• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

TotteH

Patek
2-Faktor
Det ÄR irriterande. Jag tycker man kan förvĂ€nta sig mer av en klocka för 4-6 papp och av ett mĂ€rke som Seiko. De har ju mĂ„nga andra, billigare, klockor utan problem. Finns sĂ€kert en anledning till att vissa modeller/serier Ă€r drabbade, men störande Ă€r det allt!
NÄgon som jÀmfört "Made In Japan" modellerna om just detta?
Edit: 2:a pÄ den med 1 sek :D
 

TotteH

Patek
2-Faktor
Beatern med stort B pÄ idag :D
IMG_20200128_150947.jpg
 

Kessler

Rolex
2-Faktor
Det ÄR irriterande. Jag tycker man kan förvĂ€nta sig mer av en klocka för 4-6 papp och av ett mĂ€rke som Seiko. De har ju mĂ„nga andra, billigare, klockor utan problem. Finns sĂ€kert en anledning till att vissa modeller/serier Ă€r drabbade, men störande Ă€r det allt!
Hehe du och jag verkar vara de som stör sig mest. Jag hÄller helt med. Du har ingen STO nu?

- NĂ„gon som har en Ă„sikt om de ”JapanmĂ€rkta” Ă€r bĂ€ttre Ă€n övriga? Speciellt modeller som finns bĂ„de som ”J” och ”K” (tex Turtle).
Jag har en SNKE01J och hade innan en SNKD99K (de Àr likadana förutom fÀrgen pÄ tavlan) K-modellen hade haft sÀmre QC. NÄn lÀnkbit som var sne och lite missfÀrgad och nÄn annan liten grej, inga jÀttestora grejer men ÀndÄ. SÄ var det inte pÄ J-modellen. Nu kanske det bara var sÄ och hade kanske kunnat vara tvÀrtom och den grejen kanske inte bevisar nÄt. Men alltid nÄt och jag skulle GISSA att "made in Japan" har bÀttre QC efter min lilla erfarenhet.
 

Kessler

Rolex
2-Faktor
Tackar! :)

JDM-modell ”Blue Tux”, SARX045 :)

93A39938-774A-4B4D-9A1F-AD864F627AAC.jpeg

D375929C-39AD-4CFD-B854-98C89A596D37.jpeg
Sjukt snygg tavla. Lite Aqua Terra skyfall. Gillar SARX bÀttre Àn SARB. Framförallt dÄ man slipper lume. Tavlor Àr nÄt Seiko gör bra. SÀrskilt blÄ.

Hittar ingen bÀttre bild dÄ jag inte har kvar denna. Har svarta ist. pga. att den Àr J-modell. Helt fantastisk blÄ fÀrg pÄ den, grym sunburst, sÀrskilt mtp. priset.
IMG_20190702_043202.jpg


Stulen bild:
67664482_155166422227759_1030558570506130767_n.jpg
 

moggelito

Rolex
2-Faktor
Ser att din tavla Àr matt krÀmvit, sÄ som jag alltid förstÄtt att 035 ska vara. Men i bilderna ovanför Àr det en blank lite starburst-aktig tavla? Finns det olika varianter?
Ja, det verkar faktiskt som om att det finns olika varianter men jag kan inte svÀra pÄ det dÄ jag bara har Àgt en, den pÄ mina bilder.
Jag lÀste om det hÀr: https://forums.watchuseek.com/f21/*...seiko-spirit-thread***-1680890-222.html?amp=1
 

Heoh1977

Omega
2-Faktor
Ser att din tavla Àr matt krÀmvit, sÄ som jag alltid förstÄtt att 035 ska vara. Men i bilderna ovanför Àr det en blank lite starburst-aktig tavla? Finns det olika varianter?
Tror faktiskt att det Ă€r min bristande fotoförmĂ„ga som gör att det blir ett blĂ€nk i den. Även pĂ„ min Ă€r tavlan matt och cremefĂ€rgad
 

Frontendarn

Panerai
2-Faktor
Köpte en SRPC37J1 som komplement till min Speedmaster och mÄste sÀga att jag Àr vÀldigt nöjd Àn sÄ lÀnge. Klockan kÀnns vÀlbyggd och gÄr +/-0 beroende pÄ jag placerar den över natten.

Nu vÀntar jag bara pÄ waffle-bandet jag bestÀllde frÄn Uncle Seiko, borde komma under nÀsta vecka.

IMG_1442.jpeg
 
Topp