• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Hej!
Har kollat pÄ lite pÄ modellen SARB033, Àr de fortfarande vÀrda att köpa? De har vÀl gÄtt upp i pris.
 
Precis bestÀllt en Bellmatic som verkar vara i ypperligt skick, ÄterstÄr att se hur den ter sig i verkligheten :)
 

Bilagor

  • received_470293997166678.jpeg
    received_470293997166678.jpeg
    173.8 KB · Visningar: 1
  • received_450718702226327.jpeg
    received_450718702226327.jpeg
    149.6 KB · Visningar: 1
  • received_1016007792095382.jpeg
    received_1016007792095382.jpeg
    158.9 KB · Visningar: 2
  • received_2785765761436555.jpeg
    received_2785765761436555.jpeg
    204 KB · Visningar: 2
  • received_827714444326936.jpeg
    received_827714444326936.jpeg
    156.5 KB · Visningar: 2
Visa bild pÄ den fina!
Problemet med dom hÀr Àr ju att det finns ofattbart mycket fake och inte sÄ mÄnga riktiga.
Men dom som kan dom vet hur man skiljer agnarna frÄn vetet.
Den pÄ Kaplans borde vara korrekt.
SjÀlv har jag inga kvar och Àr glad ÀndÄ...
NÄgra gamla bilder (Àr ju hopplöst att fota klockor pÄ dessa breddgrader i spannet september-april...),




Och apropÄ priser Àr hÀr en snart ett Är gammal avslutad ebay auktion,
 
Jag har sjÀlv sÄlt tvÄ stycken för mer Àn sÄ och blivit erbjuden mer Àn det dubbla för det ex som jag har kvar (som dock Àr i ett vÀsentligt bÀttre skick). Men dÄ Àr det internationella samlare som köper, om den inte uppmÀrksammas utanför Sverige kanske den inte fÄr nÄgra bud alls.
Wow. Hoppas du hittade dem till bÀttre pris.
Vill tillÀgga att jag sÄg ditt ex nu. Wow. Dom Àr ju nÄgot extra och i det skicket! Men 40 lax... bara galet ju
 
Senast Àndrad:
Vad sÀger panelen, stÄl eller lÀder till sarb021:bored:
20191029_135814.jpg
20190912_084752.jpg
Man har vÀl oftast en allmÀn preferens, dvs man Àr antingen lÀnkmÀnniska, lÀderperson, natofantast, canvasjeppe eller bundtbandsföresprÄkare. Jag sÀllar mig till det förstnÀmnda och tycker generellt sett att det mesta ser bÀst ut pÄ lÀnk, sÄ jag sÀger lÀnk! :)

Men omvÀxling förnöjer och mÄnga klockor passar Àven bra pÄ lÀder och nato, speciellt med sÄ stilrena och monokroma tavlor som i detta exempel.
 
Man har vÀl oftast en allmÀn preferens, dvs man Àr antingen lÀnkmÀnniska, lÀderperson, natofantast, canvasjeppe eller bundtbandsföresprÄkare. Jag sÀllar mig till det förstnÀmnda och tycker generellt sett att det mesta ser bÀst ut pÄ lÀnk, sÄ jag sÀger lÀnk! :)

Men omvÀxling förnöjer och mÄnga klockor passar Àven bra pÄ lÀder och nato, speciellt med sÄ stilrena och monokroma tavlor som i detta exempel.
OmvÀxling förnöjer definitivt! Jag dras ocksÄ vanligtvis till lÀnk, men i detta fallet tycker jag nÀstan att lÀder förhöjer/framhÀver vinklarna i boetter mer Àn lÀnken! Blir nÀstan mer diskret med lÀnk i mitt tycke. BÄda Àr vinnare i mina ögon ;)
 
Vad sÀger panelen, stÄl eller lÀder till sarb021:bored:
20191029_135814.jpg
20190912_084752.jpg

LĂ€nken Ă€r ju grym, tyckte dock min vita var trevlig pĂ„ mönstrat gummi med viklĂ„s. Med svart tavla Ă€nnu bĂ€ttre, lite ”aquanaut” billig kĂ€nsla :)

Gummit jag provade fast pÄ en sarx nedan:
91E2C80B-D1B4-480E-813F-53541676D08C.jpeg

Förövrigt Àr nog sarb021 den bÀsta klockan i finish jag Àgt, varför sÄlde man den? Perfekt i allt...
 
LĂ€nken Ă€r ju grym, tyckte dock min vita var trevlig pĂ„ mönstrat gummi med viklĂ„s. Med svart tavla Ă€nnu bĂ€ttre, lite ”aquanaut” billig kĂ€nsla :)
Gummit jag provade fast pÄ en sarx nedan:
91E2C80B-D1B4-480E-813F-53541676D08C.jpeg

Förövrigt Àr nog sarb021 den bÀsta klockan i finish jag Àgt, varför sÄlde man den? Perfekt i allt...
Ser coolt ut:cool: kan nog funka pÄ sarb021:an ocksÄ, den Àr ju rÀtt kaxig i utseendet!
HÄller med, helt sjuk finish med tanke pÄ priset! Blir nog en keeper ;) Sarx Àr ju ocksÄ grym! Riktigt bra tavla..
 
LÀtt lÀnk pÄ den!
Matchar grymt med index och alla andra kantigheter.
Spara lÀdret till nÄgon annan dressare tycker jag.
Kan nÀstan garantera att lÀnken Äker pÄ inom nÄgon vecka! Gillar lÀnk överlag bÀttre men schysst att variera, dÄ kÀnns det som en ny klocka pÄ armen:angel:
 
Ser coolt ut:cool: kan nog funka pÄ sarb021:an ocksÄ, den Àr ju rÀtt kaxig i utseendet!
HÄller med, helt sjuk finish med tanke pÄ priset! Blir nog en keeper ;) Sarx Àr ju ocksÄ grym! Riktigt bra tavla..

Sarx Àr bra med inte nÀra dessa sarbar, lÀnken Àr ju till och med fantastisk kontra mkt annat seiko gör. Tycker den saknar motstycke i sportdressegmentet 3-5k, klart du borde behÄlla :)
 
FÄr man sÀg bÄda, jag gillar lÀder, lÀnk och nato. Var sak har sin tid och plats.
Men just nu höst och kyla = lÀder.
Det dÀr med höst och kyla var en intressant reflektion, har faktiskt aldrig tÀnkt pÄ det - men en klar poÀng! Tycker faktiskt ocksÄ vissa gummiarmband kan bli lite svettiga nÀr det Àr lite extra varmt, dÄ hade jag föredragit lÀnk.

SjÀlv gillar jag f.ö. ocksÄ olika. Nato tycker jag oftast passar bÀst pÄ dykare och sportigare ur. PÄ sarb021:an ovan (vilket jag ser som ett elegant dressigare ur), Àr bÄde lÀnk och lÀder nog lika ok för mig. Jag ser dock en del klockor som kommer med lÀnk som standard, och brukar tÀnka att ett passande lÀderarmband skulle lyfta fram formerna hos boetten bÀttre. Vissa sportigare modeller med lÀnk kan jag ocksÄ tycka "lyfts" bÀttre estetiskt med t.ex. ett nato.

Men allt varierar, och som med allt som har med estetik att göra: Som tur Àr har allt att göra med ens persoliga smak. Vilket Àr svinbra, för dÄ kan man nörda ner sig Àn mer i sÄnt hÀr i sÄna hÀr kul diskussioner.
 
Senast Àndrad:
  • Like
Reactions: DRW
Ni som har koll pÄ "helmet"-modellerna, vad sÀger ni om denna? SjÀlva modellen (6309-8070) som helhet ser helt ok ut för mig, men den dÀr blÄ ringen har jag aldrig sett förut pÄ dessa. Ser ut som nÄn stötarbsorberande gummi-ring, som borde döljas av nÄn ytterligare metall-ring mot glaset. Eller Àr jag ute pÄ cykeltur hÀr, och det ska se ut sÄ/alternativt nÄn udda variant?

327514895_d5df9e7a-4e1d-474d-af17-6b30f37d38fa.jpg
 
Ni som har koll pÄ "helmet"-modellerna, vad sÀger ni om denna? SjÀlva modellen (6309-8070) som helhet ser helt ok ut för mig, men den dÀr blÄ ringen har jag aldrig sett förut pÄ dessa. Ser ut som nÄn stötarbsorberande gummi-ring, som borde döljas av nÄn ytterligare metall-ring mot glaset. Eller Àr jag ute pÄ cykeltur hÀr, och det ska se ut sÄ/alternativt nÄn udda variant?

327514895_d5df9e7a-4e1d-474d-af17-6b30f37d38fa.jpg
Ringen Àr av lÀngst ner sÄ du vet. Men den Àr rÀtt frÀck den dÀr
 
Jo , jag noterade det, och dÀrför tÀnkte att det var nÄn form av packning/stötskydds-inlÀgg. Och jo, Seikos helmet-modeller Àr balla, och det verkar finnas en del olika varianter av dem.
 
Tillbaka
Topp