Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
NÄgra gamla bilder (Àr ju hopplöst att fota klockor pÄ dessa breddgrader i spannet september-april...),Visa bild pÄ den fina!
Problemet med dom hÀr Àr ju att det finns ofattbart mycket fake och inte sÄ mÄnga riktiga.
Men dom som kan dom vet hur man skiljer agnarna frÄn vetet.
Den pÄ Kaplans borde vara korrekt.
SjÀlv har jag inga kvar och Àr glad ÀndÄ...
Har sjĂ€lv varit SĂ Ă sugen pĂ„ en sĂ„n, men det kĂ€nns litet dumt att köpa en fjĂ€rde turtle Ă€ven om det skulle betraktas som fullt normalt hĂ€r pĂ„ forumet, ha ha!SĂ„ sjukt nöjd. Ăntligen köpt en great white (tack @Ă skviggen ).
Verkligen fin tavla. Köttig pjÀs, precis som jag gillar dom.
![]()
Den hade passat bra i din samling, bara köööpHar sjÀlv varit Sà à sugen pÄ en sÄn, men det kÀnns litet dumt att köpa en fjÀrde turtle Àven om det skulle betraktas som fullt normalt hÀr pÄ forumet, ha ha!
Klart att en annan seikoholist sÀger sÄ, ha ha!Den hade passat bra i din samling, bara köööp![]()
Hahahaha! NÀ men jag har faktiskt testat annat..en liten stund i alla fallKlart att en annan seikoholist sÀger sÄ, ha ha!
Ser riktigt bra ut!Köpt lÀnk, blev ju kalas
![]()
Snyggt, tack för en trevlig affĂ€r!SĂ„ sjukt nöjd. Ăntligen köpt en great white (tack @Ă skviggen ).
Verkligen fin tavla. Köttig pjÀs, precis som jag gillar dom.
![]()
Wow. Hoppas du hittade dem till bÀttre pris.Jag har sjÀlv sÄlt tvÄ stycken för mer Àn sÄ och blivit erbjuden mer Àn det dubbla för det ex som jag har kvar (som dock Àr i ett vÀsentligt bÀttre skick). Men dÄ Àr det internationella samlare som köper, om den inte uppmÀrksammas utanför Sverige kanske den inte fÄr nÄgra bud alls.
Jag önskar att jag hade kunnat de för en klockaKom till TrollhÀttan annars, hÀr finns det! JÀttebra personal ocksÄ.![]()
Man har vÀl oftast en allmÀn preferens, dvs man Àr antingen lÀnkmÀnniska, lÀderperson, natofantast, canvasjeppe eller bundtbandsföresprÄkare. Jag sÀllar mig till det förstnÀmnda och tycker generellt sett att det mesta ser bÀst ut pÄ lÀnk, sÄ jag sÀger lÀnk!Vad sÀger panelen, stÄl eller lÀder till sarb021
![]()
![]()
FÄr man sÀg bÄda, jag gillar lÀder, lÀnk och nato. Var sak har sin tid och plats.Vad sÀger panelen, stÄl eller lÀder till sarb021
![]()
![]()
OmvÀxling förnöjer definitivt! Jag dras ocksÄ vanligtvis till lÀnk, men i detta fallet tycker jag nÀstan att lÀder förhöjer/framhÀver vinklarna i boetter mer Àn lÀnken! Blir nÀstan mer diskret med lÀnk i mitt tycke. BÄda Àr vinnare i mina ögonMan har vÀl oftast en allmÀn preferens, dvs man Àr antingen lÀnkmÀnniska, lÀderperson, natofantast, canvasjeppe eller bundtbandsföresprÄkare. Jag sÀllar mig till det förstnÀmnda och tycker generellt sett att det mesta ser bÀst ut pÄ lÀnk, sÄ jag sÀger lÀnk!
Men omvÀxling förnöjer och mÄnga klockor passar Àven bra pÄ lÀder och nato, speciellt med sÄ stilrena och monokroma tavlor som i detta exempel.
Ah, lÀder pÄ sommaren kan bli knepigt om det Àr varmt och svettigt!FÄr man sÀg bÄda, jag gillar lÀder, lÀnk och nato. Var sak har sin tid och plats.
Men just nu höst och kyla = lÀder.
LÀtt lÀnk pÄ den!Vad sÀger panelen, stÄl eller lÀder till sarb021
![]()
![]()
Vad sÀger panelen, stÄl eller lÀder till sarb021
![]()
![]()
Ser coolt utLĂ€nken Ă€r ju grym, tyckte dock min vita var trevlig pĂ„ mönstrat gummi med viklĂ„s. Med svart tavla Ă€nnu bĂ€ttre, lite âaquanautâ billig kĂ€nsla
Gummit jag provade fast pÄ en sarx nedan:
![]()
Förövrigt Àr nog sarb021 den bÀsta klockan i finish jag Àgt, varför sÄlde man den? Perfekt i allt...
Kan nÀstan garantera att lÀnken Äker pÄ inom nÄgon vecka! Gillar lÀnk överlag bÀttre men schysst att variera, dÄ kÀnns det som en ny klocka pÄ armenLÀtt lÀnk pÄ den!
Matchar grymt med index och alla andra kantigheter.
Spara lÀdret till nÄgon annan dressare tycker jag.
Ser coolt utkan nog funka pÄ sarb021:an ocksÄ, den Àr ju rÀtt kaxig i utseendet!
HÄller med, helt sjuk finish med tanke pÄ priset! Blir nog en keeperSarx Àr ju ocksÄ grym! Riktigt bra tavla..
Det dÀr med höst och kyla var en intressant reflektion, har faktiskt aldrig tÀnkt pÄ det - men en klar poÀng! Tycker faktiskt ocksÄ vissa gummiarmband kan bli lite svettiga nÀr det Àr lite extra varmt, dÄ hade jag föredragit lÀnk.FÄr man sÀg bÄda, jag gillar lÀder, lÀnk och nato. Var sak har sin tid och plats.
Men just nu höst och kyla = lÀder.
Ringen Àr av lÀngst ner sÄ du vet. Men den Àr rÀtt frÀck den dÀrNi som har koll pÄ "helmet"-modellerna, vad sÀger ni om denna? SjÀlva modellen (6309-8070) som helhet ser helt ok ut för mig, men den dÀr blÄ ringen har jag aldrig sett förut pÄ dessa. Ser ut som nÄn stötarbsorberande gummi-ring, som borde döljas av nÄn ytterligare metall-ring mot glaset. Eller Àr jag ute pÄ cykeltur hÀr, och det ska se ut sÄ/alternativt nÄn udda variant?
![]()