• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Sbdc053.. :D
PicsArt_11-06-03.31.10.jpg
PicsArt_11-06-03.31.45.jpg
PicsArt_11-06-03.32.46.jpg
PicsArt_11-06-03.32.13.jpg
PicsArt_11-06-03.33.13.jpg

TyvÀrr fick Uncle Seiko följa med en klocka jag bytte bort. SÄ det nÀrmsta jag kommer Àr detta. Rent utseendemÀssigt Àr de identiska med spÀnne och allt. Det som skiljer Àr att cns modell Àr lite lite styvare men riktigt prisvÀrt :) Och med styvare sÄ menar jag inte att det Àr "styvt". Marginell skillnad :happyhappy:
Cheapestnatostraps--------------------------------Uncle Seiko
IMG_20191105_200231.jpg

Edit: FÀrgen Àr densamma, bara olika ljus nÀr foto taget ;)
MÄste ha gamla modellen frÄn cns för mitt Àr nÀstintill "sladdrigt". NÀr lanserades de hÀr nya?

MÄste ha gamla modellen frÄn cns för mitt Àr nÀstintill "sladdrigt". NÀr lanserades de hÀr nya?
Jag köpte ett sÄnt nÀr det kom, de gÄr inte att jÀmföra. Det första Àr rÀtt trÄkigt. Sladdrigt, dammsugare och inte alls lika bra yta. Tror de sÄlde ut den modellen i somras och lanserade 2.0 ungefÀr samtidigt.

Kvart över draghÄlet. (nÀstan)
IMG_20191108_151225.jpg
IMG_20191108_151233.jpg

Är sĂ„ sjukt nöjd med denna klocka. Bandet Ă€r mjukt och sitter skönt pĂ„ armen. Jag trodde att jag skulle störa mig lite pĂ„ storleken men den kĂ€nns lite mindre Ă€n sina 44mm. Börjar redan fundera pĂ„ en blĂ„ nu.

Finns det ingen automatisk Seiko med GMT som inte Àr GS? Ska till Tokyo om tvÄ veckor och Àr riktigt sugen pÄ att fÄ med mig nÄgot trevligt sportigt hem, men GMT hade en riktigt bra komplikation aff fÄ med...

F043CA03-234B-4E6C-A6C6-4DAEB64F1CBE.jpeg
9382597C-FED5-440C-BD67-E13F39FE79C4.jpeg
824D29ED-A55A-4EDC-A36D-93D2D3C481DD.jpeg
Erhöll ett fickur av min svĂ„ger som bor i Japan. Han hade i sin tur fĂ„tt det av nĂ„gon japansk slĂ€kting som jobbat som konduktör. Nu har jag glömt exakt vad tecknen betydde men det var Ă„rtal och tĂ„glinje vill jag minnas. FrĂ„n 60-talet enligt uppgift. Jag gillat att siffrorna Ă€r nĂ€stan samma som pĂ„ Presage. NĂ„gon som vet nĂ„got mer om just siffrorna? Är det ett ”eget” typsnitt eller vad man sĂ€ger.

TÀnkte pÄ risken att den inte tickar... Samt kÀnns annonsen lite oseriös med bas i UK men text pÄ italienska. Kan det vara sÄ att creationwatches ligger bakom annonsen? Ville mest se vad folket pÄ forumet tycker. SjÀlv Àr jag lite skeptiskt, men sugen pÄ att bestÀlla den ty det Àr ett schyst pris ;)

Senast Àndrad:
TÀnkte pÄ risken att den inte tickar... Samt kÀnns annonsen lite oseriös. Ville mest se vad folket pÄ forumet tycker. SjÀlv Àr jag lite skeptiskt, men sugen pÄ att bestÀlla den ty det schysta priset ;)
193 st sĂ„lda och 98,9% positivt nöjda köpare...men kĂ€nns det nojjigt kanske det Ă€r vĂ€rt en hundring extra att köpa frĂ„n ”butik”? Sedan tillkommer iof tull etc.

https://www.creationwatches.com/pro...MpXmAEbDTAc4A5PEfZEyz5wb-AxLw6LRoCGPYQAvD_BwE

F043CA03-234B-4E6C-A6C6-4DAEB64F1CBE.jpeg
9382597C-FED5-440C-BD67-E13F39FE79C4.jpeg
824D29ED-A55A-4EDC-A36D-93D2D3C481DD.jpeg
Erhöll ett fickur av min svĂ„ger som bor i Japan. Han hade i sin tur fĂ„tt det av nĂ„gon japansk slĂ€kting som jobbat som konduktör. Nu har jag glömt exakt vad tecknen betydde men det var Ă„rtal och tĂ„glinje vill jag minnas. FrĂ„n 60-talet enligt uppgift. Jag gillat att siffrorna Ă€r nĂ€stan samma som pĂ„ Presage. NĂ„gon som vet nĂ„got mer om just siffrorna? Är det ett ”eget” typsnitt eller vad man sĂ€ger.
Man brukar kalla typsnittet som siffrorna Àr i för "Breguet numerals" https://www.breguet.com/en/house-breguet/unmistakable-signs/breguet-numerals# Det finns sÀkert speciella typsnitt som olika tillverkare anvÀnder, men mÄnga Àldre kan ha handritade förlagor :)
Seiko Àr i gott sÀllskap...
patek-philippe-ref-5022r-010-rose-gold-calatrava-breguet-numerals.jpg

Kvart över draghÄlet. (nÀstan)
IMG_20191108_151225.jpg
IMG_20191108_151233.jpg

Är sĂ„ sjukt nöjd med denna klocka. Bandet Ă€r mjukt och sitter skönt pĂ„ armen. Jag trodde att jag skulle störa mig lite pĂ„ storleken men den kĂ€nns lite mindre Ă€n sina 44mm. Börjar redan fundera pĂ„ en blĂ„ nu.
Klart du ska ha en blÄ ocksÄ. Rekommenderar denna Save The Ocean The Great White Shark.
Magiskt bra tavla (ursÀkta kass bild).
image.jpg

Vad hade ni sjÀlva valt, ebay frÄn sÀljaren "cw_timeit" för 132EUR samt att man skippar tull/moms eftersom den skickas frÄn UK eller creationwatches/skywatches för cirka 150EUR + tull/moms ?
Jag personligen hade valt den dÀr jag hade fÄtt lÀgga minst pengar. Jag kÀnner inte till cw_timeit, men de verkar legitimt och sÀkert.

• Like
Reactions: HSK
Tillbaka
Topp