035 och en SARB017.

Och sen kom jag pÄ mig sjÀlv och undrade varför?

Det Ă€r naturligtvis nĂ„got charmigt med Ă€ldre referenser, vintage osv. Men jag tror att jag trivs bĂ€ttre med att ha ”det nya”.

Oj, vilket lÄngt inlÀgg :facepalm:

Jag Ă„terkommer med bilder och tankar om Mockingbird (SRPD37J1) :D
Köpte min förra 017 frÄn Japan och fick betala moms och allt. Men fakes? Finns det? Klart det finns, man koppar vÀl allt nuförtiden? Jag rÄkade ju pÄ att köpa en fejkad Diesel i 1000-klassen för nÄgra Är sen. Galet.

Köpte min förra 017 frÄn Japan och fick betala moms och allt. Men fakes? Finns det? Klart det finns, man koppar vÀl allt nuförtiden? Jag rÄkade ju pÄ att köpa en fejkad Diesel i 1000-klassen för nÄgra Är sen. Galet.

-Surt men ÀndÄ skönt att det inte var mer Àn 1000kr det handlade om...

Ja jag sÄg nÄn video pÄ youtube att det var en som drabbades av en fake Alpinist.

Enligt rykten som jag har hört sÄ risken för att köpa fake Alpinist finns.

Hej!

Sekundvisaren gÄr tvÄ steg sen vÀntar den lite och gÄr tvÄ steg till. Som jag förstÄr det Àr det nÄgot fel med funktionen som ska fÄ klockan att drivas av armens rörelse. Fick ett prisförslag pÄ 1200 kr för reparation. Men jag vet inte hur lÀnge klockan kommer att fortsÀtta leva efter reparation. Kanske Àr det lÀge att pensionera den? SvÄrt för mig att bedöma. Kan du eller nÄgon annan nÄgot om denna Seiko modell?
Betyder inte det bara att det Àr lÄg laddning? Som tidigare Àgare av (vintage)kinetic kan jag intyga att de krÀver en satans mycket rörelse för att fÄ en full laddning, vi snackar att du sitter och vevar den flera timmar varje dag i en vecka om inte mer.

KÀnns vÀl tokigt att köpa en SARB017 nu nÀr det kommer en ny version snart med 70-timmarsverket.

KÀnns vÀl tokigt att köpa en SARB017 nu nÀr det kommer en ny version snart med 70-timmarsverket.
Viss rĂ€dsla finns för att den inte ska ha ”sjĂ€len” som SARB017 besitter. Och det Ă€r nog sista chansen att fĂ„ tag i en ny nu.

Ser dock vÀldigt mycket fram emot hur de nya blir. Men tror inte de sÀtter X pÄ den.

Viss rĂ€dsla finns för att den inte ska ha ”sjĂ€len” som SARB017 besitter. Och det Ă€r nog sista chansen att fĂ„ tag i en ny nu.
Ser dock vÀldigt mycket fram emot hur de nya blir. Men tror inte de sÀtter X pÄ den.
Jag har aldrig gillat modellen sÄ för mig personligen kvittar det. Ser dÀremot fram emot att se hur lika de nya bild de gamla. Hade jag letat Alpinist sÄ hade jag letat efter en gammal med 4S-verket. Det Àr ju cool pÄ riktigt.

Fick lite feeling sÄ jag gjorde sÄ istÀllet :)

https://klocksnack.se/threads/‌seiko-presage-automatic-cocktail-time-srpd37j1.119650/#post-3013145

Trodde jag var ensam med den men tydligen inte. Kul att fler har den!
Bland de bÀsta urtavlorna jag upplevt! (UrsÀkta min suddiga bild, din var mycket bÀttre).
2FE36A1A-19EA-41D6-8549-66723CCEFA99.jpeg
Ja tavlan Àr rikligt fin. :)
Vad Àr det för band du har till din och vad tycker du om det? Jag har nÀmligen funderat pÄ att skaffa nÄgot liknande fast kanske marinblÄ eller ljusare blÄ.

Ja tavlan Àr rikligt fin. :)
Vad Àr det för band du har till din och vad tycker du om det? Jag har nÀmligen funderat pÄ att skaffa nÄgot liknande fast kanske marinblÄ eller ljusare blÄ.
Ett billigt och pÄ grÀnsen till för mjukt waffle-gummi (tror jag det hette) frÄn cheapestnatostraps. Jag Àr dock vÀldigt nöjd.
Idag fick klockan smaka pÄ klor frÄn poolen vilket syns lite pÄ gummit.
image.jpg

image.jpg

Dubbla keepers Àr trevligt.

Postar Àven i den hÀr trÄden: Har införskaffat mig en 5932-5210 som tyvÀrr skulle behöva ha en lÀnkbit till för att sitta komfortabelt. Finns det nÄgon hÀr med kunskap om vart man skulle kunna fÄ tag pÄ en sÄn? Eller Àr det bara att ge upp och sÀlja vidare?
HÀr Àr bilder pÄ klockan:
4969FAE8-66FE-4AEE-8CAE-B4B5E87A2EF1.jpeg
0E042F1D-7C8C-432F-A890-BEBE4405A7FC.jpeg

Tillbaka
Topp